Video Philips VR 617 HIFI STEREO
Moderátor: Moderátoři
Takouto "prasacinou" (lepenim sekundovym lepidlom) som pred rokmi opravil par CD/DVD mechanik Toshiba, kde praskali ozubene kolieska v mechanizme vysuvania suflika. Odvtedy je to hlucne, ale funguje to dodnes.
Dalej som tak opravil dve atramentove tlaciarne HP - ale tam som to lepil epoxidom. Podla autorizovaneho servisu to malo skoncit v odpade.
Takze ja si to radsej "prasacky" opravim, ako by som to mal "profesionalne" vyhodit.
Dalej som tak opravil dve atramentove tlaciarne HP - ale tam som to lepil epoxidom. Podla autorizovaneho servisu to malo skoncit v odpade.
Takze ja si to radsej "prasacky" opravim, ako by som to mal "profesionalne" vyhodit.
Praskající kolečka na výtahu kazety, i jinde v mechanice, byly docela častou závadou i u jiných výrobců, nejen PHI nebo PAN. Když mělo kolečko osazení, pomohla tomu ohřátá pérová podložka natažená přes to osazení, v některých našroubovaná pružinka z propisky, v jiných přímo kousek trubičky z náplně, když místo dovolilo.
Ono lepení plastu bylo celkem k ničemu, nedal se, ale takové podmáznutí kolečka na hřídelce epoxydem ještě před stažením kolečka kroužkem udělalo zázraky.
Jsme na bastlírně, analogové video na pásek je už vlastně mrtvá technologie a, jestli k jejímu udržení v provozu lze takto přispět, je i bastl v pořádku.
Dokud výrobce dva výlisky (po 28 haléřích za kus) nalisované na hřídelce (vyrobené za padesátník) bude nabízet s hromadou dalších dílů, které nepotřebuji, za téměř tisícovku, vždy má pokus o opravu neopravitelného svůj význam.
V této zemi se několik generací uplatňovala technika DODO, protože až příliš často výrobce něco nedomyslel, tak jsme to vylepšovali, jak jsme uměli.
I ta krátká životnost plastových dílů je buď chybou nebo záměrem výrobce. Tak to za něj doděláme, no.
Ono lepení plastu bylo celkem k ničemu, nedal se, ale takové podmáznutí kolečka na hřídelce epoxydem ještě před stažením kolečka kroužkem udělalo zázraky.
Jsme na bastlírně, analogové video na pásek je už vlastně mrtvá technologie a, jestli k jejímu udržení v provozu lze takto přispět, je i bastl v pořádku.
Dokud výrobce dva výlisky (po 28 haléřích za kus) nalisované na hřídelce (vyrobené za padesátník) bude nabízet s hromadou dalších dílů, které nepotřebuji, za téměř tisícovku, vždy má pokus o opravu neopravitelného svůj význam.
V této zemi se několik generací uplatňovala technika DODO, protože až příliš často výrobce něco nedomyslel, tak jsme to vylepšovali, jak jsme uměli.
I ta krátká životnost plastových dílů je buď chybou nebo záměrem výrobce. Tak to za něj doděláme, no.
Kondiku, já opravdu nechápu, proč se rozčiluješ. Jsem rád, že jsem to nemusel hledat dlouho, protože jsi mi poradil. Ale já jsem to nelepil. Já tam dal kroužek z plechu 0,25 mm, který jsem nasadil na to kolečko. Drží to fest a funguje ještě lépe.
Podmínka opravy byla mimo jiné také to, že to udělám zdarma, ale ne že do toho budu dávat 500 Kč ze svého. Tak dobročinnej zase nejsem.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Podmínka opravy byla mimo jiné také to, že to udělám zdarma, ale ne že do toho budu dávat 500 Kč ze svého. Tak dobročinnej zase nejsem.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jiná situace by to byla tam, kde by to dobastlení mohlo ohrozit bezpečnost, například zapáskování brzdové trubičky v autě, tu je nutné vyměnit celou nebo vadný díl vyříznout a nahradit s použitím k tomu určených spojek.
Měl jsem případ u pracovního stroje - v hydraulice bylo na jednom z ventilů čidlo, které mělo hlásit polohu pístu. Naprostý zkrat, změřit nebylo co, štítek pečlivě odstraněný, v dokumentaci jen výkres, kam přijde zapojit který kabel, žádné podrobnosti, ani to, v které poloze pístu má hlásit jedničku a v které nulu, natož, zda jde o otevřený kolektor. Dodavatel hydrauliky (mimochodem poměrně komplikované) trval na tom, že celá jednotka byla na zakázku vyráběná pro výrobce celého stroje, a že se bude bavit jen s ním. Naštěstí netrval na celém hydraulickém agregátu. Tak jsme museli koupit přes výrobce stroje celý dvojitý ventil s namontovaným čidlem a oběma solenoidy, ačkoli mimo čidlo bylo vše v pořádku, jen kvůli zkratu v čidle nám počítač nedovolil stroj odbrzdit. Tak to stálo přes 1500 švýcarských frantíků, abychom si pak otestovali čidlo a zjistili, že jde o indukční přibližovací snímač, který jde u nás koupit za nějakých jedenáct stovek. V korunách.
