životnost -*alternatoru*

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

životnost -*alternatoru*

#1 Příspěvek od joki »

Po kolko ubehnutych kilometroch by sa mali na alternátore vymeniť uhlíky a
a ložiska rotora.........?
Existuje na to nejaký približný interval?

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od GeorgeB »

Průměrná životnost je cca 150tis km. Samozřejmě je lepší preventivně vyměnit v tomto intervalu. Jinak se ložiska ozvou sami hlukem a opotřebené uhlíky se projeví okamžitým výpadkem dobíjení.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od rnbw »

Moj ma 230 tisic... to aby som ho dal pozriet.

hakamusai
Příspěvky: 943
Registrován: 17 dub 2007, 02:00

#4 Příspěvek od hakamusai »

U výměny ložisek pozor na kvalitu,jinak vydrží sotva rok běžnýho provozu.

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#5 Příspěvek od Sadra17 »

já dělal na mým altík po 420 nevim jestli původní ale nikdo do něj nehrabal :lol: kroužky vydřený že už skoro nebyli, neozvat se ložiska tak to neřešim dobíjel furt dobře :wink:

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od GeorgeB »

Záleží jak kterej altík. Každopádně dnes se vyráběj s volnoběžkou s poměrně vysokými otáčkami (aby stihly pokrýt spotřebu dnešních elspotřebičů i na vollnoběh), takže i volnoběžka bávý zdroj problémů.
Nicméně není na škodu zároveň při výměně rozvodů nebo každý druhý rozvody mrknout na alternátor a vyměnit uhlíky a ložiska.

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od jiriS »

Mám zkušenosti víceméně jen s alternátory Bosch typy bez volnoběžky, ale vydrží neskutečně mnoho km. Uhlíky měním jen pokud jsou sjeté- projeví se právě výpadky dobíjení- přestane svítit LED dioda dobíjení při zapnutí zapalování, zpočátku jen občas, to se ale rychle změní.
Problém může být, pokud je již sjetý kroužkový sběrač na rotoru. U některých typů se dá koupit, u nekterých ne, musí se měnit celý rotor.
Jinak to řeším, až když jsou potíže (ložiska jsem měnil kdysi na T3, jinak nikdy), většinou sjeté uhlíky, ve dvou případech sběrače.
Jirka

Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

#8 Příspěvek od joki »

Diky za odpovede-....


Čo je to a ako pracuje volnobežka na alternatore?

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#9 Příspěvek od renda15 »

Já bych jenom dodal, že životnost kroužků a uhlíků silně závisí na prašnosti prostředí, kde se alternátor pohybuje. U novějších konstrukcí je systém kroužky uhlík schován v takovém domečku, takže je téměř prachotěsný a tyto alternátory vydrží bez problému 400 tis. km. Nejlepší alternátory mají přenos do kotvy řešen bezdotykově (měla to i tatra 613), ale poruchovost menší nebyla - holt zlaté uhlíky. Volnoběžka slouží (hlavně u dieselových motorů) k volnému doběhu alternátoru bez rázů, zkušenosti jsou takové, že je spíše zdrojem poruch, když začne prokluzovat nebo se vysype.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#10 Příspěvek od Sandal »

renda15 píše:Volnoběžka slouží (hlavně u dieselových motorů) k volnému doběhu alternátoru bez rázů, zkušenosti jsou takové, že je spíše zdrojem poruch, když začne prokluzovat nebo se vysype.
Asi maj soudruzi strach že setrvačnost ukroutí hřídel,protože to dělaj ze sraček.Alternátor (Bosch) na mém GII GTD jsem ještě nedělal.Mám nalítáno 303000.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#11 Příspěvek od tatramacek »

Ja se chystam menit loziska i s uhliky pri rozvodech po 180 000 km. Nyni mam najeto 164t km a loziska v zime slyset uz jdou.. Uhliky s krouzkama jsou dle prohlidky v poradku :-)
kamaradovi na dodavce vydrzel 300 t km.
Na Octavii 435 t km
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#12 Příspěvek od Hill »

Na Suzuki Swift 1996 se dělala repase alternátoru na 281 tis.km v červnu 2013 preventivně, ještě pořád se choval tiše a spolehlivě a uhlíku bylo prý ještě dost. Ale, když už se měnil motor (než přetěsnit starý, bylo mnohem levnější pořídit jiný, který měl naběháno o čtvrt milionu km méně) a všechno bylo venku, zrepasoval se jak altík, tak startér.
Ale tak do 200 tisíc km není na škodu se na altík podívat, kolik zbývá uhlíku a jestli má hladký chod. Ložiska trpí nejvíc, když je zkamenělý řemen, a, aby neklouzal, tak se prostě napne víc, jak říká kamarád automechanik. Lépe častěji měnit řemen, než ložiska.
Výrobci doporučují tuto kontrolu častěji, to aby si nepokazili jméno.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#13 Příspěvek od Atlan »

Za starych cias sa altik mal rozobrat a skontrolovat po 60tkm to iste starter.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od rnbw »

A olej sa menil po 5000 km. Ak dovtedy nevytiekol alebo ho motor vsetok nezozral.

Uživatelský avatar
MAJO39
Příspěvky: 90
Registrován: 17 led 2009, 01:00
Bydliště: Piešťany

#15 Příspěvek od MAJO39 »

Na mojom Citroene Xantia HDI som robil repas alternátora po 362000km. :D Fungoval bez problémov, len na remenici už bola citeľná vôla. Zberacie krúžky už takmer neexistovali. :lol: Teraz mám takmer 401000km a motor v podstate nedotknutý, aj turbo a spojka sú pôvodné.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“