odrušení napájení autoradia
Moderátor: Moderátoři
odrušení napájení autoradia
při zapínání/vypínání mi vždycky lupne v reprákách a při nastartovaným motoru mi tam leze hvízdání z altíku, čim to vyladim ? našel sem tohle http://www.revilohifi.cz/prislusenstvi- ... hlc-1.html ale v tom budou součástky za pár korun
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
Lupnutí bývá způsobené "najetím" a "spadnutím" napětí v rádiu při zapnutí a vypnutí. Když má jednoduchý konec, jde o nabíjecí a vybíjecí proud vazebních kondenzátorů, což je záležitost normální. Jestli má rádio můstkové konce, lupat může, ale nemusí.
Hvízdání alternátoru ukazuje na někde v autě špatnou kostru (velký přechodový odpor) nebo velký vnitřní odpor akumulátoru (buď to chce vyčistit kontakty na baterce a veškerých spojích s kostrou, nebo rovnou vyměnit baterku, často se tak hlásí, když dosluhuje).
Kostru rádia je třeba dobře spojit s karosérií, jinak jde velká část napájecího proudu rádia přes kostření antény pláštěm anténního koaxiálu, a to všechno dohromady je ve zvuku slyšet.
Hvízdání alternátoru ukazuje na někde v autě špatnou kostru (velký přechodový odpor) nebo velký vnitřní odpor akumulátoru (buď to chce vyčistit kontakty na baterce a veškerých spojích s kostrou, nebo rovnou vyměnit baterku, často se tak hlásí, když dosluhuje).
Kostru rádia je třeba dobře spojit s karosérií, jinak jde velká část napájecího proudu rádia přes kostření antény pláštěm anténního koaxiálu, a to všechno dohromady je ve zvuku slyšet.
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
Máš pravdu, jen bych dodal, že to není závada, ale vlastnost.Hill píše:Lupnutí bývá způsobené "najetím" a "spadnutím" napětí v rádiu při zapnutí a vypnutí. ...
U zesilovačů pro větší výkony se to často řeší tím, že je na výstupu nějaký odpor (o 2 - 3 řády vyšší než impedance reproduktoru), pokud není na výstupu zesilovače kondenzátor, ani to tak být nemusí, a reproduktory se připojují s nějakým zpožděním, až proběhnou přechodové jevy.
Nojo, ale tos měl napsat jako první, že ti hvízdá zesilovač a ne rádio!
Jinak platí vše, co tu už bylo řečeno - hledej v elektrice auta.
Nejpřesněji to asi trefil monterjirka. Převodníky hi-low totiž můžou znamenat jak signálová trafa zajišťující galvanické oddělení vstupů zesilovače, tak obyčejný levný odporový dělič, který má společnou zem vstupu a výstupu převodníku. A v té bývá problém, zvlášť když je zesilovač nevhodně ukostřený a narezlá kastle auta.
V takovém případě je třeba natáhnout kostru napájení ze stejného bodu, kam je kostřený zdroj signálu (rádio). Dostatečně silným vodičem. Samotný zesilovač, ať je kdekoli, pak nesmí být ukostřený jinde, tedy je ho třeba od kastle izolovat.
To je jedna z šancí, jak to hvízdání potlačit, protože se tak omezí počet možných příčin.
Jinak platí vše, co tu už bylo řečeno - hledej v elektrice auta.
Nejpřesněji to asi trefil monterjirka. Převodníky hi-low totiž můžou znamenat jak signálová trafa zajišťující galvanické oddělení vstupů zesilovače, tak obyčejný levný odporový dělič, který má společnou zem vstupu a výstupu převodníku. A v té bývá problém, zvlášť když je zesilovač nevhodně ukostřený a narezlá kastle auta.
V takovém případě je třeba natáhnout kostru napájení ze stejného bodu, kam je kostřený zdroj signálu (rádio). Dostatečně silným vodičem. Samotný zesilovač, ať je kdekoli, pak nesmí být ukostřený jinde, tedy je ho třeba od kastle izolovat.
To je jedna z šancí, jak to hvízdání potlačit, protože se tak omezí počet možných příčin.
převodníky jsou tyhle http://www.revilohifi.cz/prislusenstvi- ... hlc-1.html můžu je otevřít co se v nich skrývá ještě zkusim obrousit kostru zesu (tažená 0.5m 20qmm a pak 1m 50qmm)
na signálu hned u zesu sem měl odrušení a bez výsledku
na signálu hned u zesu sem měl odrušení a bez výsledku
Možná je nemusíš ani kuchat, zkus je propísknout šlusmetrem. Pokud jsou to prosté odporové děliče, tak by ti minimálně kostra měla ukázat zkrat mezi vstupním a výstupním konektorem.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...