Přestavba alternátoru na dynamo

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Romisek
Příspěvky: 277
Registrován: 26 úno 2008, 01:00
Bydliště: Borkovany
Kontaktovat uživatele:

Přestavba alternátoru na dynamo

#1 Příspěvek od Romisek »

Zdravím Pánové chtěl by jsem si předělat jeden 24v altik na dynamo a rad by jsem se zeptal da se nějak spočítat kolik by jsem z něj mohl odebírat třeba z průměru drátu statoru předem díky za info
Romisek

Uživatelský avatar
WLAB
Příspěvky: 867
Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od WLAB »

""předělat jeden 24v altik na dynamo""
??
de omnibus dubitandum est

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od Sendyx »

Co je na tom divného, našel na půdě přebytečný komutátor, tak ho chce využít.

Uživatelský avatar
WLAB
Příspěvky: 867
Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od WLAB »

Vidis, tahle moznost mne vubec nenapadla.... :upset: .... to bude tim, ze nemam pudu...
de omnibus dubitandum est

Uživatelský avatar
Romisek
Příspěvky: 277
Registrován: 26 úno 2008, 01:00
Bydliště: Borkovany
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Romisek »

Jj přesne tak misto buzeného rotoru bude permanentní magnet a co ten výpočet da se to nějak spocitat?
Romisek

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#6 Příspěvek od serviceman »

Co na říct? Když budeš mít s permanentním magnetem stejné pole jako s buzeným rotorem, tak budeš na svém. Kapišto?
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
Romisek
Příspěvky: 277
Registrován: 26 úno 2008, 01:00
Bydliště: Borkovany
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Romisek »

A silu původního buzení nějak určim?
Romisek

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#8 Příspěvek od Kvicala_r »

V čem to má mít výhodu? nějak moc nechápu nahrazení rotoru a přitom ztratíš možnost poměrně jednodušší regulace...

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#9 Příspěvek od ok1hga »

Kvicala_r píše:přitom ztratíš možnost poměrně jednodušší regulace...
a menším proudem . . .

Uživatelský avatar
WLAB
Příspěvky: 867
Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od WLAB »

a porad to neni dynamo....
de omnibus dubitandum est

Uživatelský avatar
Romisek
Příspěvky: 277
Registrován: 26 úno 2008, 01:00
Bydliště: Borkovany
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Romisek »

Pánové Děkuji za vyčerpávající odpovědi z kterých jsem se opravdu nic nedovede je mi jedno ze přijdu o regulaci a ze alternatory jsou konstrukcne jednoduší kdyby jsem to nevěděl tak tady neresim to co tu resim ale ptal by jsem se na něco úplného jinyho boha jeho. Třeba na rozdíl i alternator ku dynamu
Romisek

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#12 Příspěvek od rnbw »

Zakladna otazka: na co by malo byt dobre?

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#13 Příspěvek od Hill »

Předpokládejme, že chceš upravit alternátor z auta: stejně jsou v něm zalisované diody, takže ti z něj poleze usměrněné napětí. Ale neuřídíš ho, bude závislé na otáčkách i zatěžovacím proudu.
Původní výši magnetické indukce v rotoru, která se přenáší na stator, ti asi nikdo neřekne, protože ta je právě závislá na tom, co do rotoru pouští regulátor - a proud buzení se mění s otážkami a odběrem.
Prostě bez regulátoru by to musel někdo napíchnout na externí zdroj a pohon a změřit, jak se alternátor chová při různém proudu buzení a zjistit závislost na otáčkách a zátěži. Obávám se totiž, že to nikdo neví, protože alternátor do auta je i s regulátorem uzavřená soustava a jako takový je teprve zajímavý. Bez regulátoru buzení je jeho použití výrazně omezené, až skoro žádné.

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#14 Příspěvek od Jimmi2 »

Doplnil bych Hilla, že obecně alternátor z auta pro svou správnou funkci vyžaduje akumulátor, jinak se chová jaksi... méně stabilně.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#15 Příspěvek od Artaban001 »

Jimmi2 píše:Doplnil bych Hilla, že obecně alternátor z auta pro svou správnou funkci vyžaduje akumulátor, jinak se chová jaksi... méně stabilně.
Alternátor z auta potřebuje z počátku nabudit, protože jeho remanentní magnetizmus nevyrobí dostatečné napětí pro otevření diod v obvodu napájení regulátoru. Velký alternátory na 24V už si dostatečné napětí pro rozběh buzení dokáží vyrobit z remanence..
A jinak - buzení trvalým magnetem se hodí na stabilní odběr (motory motorek, sekaček a pil..) jinak konkrétně u některých motorek se takový alternátory regulují zkratovým regulátorem. CO se nespotřebuje, regulátor "spálí" na vnitřním odporu. A stává se, že při malým odběru a špatném chlazení takového regulátoru (vadná baterie už neodebírá nabíjecí proud, nebo shoří žárovky ve světlometech), tak se regulátor upeče a je po něm..

Odpovědět

Zpět na „Poradna“