Rele dobijeni

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#16 Příspěvek od EKKAR »

BOBOBO píše:No vždyť integrované regulátory mají 3 vývody . Vstup z alternátoru ,výstup pro rotor a kostru .
U tohohle bude kostra taky - na obale, kterej se musí vodivě spojit s kostrou traktoru (a tím samozřejmě taky altíku) ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#17 Příspěvek od p32 »

Tak je to tam napsáno od začátku : rok výroby 2012, 14V max, kontakty (+), (F) a (-).

Uživatelský avatar
falken
Příspěvky: 12
Registrován: 20 pro 2014, 01:00

#18 Příspěvek od falken »

Rele i altik byly ukostreny, Altik pitvat nebudu a diody merit taky ne protoze altik je v poho. Kdyz jsem spojil ty dva vyvody na relatku tak dobijel.

Uživatelský avatar
falken
Příspěvky: 12
Registrován: 20 pro 2014, 01:00

#19 Příspěvek od falken »

Me pouze zajimalo jestli nekdo nevi cim se to rele da nahradit a popripade jak to nove zapojit. Nechci resit veci jako spatna kostra, svorkovnice atd. Jsem elektrikar ale tohle rele neznam.

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#20 Příspěvek od Sadra17 »

falken píše:Me pouze zajimalo jestli nekdo nevi cim se to rele da nahradit a popripade jak to nove zapojit. Nechci resit veci jako spatna kostra, svorkovnice atd. Jsem elektrikar ale tohle rele neznam.
zkus kontaktovat firmu Dolanea ta dováží čínský traktory i nd tak by mohli sehnat :wink:

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#21 Příspěvek od Nakadah »

Ma to 350W altenator. VAPE dela regulatory pro 1F altiky, ale cenove prijatelne jsou tak do vykonu 280W. Delaji 350W i 500W ale cena je kolem 2000Kc. Takze sehnat od dovozce nahradu mi prijde asi jako cenove nejprijatelnejsi. Zkousel sem hledat ten "voltage regulator" treba na alibabe, aliexpressu a podobne, ale neuspel sem. Nak

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#22 Příspěvek od p32 »

Myslím si, že se to dá rozkuchat a spravit. :wink:

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#23 Příspěvek od BOBOBO »

Ale vždyť vezme regler ze starého vyhozeného altíku a na dráty ho k vestavěnému připojí , toť vše a zdarma . No a problém bude i u Falkena , když mu vadí , že na aku bude přes 13V . :roll:

Uživatelský avatar
falken
Příspěvky: 12
Registrován: 20 pro 2014, 01:00

#24 Příspěvek od falken »

Proc by mi melo vadit ze bude na aku pres trinact? a jak mam nove rele zapojit? Altik ma vyvody + coz je na baterku a pak jsou tam jeste tri. F, N, -,
a na tohle naroubovat rele kde je DF a D+? Nevim jak. Vyvod N zapojenej nebyl. Jen F a -. Ale to minus kostra nebyla. Uz Tam mam altik z golfa.

Uživatelský avatar
falken
Příspěvky: 12
Registrován: 20 pro 2014, 01:00

#25 Příspěvek od falken »

Alternator jsem rozhodil. A vyvody F a - jsou vývody od uhliku. jeden uhlik je ukostrenej a to je ten vyvod -. Nevim proc k nemu vedl cervenej drat ale to je jedno. a vyvod F je z druheho uhliku.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#26 Příspěvek od Nakadah »

Zeptam se jeste mozna hloupe, je to alternator a nebo dynamo?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

I alternátor má uhlíky, Naku - jen ne proti sobě na lamelovaným komutátoru jako je má dynamo, ale vedle sebe na dvou kroužkách - teče jima do rotoru budicí proud, zatímco dynamo se budí do statoru a z uhlíků se odebírá výstupní proud. Proto mají uhlíky v alťasu mnohem větší životnost a menší poruchovost (teče přes ně mnohonásobně menší proud a nedochází na nich ke komutaci ani k mechanickýmu přejíždění mezer mezi lamelama).
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
falken
Příspěvky: 12
Registrován: 20 pro 2014, 01:00

#28 Příspěvek od falken »


Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#29 Příspěvek od Nakadah »

ekkar> jasne, nejsem idiot. Znam rozdily. Jenom me to tak napadlo, podle toho popisu zapojeni. Ale podle tech fotek vidim ze to je altik. Pripada mi to, jako nejaky stary Magneton PAL s blokem usmernovacich diod v tele. Staci k tomu jenom pripojit externi regulator a je to. Nesel by tam napasovat ten ze 120ky napr.? (-) kostra, (+) na baterku (F) buzeni k regulatoru. Nak

Uživatelský avatar
falken
Příspěvky: 12
Registrován: 20 pro 2014, 01:00

#30 Příspěvek od falken »

Ja fakt nevim. Jenze altik ze skodovky ma oba vyvody z uhliku ven ne? DF a D+ a tenhle ma jeden uhlik ukostrenej. Tak nevim jak bych mel to rele zapojit.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“