Odpojení zátěže

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Phreil
Příspěvky: 11
Registrován: 21 lis 2014, 01:00

#16 Příspěvek od Phreil »

Konkretne ja mluvim o Octavii 1 1.9 tdi, ale spis jsem myslel, ze nekdo poradi nejake to zapojeni nez se bavit v ebastlirne o motorech :(

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Phreil píše:Konkretne ja mluvim o Octavii 1 1.9 tdi, ale spis jsem myslel, ze nekdo poradi nejake to zapojeni nez se bavit v ebastlirne o motorech :(
Ono to spolu hodně souvisí - třeba ta felda 1,9 NEMÁ turbo ale komůrkovej diesel označenej 1,9 SD(i), zatímco většina naftovejch oktávek je "nafta f turbu" - i když i tam jsou výjimky a určitej počet oktávek "jedniček" s (prastarým) atmosféricky plněným motorem 1,9 SDI z brány fabriky vyjel.

A protože každá varianta motoru má jinej způsob zjišťování informací o okolí kvůli stabilizaci chodu motoru - tak nejde říct z fleku "tohle si postav a bude to hrát", dokud nenapíšeš přesnější informace. Jsme bastlíři a velkou většinou víme, co může nedostatek informací a z něj vzniklý omyly způsobit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#18 Příspěvek od misocko »


Uživatelský avatar
Phreil
Příspěvky: 11
Registrován: 21 lis 2014, 01:00

#19 Příspěvek od Phreil »

diky, diky, mam to vse procteny, jak na octaviaforum tak na dieselpower, nechci menit starter, baterii, nechci ani zmenu softu, potrebuji jenom schema zapojeni bez rele., ale vypada to ze jsem zde zbytecne.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#20 Příspěvek od misocko »

skusim Ti teda do zajtra nakreslit nieco s tranzistorom, nevies aky odpor sa tam pridava? - nechce sa mi to hladat (mne to toci na brnk aj teple :D )

Uživatelský avatar
Phreil
Příspěvky: 11
Registrován: 21 lis 2014, 01:00

#21 Příspěvek od Phreil »

Pridava se tam do 3 kΩ (2k2), vlastne pri startu je tento rezistor pripojen a po nejakem case zase odpojen. Diky moc

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#22 Příspěvek od masar »

Můžeš zkusit tohle:
:wink:
Přílohy
start teplého motoru2.png
Optorelé je typu "normall closed"
(7.76 KiB) Staženo 17 x
Naposledy upravil(a) masar dne 21 lis 2014, 21:55, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#23 Příspěvek od PeteBurns »

Phreil, to, ze mas vsetko precitane, este neznamena vobec nic ;) A ked si myslis, ze si tu nedostal dobre rady, tak to uz je tvoj problem, tipov si dostal dost...ako uplne prve a najjednoduchsie by bolo posunut startovaciu davku aj mapu teplot zhavenia viac do plusu, ak to diagnostika umoznuje...ak nie, tak to zhavenie dodatocne aktivovat pri vyssich teplotach motora - ono totiz vobec neskor nezapina, takze nie je co predlzovat...nechapem, ake rady chces este pocut, urcite je rozumnejsie upravit relatko zhavenia, ako sa serkat do snimacov teploty a nejako ich premostovat potom...vsetko za predpokladu, ze to pomoze, co si mal skusit ako prve...je kludne mozne, neviem, ci si sa to docital inde, ze mozes mat v prdeli cerpadlo, opotrebovane diely vo vysokotlakej hydraulickej hlave, kedy po zohriati zvacsi vole a cerpadlu dlhsie trva, kym natlakuje okruh a pretlaci trysky, pricom studene startuje bez problemov...takze ako vidis, tych problemov moze byt cela rada ;) Ale do buducnosti si radsej dobre zapamataj, pre vlastne dobro, ze vzdy je rozumnejsie a ucinnejsie riesit pricinu problemu, nie ho obchadzat a riesit nasledky, raz sa ti to moze poriadne vypomstit ;) Neber toto osobne, ale ja ked mam opravovat elektriku v aute po takychto zasahoch magorov, ktori pomrvia, co sa da, pricom clovek ani netusi, co vsetko a ako pomenili, najradsej by som vtedy od zlosti ruky lamal :D
Naposledy upravil(a) PeteBurns dne 21 lis 2014, 20:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#24 Příspěvek od PeteBurns »

Tusim od zaciatku spomenul, ze sa jedna o diesel ;) Ak ti to robi benzinak, tak je najvacsia pravdepodobnost v netesnych vstrekovacoch, odkvapkava a odparuje sa benzin, ktory je v nich stale pod tlakom a vo valcoch je prilis bohata zmes, preto par sekund trva, kym sa preplachnu a sviecky zacnu iskrou zapalovat...ale problem byva aj u benzinakov pri zodratych kruzkoch, hlavne stieracich, kedy olej zalepuje sviecky a tie potom vynechavaju...
ta otazka, ci je to benzin alebo diesel, nejako zahadne zmizla :D

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#25 Příspěvek od misocko »

pani, ak by ste si precitali temu ktoru som tu dal z ineho fora , tak by ste zistili ze toto je klasika "zavada" nieviem ci iba VW alebo aj ostatnych dieslov.
Phreil : sprav to tak ako ti to nakreslil masar a nechaj locknut temu, inac ta tu ukamenuju :D

Uživatelský avatar
Phreil
Příspěvky: 11
Registrován: 21 lis 2014, 01:00

#26 Příspěvek od Phreil »

Prominte, ale zatim jsem dostal jenom jednu radu a to od Masara, jedna se mi o to schema a ne tu resit zavady na motoru,myslel jsem si, ze by to melo byt celkem jednoduche, ale jak vidim pripojeni a odpojeni odporu je dost velky problem :)

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#27 Příspěvek od ok1hga »

masar píše:Můžeš zkusit tohle:
:wink:
jenže by mělo fungovat obráceně . . .
když je kontrolka nabíjení zhasnutá (už běží motor), měl by být ten odpor zkratovaný

Uživatelský avatar
Phreil
Příspěvky: 11
Registrován: 21 lis 2014, 01:00

#28 Příspěvek od Phreil »

misocko:
presne tak, vdaka.
A timto jsem to asi uzamknul.
Diky

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#29 Příspěvek od EKKAR »

Phreil píše:... jedna se mi o to schema a ne tu resit zavady na motoru...
Tak to ti jde o dost málo - jak napsal PeteBurns a já s ním v tomhle zcela výjimečně souhlasím, snažit se opravovat následky závady namísto řešení příčin je kravinismus maximus - a za podobný kráfoviny by se mělo nas*at do ruk a nepustit tejden k vodě... Sám vím, jaký to je opravovat elektroniku (v čemkoliv, nejenom v autě!!!) po nějakým diletantským zásahu podobnýho typu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#30 Příspěvek od ok1hga »

a co si udělat malé tlačítko na palubku, v klidu sepnuté . . .
když to nebude chtít nastartovat s teplým motorem, po dobu startování zmáčknout a po nastartování zase pustit . . .
žádná elektronika . . .
Přílohy
start_tepleho_motoru3.png
(5.21 KiB) Staženo 24 x

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“