Jenže ten agregát pracuje s trvalým přetlakem oleje 180 bar, což je zjevně důvodem, proč se výrobce brání prodávat díly jednotlivě, a proč si celý agregát rozložil na sedm ventilů, které prodává jen vcelku s příslušenstvím.
Také si netroufám hádat, co by se asi dělo, kdyby to čidlo vystřelilo ven zrovna v okamžiku, kdy mají být brudy pod tlakem...
Čili ano, v takovém případě ta dodávka celé jednotky má určitě smysl... ve videu bych se dobastlení nebránil, jestli to je pak funkční (třebas hlučnější) a vzhledově to neruší.
Měl jsem případ u pracovního stroje - v hydraulice bylo na jednom z ventilů čidlo, které mělo hlásit polohu pístu. Naprostý zkrat, změřit nebylo co, štítek pečlivě odstraněný, v dokumentaci jen výkres, kam přijde zapojit který kabel, žádné podrobnosti, ani to, v které poloze pístu má hlásit jedničku a v které nulu, natož, zda jde o otevřený kolektor. Dodavatel hydrauliky (mimochodem poměrně komplikované) trval na tom, že celá jednotka byla na zakázku vyráběná pro výrobce celého stroje, a že se bude bavit jen s ním. Naštěstí netrval na celém hydraulickém agregátu. Tak jsme museli koupit přes výrobce stroje celý dvojitý ventil s namontovaným čidlem a oběma solenoidy, ačkoli mimo čidlo bylo vše v pořádku, jen kvůli zkratu v čidle nám počítač nedovolil stroj odbrzdit. Tak to stálo přes 1500 švýcarských frantíků, abychom si pak otestovali čidlo a zjistili, že jde o indukční přibližovací snímač, který jde u nás koupit za nějakých jedenáct stovek. V korunách.
Jenže ten agregát pracuje s trvalým přetlakem oleje 180 bar, což je zjevně důvodem, proč se výrobce brání prodávat díly jednotlivě, a proč si celý agregát rozložil na sedm ventilů, které prodává jen vcelku s příslušenstvím.
Také si netroufám hádat, co by se asi dělo, kdyby to čidlo vystřelilo ven zrovna v okamžiku, kdy mají být brudy pod tlakem...
Čili ano, v takovém případě ta dodávka celé jednotky má určitě smysl... ve videu bych se dobastlení nebránil, jestli to je pak funkční (třebas hlučnější) a vzhledově to neruší.
kondík :fakt nevím o co jde, pokud si to přál i zákazník opraví se mu to, aby to moc nestálo. Tento bazmek z Pandy jsem také opravoval kroužkem a epoxy. Funguje pořád. A táhne vic, jak Philips na který stojí kit v AME 727Kč+120Kč pošta. Horší je to s ozubenými koly vyvážejícími trny, ty už se musí koupit, když jsou. Opět závada na Pandách a Sony.
- Přílohy
-
- NVDP1434-44.jpg
- (2.78 KiB) Staženo 66 x
Taky nerad opravuji něco na chvilku, ale když je to na výslovné přání zákazníka, protože to neodkladně spěchá a já vím, že tím nevzniká jakékoliv riziko úrazu/materiální újmy - pak proč ne? Fušeřina je, když mu o takové opravě popravdě neřekneš riziko a nenabídneš mu "originální" díly, které mají plánovanou životnost. Hajzlovina je, když mu naúčtuješ díl originální a provedeš fušeřinu ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Tato bolest je stále větší už jen proto, že skladů s náhradními díly na tuto už nevyráběnou techniku je stále méně. Navíc ty nejčastěji odcházející díly už nebývají k mání ani tam.starecd píše:kondík: ...Horší je to s ozubenými koly vyvážejícími trny, ty už se musí koupit, když jsou...
Už to není práce pro servis, který se řídí postupem předepsaným výrobcem, tohle se už opravuje už jen z nostalgie a fandovství.
Jestli tedy dnes ještě náhradní díl dostupný je, pozítří už nebude, takže stejně na ty opravy dřív nebo později dojde.