Přestavba alternátoru na dynamo
Moderátor: Moderátoři
Přestavba alternátoru na dynamo
Zdravím Pánové chtěl by jsem si předělat jeden 24v altik na dynamo a rad by jsem se zeptal da se nějak spočítat kolik by jsem z něj mohl odebírat třeba z průměru drátu statoru předem díky za info
Romisek
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00
Pánové Děkuji za vyčerpávající odpovědi z kterých jsem se opravdu nic nedovede je mi jedno ze přijdu o regulaci a ze alternatory jsou konstrukcne jednoduší kdyby jsem to nevěděl tak tady neresim to co tu resim ale ptal by jsem se na něco úplného jinyho boha jeho. Třeba na rozdíl i alternator ku dynamu
Romisek
Předpokládejme, že chceš upravit alternátor z auta: stejně jsou v něm zalisované diody, takže ti z něj poleze usměrněné napětí. Ale neuřídíš ho, bude závislé na otáčkách i zatěžovacím proudu.
Původní výši magnetické indukce v rotoru, která se přenáší na stator, ti asi nikdo neřekne, protože ta je právě závislá na tom, co do rotoru pouští regulátor - a proud buzení se mění s otážkami a odběrem.
Prostě bez regulátoru by to musel někdo napíchnout na externí zdroj a pohon a změřit, jak se alternátor chová při různém proudu buzení a zjistit závislost na otáčkách a zátěži. Obávám se totiž, že to nikdo neví, protože alternátor do auta je i s regulátorem uzavřená soustava a jako takový je teprve zajímavý. Bez regulátoru buzení je jeho použití výrazně omezené, až skoro žádné.
Původní výši magnetické indukce v rotoru, která se přenáší na stator, ti asi nikdo neřekne, protože ta je právě závislá na tom, co do rotoru pouští regulátor - a proud buzení se mění s otážkami a odběrem.
Prostě bez regulátoru by to musel někdo napíchnout na externí zdroj a pohon a změřit, jak se alternátor chová při různém proudu buzení a zjistit závislost na otáčkách a zátěži. Obávám se totiž, že to nikdo neví, protože alternátor do auta je i s regulátorem uzavřená soustava a jako takový je teprve zajímavý. Bez regulátoru buzení je jeho použití výrazně omezené, až skoro žádné.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Alternátor z auta potřebuje z počátku nabudit, protože jeho remanentní magnetizmus nevyrobí dostatečné napětí pro otevření diod v obvodu napájení regulátoru. Velký alternátory na 24V už si dostatečné napětí pro rozběh buzení dokáží vyrobit z remanence..Jimmi2 píše:Doplnil bych Hilla, že obecně alternátor z auta pro svou správnou funkci vyžaduje akumulátor, jinak se chová jaksi... méně stabilně.
A jinak - buzení trvalým magnetem se hodí na stabilní odběr (motory motorek, sekaček a pil..) jinak konkrétně u některých motorek se takový alternátory regulují zkratovým regulátorem. CO se nespotřebuje, regulátor "spálí" na vnitřním odporu. A stává se, že při malým odběru a špatném chlazení takového regulátoru (vadná baterie už neodebírá nabíjecí proud, nebo shoří žárovky ve světlometech), tak se regulátor upeče a je po něm..