Signalizace nevypnutí vyhřívané dečky
Moderátor: Moderátoři
Signalizace nevypnutí vyhřívané dečky
Koupil jsem vyhřívanou dečku do Peugeot 106.
Zapojuje se do zdířky zapalovače. Při své mizerné paměti se potřebuji
pojistit , že neodejdu od auta se zapnutým vyhříváním. Stačí by mě
udělat, aby při zapnutém vyhřívání a vypnutí motoru začalo "něco"
výrazně blikat nebo pípat. To "něco" zvládnu, doufám. Nebo jestli se
nechá něco koupit, co by splnilo tento účel.
Potřebuji poradit
kde se u tohoto auta připojit na zapalování.Nebo kde(je napětí/neni napětí) po vypnutí zapalování klíčkem. A nemusel například sundavat příst. desku.
Zapojuje se do zdířky zapalovače. Při své mizerné paměti se potřebuji
pojistit , že neodejdu od auta se zapnutým vyhříváním. Stačí by mě
udělat, aby při zapnutém vyhřívání a vypnutí motoru začalo "něco"
výrazně blikat nebo pípat. To "něco" zvládnu, doufám. Nebo jestli se
nechá něco koupit, co by splnilo tento účel.
Potřebuji poradit
kde se u tohoto auta připojit na zapalování.Nebo kde(je napětí/neni napětí) po vypnutí zapalování klíčkem. A nemusel například sundavat příst. desku.
Já bych zkusil takto, pokud motor běží, je tam více než 13V a FET připne dečku, jinak je dečka odpojena a odběr je zanedbatelný, takže když se to nevyndá ze zapalovače po opuštění auta, nevadí.
- Přílohy
-
- decka_351.png
- (5.3 KiB) Staženo 77 x
Naposledy upravil(a) breta1 dne 10 pro 2014, 20:44, celkem upraveno 1 x.
Většina aut zdířku zapalovače asi má, ale né můj PEUGEOT 106 z roku1994.
Zítra ji tam s automechanikem dáme (nutí mne zdravotní stav).Plus povedeme přímo ze svorky na baterii hned přes pojistku v kupováné gumové krabičce, kterou tam dám (zatím 10A, jestli bude stačit).
Vylepšení (blbuvzdornost) bude až další krok.
Zítra ji tam s automechanikem dáme (nutí mne zdravotní stav).Plus povedeme přímo ze svorky na baterii hned přes pojistku v kupováné gumové krabičce, kterou tam dám (zatím 10A, jestli bude stačit).
Vylepšení (blbuvzdornost) bude až další krok.
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Když jsem připojoval dečku do manželčiny Š120, tak jsem ji sice zapojil do autozásuvky (v které nebylo napětí, když nebyl klíček), ale přes samopřídržné relé. Tzn. manželka sedla do auta, nastartovala, stiskla malý spínač, relé seplo a drželo, dečka hřála. Když vytáhla klíček, relé samo odpadlo, dečka nehřála. Když klíček opět zastrčila a nestiskla ten malý spínač, nic se nestalo, dečka nehřála. Použil jsem klasické černé škodovácké relé. Nevím jestli jsem tam měl i rozpínací tlačítko, ale klidně by tam mohlo být (pro delší jízdy, kdy je potřeba dečku už vypnout ).
Takže jak už tady bylo řečeno a napsáno - doporučuji relé, je to nejsnazší cesta. A kdybys ta případná ovládací tlačítka použiv originální (máš-li místo v palubní desce), tak by to vůbec nerušilo.
Petr Filipi
Takže jak už tady bylo řečeno a napsáno - doporučuji relé, je to nejsnazší cesta. A kdybys ta případná ovládací tlačítka použiv originální (máš-li místo v palubní desce), tak by to vůbec nerušilo.
Petr Filipi