Zablikání blinkrů při zamknutí/odemknutí auta
Moderátor: Moderátoři
Zablikání blinkrů při zamknutí/odemknutí auta
Zdravím,
v autě mám originál dálku, která bohužel nemá funkci zablikání blinkrů, která mi docela chybí. Napadlo mě, že by šlo určitě vymyslet nějaké jednoduché zapojení, které by zablikalo blinkry, při zamknutí třeba 1x a při odemknutí třeba 2x. Ovládané by to mělo být přímo impulzy od dálky zamknout/odemknout, které jsou myslím záporné. Navrhněte prosím něco, já nejsem v elektronice natolik zběhlý a nevím přesně co bych měl hledat. děkuji
v autě mám originál dálku, která bohužel nemá funkci zablikání blinkrů, která mi docela chybí. Napadlo mě, že by šlo určitě vymyslet nějaké jednoduché zapojení, které by zablikalo blinkry, při zamknutí třeba 1x a při odemknutí třeba 2x. Ovládané by to mělo být přímo impulzy od dálky zamknout/odemknout, které jsou myslím záporné. Navrhněte prosím něco, já nejsem v elektronice natolik zběhlý a nevím přesně co bych měl hledat. děkuji
Neboli současník felicie - elektronická diagnostika umí jen motor a jeho příslušenství, "centrální řídicí jednotka" alias "komfortka", přes kterou by centrál dával povel k blikání a kde by se dal i naprogramovat počet bliknutí se asi nekoná.
Mnoooo.
Spouštění "negativním" impulsem neboli spojením s kostrou jde spouštět klasika časovač NE555. Pokud by ti stačil jeden "blikanec" na každej impuls zamknutí/odemknutí, vyhověl by 1 časovač ve funkci MKO a jedno relé, který by přes diody rozsvěcelo blinkry. Přes diody proto, aby se při normální funkci nevyzkratovala pravá a levá strana světýlek na autě a byla zachovaná původní funkce.
Větší starosti by nastaly v momentě, kdybys požadoval rozdílnej počet "blikanců" pro uzamčení a odemčení. Kdybys vyžadoval mít možnost tenhle počet kdykoliv v budoucnosti změnit, byla by to cesta pro nějakej PIC, pokud by stačilo to nastavit napevno, zůstává "ve hře" použití integrovanýho časovače případně i dalších zapojení.
Včil, ogare, je to na tobě - co si vybereš. Jestli řešení s integráčem za búra a s hrstičkou dalších součástek v ceně do stovky českýho oběživa, nebo s programovatelným švábem za půl sta plus s nutností si ho (nechat) naprogramit.
Mnoooo.
Spouštění "negativním" impulsem neboli spojením s kostrou jde spouštět klasika časovač NE555. Pokud by ti stačil jeden "blikanec" na každej impuls zamknutí/odemknutí, vyhověl by 1 časovač ve funkci MKO a jedno relé, který by přes diody rozsvěcelo blinkry. Přes diody proto, aby se při normální funkci nevyzkratovala pravá a levá strana světýlek na autě a byla zachovaná původní funkce.
Větší starosti by nastaly v momentě, kdybys požadoval rozdílnej počet "blikanců" pro uzamčení a odemčení. Kdybys vyžadoval mít možnost tenhle počet kdykoliv v budoucnosti změnit, byla by to cesta pro nějakej PIC, pokud by stačilo to nastavit napevno, zůstává "ve hře" použití integrovanýho časovače případně i dalších zapojení.
Včil, ogare, je to na tobě - co si vybereš. Jestli řešení s integráčem za búra a s hrstičkou dalších součástek v ceně do stovky českýho oběživa, nebo s programovatelným švábem za půl sta plus s nutností si ho (nechat) naprogramit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!