pulzni nabijeni + desulface oloveneho auto AKU
Moderátor: Moderátoři
No, uvedomil jsem si, ze zajdu do obchodu pro nabijecku za petistovku a bude klid Dalo by se s tim vyhrat a udelat neco podle predstav, ale ve vysledku to fakt nema smysl resit, kdyz ji pouziju jednou za rok. A stejne s ni nijak zvlast zivotnost asi neovlivnimm kdyz je 99,9% doby v aute, kde se stejne nejake pulzni nabijeni a desulface neresi
Diky za nazory.
Diky za nazory.
Dnes ma to napadlo v práci a chvíľu som o tom premýšľal. Asi máš pravdu. Ten zvitok sa tam dával kvôli obmedzeniu prúdu a čiastočnému zlinearizovaniu krivky. V našom prípade by asi bolo najlepšie použiť trafo s nižším napätím a za ním zaradiť zdvojovač, výstup z trafa cez elyt do miesta spojenia dvoch diód, klasická nábojová pumpa.
Zaujaly mě ty poznámky o ss sycení jádra trafa při 1cest usměrnění. Poněkud se mi to nepozdává a v praxi jsem to nikdy nepozoroval. Aj sem to teď na stole vyzkoušel a trafo dává naprosto stejný okamžitý proud ( osciloskopem) při 1c i 2c usměrnění. Není přece žádný důvod k ss sycení, proud v sekundáru je kompenzován proudem primáru a na tvaru nezáleží. ( tedy v rámci frekvencí, které je jádro schopno přenést)