odrušení napájení autoradia

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

odrušení napájení autoradia

#1 Příspěvek od Sadra17 »

při zapínání/vypínání mi vždycky lupne v reprákách a při nastartovaným motoru mi tam leze hvízdání z altíku, čim to vyladim ? našel sem tohle http://www.revilohifi.cz/prislusenstvi- ... hlc-1.html ale v tom budou součástky za pár korun

Uživatelský avatar
taz
Příspěvky: 312
Registrován: 16 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od taz »

Nehledej chybu kde není, zkontroluj si elektriku v autě, tam hledej chybu

Uživatelský avatar
Peterseal
Příspěvky: 1983
Registrován: 24 lis 2006, 01:00
Bydliště: SR-Bratislava -Devínska Nová Ves

#3 Příspěvek od Peterseal »

Ta vec ktoru si poslal Ti urcite nepomoze. Najpr treba zistit ci je to chyba radia alebo elektroinstalacie v aute.

Uživatelský avatar
monterjirka
Příspěvky: 2761
Registrován: 14 čer 2003, 02:00
Bydliště: Blížejov

#4 Příspěvek od monterjirka »

Myslím, že by mě nepřekvapilo, kdyby v tom autě byl nějaký problém v propojení "zemí".

Uživatelský avatar
ZVUK2000
Příspěvky: 3855
Registrován: 22 dub 2012, 02:00
Bydliště: Karvinsko

#5 Příspěvek od ZVUK2000 »

Řešíš dva různé problémy. Lupnutí a hvízdání. Ani jedno ti nevyřeší to cos našel. Jeto konvertor Ω/link. signál. Zkus odpojit anténu, možná se hádá zem se stíněním koaxu.

Uživatelský avatar
cputakt
Příspěvky: 1234
Registrován: 01 lis 2005, 01:00
Bydliště: Karvínsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od cputakt »

Lupnutí po zapnutí je chyba rádia,hvízdání bude problém v síti auta ale i problém v autorádiu.Sice v autorádiu na vstupu napájení je kondenzátor ale může být už v háji.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#7 Příspěvek od Hill »

Lupnutí bývá způsobené "najetím" a "spadnutím" napětí v rádiu při zapnutí a vypnutí. Když má jednoduchý konec, jde o nabíjecí a vybíjecí proud vazebních kondenzátorů, což je záležitost normální. Jestli má rádio můstkové konce, lupat může, ale nemusí.
Hvízdání alternátoru ukazuje na někde v autě špatnou kostru (velký přechodový odpor) nebo velký vnitřní odpor akumulátoru (buď to chce vyčistit kontakty na baterce a veškerých spojích s kostrou, nebo rovnou vyměnit baterku, často se tak hlásí, když dosluhuje).
Kostru rádia je třeba dobře spojit s karosérií, jinak jde velká část napájecího proudu rádia přes kostření antény pláštěm anténního koaxiálu, a to všechno dohromady je ve zvuku slyšet.

Uživatelský avatar
monterjirka
Příspěvky: 2761
Registrován: 14 čer 2003, 02:00
Bydliště: Blížejov

#8 Příspěvek od monterjirka »

Hill píše:Lupnutí bývá způsobené "najetím" a "spadnutím" napětí v rádiu při zapnutí a vypnutí. ...
Máš pravdu, jen bych dodal, že to není závada, ale vlastnost.
U zesilovačů pro větší výkony se to často řeší tím, že je na výstupu nějaký odpor (o 2 - 3 řády vyšší než impedance reproduktoru), pokud není na výstupu zesilovače kondenzátor, ani to tak být nemusí, a reproduktory se připojují s nějakým zpožděním, až proběhnou přechodové jevy.

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#9 Příspěvek od keemo »

riesil som podobny problem. U benzinu-zapalovaci kabely z roku pane... po ich vymene ruseni prestalo.

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#10 Příspěvek od Sadra17 »

je to nafta, radio samotný neživý repro ale Hi-Low převodníky a tim živim zesilovač :oops: hvízdání slyšim i při vyplým radiu :cry:

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#11 Příspěvek od Hill »

Nojo, ale tos měl napsat jako první, že ti hvízdá zesilovač a ne rádio!

Jinak platí vše, co tu už bylo řečeno - hledej v elektrice auta.
Nejpřesněji to asi trefil monterjirka. Převodníky hi-low totiž můžou znamenat jak signálová trafa zajišťující galvanické oddělení vstupů zesilovače, tak obyčejný levný odporový dělič, který má společnou zem vstupu a výstupu převodníku. A v té bývá problém, zvlášť když je zesilovač nevhodně ukostřený a narezlá kastle auta.
V takovém případě je třeba natáhnout kostru napájení ze stejného bodu, kam je kostřený zdroj signálu (rádio). Dostatečně silným vodičem. Samotný zesilovač, ať je kdekoli, pak nesmí být ukostřený jinde, tedy je ho třeba od kastle izolovat.
To je jedna z šancí, jak to hvízdání potlačit, protože se tak omezí počet možných příčin.

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#12 Příspěvek od Sadra17 »

převodníky jsou tyhle http://www.revilohifi.cz/prislusenstvi- ... hlc-1.html můžu je otevřít co se v nich skrývá :wink: ještě zkusim obrousit kostru zesu (tažená 0.5m 20qmm a pak 1m 50qmm)

na signálu hned u zesu sem měl odrušení a bez výsledku :?

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od Michal22 »

Možná je nemusíš ani kuchat, zkus je propísknout šlusmetrem. Pokud jsou to prosté odporové děliče, tak by ti minimálně kostra měla ukázat zkrat mezi vstupním a výstupním konektorem.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“