životnost -*alternatoru*
Moderátor: Moderátoři
životnost -*alternatoru*
Po kolko ubehnutych kilometroch by sa mali na alternátore vymeniť uhlíky a
a ložiska rotora.........?
Existuje na to nejaký približný interval?
a ložiska rotora.........?
Existuje na to nejaký približný interval?
Záleží jak kterej altík. Každopádně dnes se vyráběj s volnoběžkou s poměrně vysokými otáčkami (aby stihly pokrýt spotřebu dnešních elspotřebičů i na vollnoběh), takže i volnoběžka bávý zdroj problémů.
Nicméně není na škodu zároveň při výměně rozvodů nebo každý druhý rozvody mrknout na alternátor a vyměnit uhlíky a ložiska.
Nicméně není na škodu zároveň při výměně rozvodů nebo každý druhý rozvody mrknout na alternátor a vyměnit uhlíky a ložiska.
Mám zkušenosti víceméně jen s alternátory Bosch typy bez volnoběžky, ale vydrží neskutečně mnoho km. Uhlíky měním jen pokud jsou sjeté- projeví se právě výpadky dobíjení- přestane svítit LED dioda dobíjení při zapnutí zapalování, zpočátku jen občas, to se ale rychle změní.
Problém může být, pokud je již sjetý kroužkový sběrač na rotoru. U některých typů se dá koupit, u nekterých ne, musí se měnit celý rotor.
Jinak to řeším, až když jsou potíže (ložiska jsem měnil kdysi na T3, jinak nikdy), většinou sjeté uhlíky, ve dvou případech sběrače.
Jirka
Problém může být, pokud je již sjetý kroužkový sběrač na rotoru. U některých typů se dá koupit, u nekterých ne, musí se měnit celý rotor.
Jinak to řeším, až když jsou potíže (ložiska jsem měnil kdysi na T3, jinak nikdy), většinou sjeté uhlíky, ve dvou případech sběrače.
Jirka
Já bych jenom dodal, že životnost kroužků a uhlíků silně závisí na prašnosti prostředí, kde se alternátor pohybuje. U novějších konstrukcí je systém kroužky uhlík schován v takovém domečku, takže je téměř prachotěsný a tyto alternátory vydrží bez problému 400 tis. km. Nejlepší alternátory mají přenos do kotvy řešen bezdotykově (měla to i tatra 613), ale poruchovost menší nebyla - holt zlaté uhlíky. Volnoběžka slouží (hlavně u dieselových motorů) k volnému doběhu alternátoru bez rázů, zkušenosti jsou takové, že je spíše zdrojem poruch, když začne prokluzovat nebo se vysype.
Asi maj soudruzi strach že setrvačnost ukroutí hřídel,protože to dělaj ze sraček.Alternátor (Bosch) na mém GII GTD jsem ještě nedělal.Mám nalítáno 303000.renda15 píše:Volnoběžka slouží (hlavně u dieselových motorů) k volnému doběhu alternátoru bez rázů, zkušenosti jsou takové, že je spíše zdrojem poruch, když začne prokluzovat nebo se vysype.
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Na Suzuki Swift 1996 se dělala repase alternátoru na 281 tis.km v červnu 2013 preventivně, ještě pořád se choval tiše a spolehlivě a uhlíku bylo prý ještě dost. Ale, když už se měnil motor (než přetěsnit starý, bylo mnohem levnější pořídit jiný, který měl naběháno o čtvrt milionu km méně) a všechno bylo venku, zrepasoval se jak altík, tak startér.
Ale tak do 200 tisíc km není na škodu se na altík podívat, kolik zbývá uhlíku a jestli má hladký chod. Ložiska trpí nejvíc, když je zkamenělý řemen, a, aby neklouzal, tak se prostě napne víc, jak říká kamarád automechanik. Lépe častěji měnit řemen, než ložiska.
Výrobci doporučují tuto kontrolu častěji, to aby si nepokazili jméno.
Ale tak do 200 tisíc km není na škodu se na altík podívat, kolik zbývá uhlíku a jestli má hladký chod. Ložiska trpí nejvíc, když je zkamenělý řemen, a, aby neklouzal, tak se prostě napne víc, jak říká kamarád automechanik. Lépe častěji měnit řemen, než ložiska.
Výrobci doporučují tuto kontrolu častěji, to aby si nepokazili jméno.