V UPSke je velke tazke trafo. Menic do auta si kup radsej normalny. A takmer nikdy neporebujes menic na 230V, ale menic na napajanie nejakej konkretnej veci - tie su mensie, ucinnejsie a lacnejsie.
Ty maly APCka nejsou staveny na trvaly provoz menice, ale vzdy tak na dobu nez se vybije AKU, tzn v pripade APC300 tak do 30minut podle zateze.
Pouziti jak menice tedy nelze doporucit.
RadekB píše:Ty maly APCka nejsou staveny na trvaly provoz menice, ale vzdy tak na dobu nez se vybije AKU, tzn v pripade APC300 tak do 30minut podle zateze.
Pouziti jak menice tedy nelze doporucit.
Presne tak. I kdyz po pridani chlazeni jsou schopny jet dele. Je tam jeste problem ze ona urcuje pretizeni podle toho jake ma ubytky napeti na privodnich kabelech a na aku. Takze kdyz jsem misto 7Ah pripojil 18Ah jinými dráty nebyla se schopna pri pretizeni vypnout. Jinak pro trvaly provoz jsou treba smart XL
Mne sa zda ze tych 30min sa uz da povazovat za trvalu prevadzku, ved za ten cas vsetky suciastky musia byt uz davno na prevadzkovej teplote. Limitujucim faktorom tam podla mna bude len kapacita akumulatora.
Nie som si uplne isty, ale mam taky dojem, ze tie slabsie a jednoduchsie UPS-ky nebolo mozne zapnut ak neboli napajane 220/230, potom uz pri vypadku napatia pracovali.
heldybeldy píše:Mne sa zda ze tych 30min sa uz da povazovat za trvalu prevadzku, ved za ten cas vsetky suciastky musia byt uz davno na prevadzkovej teplote. Limitujucim faktorom tam podla mna bude len kapacita akumulatora.
heldybeldy píše:Mne sa zda ze tych 30min sa uz da povazovat za trvalu prevadzku, ved za ten cas vsetky suciastky musia byt uz davno na prevadzkovej teplote. Limitujucim faktorom tam podla mna bude len kapacita akumulatora.
Ver me ze neni.
Hlavne je poddimenzovane trafo. Jinak se tam toho moc nehreje. UPS az na par vyjimek lze zapnout bez site. Jen je treba vedet jak.
Mam UPS LITE 400, ale ziadne zelezne trafo v tom nieje, iba par malych feritovych. Nemam od toho schemu, ale vyzera to tak, ze siet nieje galvanicky oddelena od akumulatora. Chcel som ho pouzit ako zalozny zdroj k obehovemu cerpadlu ustredneho kurenia (asi 50W), ale ked sa vypne zataz tak to nejde znova nahodit. Nevie niekto ako sa to da vyriesit?
Vyřazenou UPS jsem použil jako měnič 12V/230V. Místo vnitřního AKU jsem připojil kabel s konektorem do zapalovače. Musel jsem odletovat vnitřní "repro" pořád to řvalo. Vše fungovalo na dovolené bez problémů. Měl jsem připojené elektronické zářivky.
Na trzistich u nasich Asijskych spoluobcanu se cas od casu objevuje nadherny menic 12V na 230V spickove 300W, 200W trvale za 500,- inflacnich. Kamos mi je tam kupuje a tisice dekovnych dopisu. Chodi moc pekne. Pokusim se zjistit kde to presne kupuje.