Přihlášení slovenského autoveterána v ČR
Moderátor: Moderátoři
Přihlášení slovenského autoveterána v ČR
Zdravím,
vím, že to na co se chci zeptat je vzhledem k zaměření tohoto webu offtopic, přesto si myslím, že tu je dost chytrých hlav, který by třeba uměly poradit, takže by mě zajímal názor co nejvíce lidí na následující problém.
Obrátil se na mě známý ze Slovenska (říkám úmyslně známý, není to ani kamarád v tom smyslu člověka, na kterého se můžete spolehnout a který pomůže ve složité situaci třeba ... tak dobře ho prostě neznám ... známe se z jednoho českého portálu o virtuálním závodění s auty, kde jsme spolu dva roky jezdili v jednom týmu, prostě dospělý chlapi si hrajou na závodníky ) ... takže tenhle známý se na mě obrátil s prosbou, zda bych mu tady v Čechách nepřihlásil auto jako autoveterána. To auto sám postavil ze stavebnice, kterou koupil v zahraničí, je to nějaký typ sportovního kabrioletu. Vzpomínám si na to že o tom mluvil, když jsme ještě jezdili, že ho staví, takže ho po několika letech dokončil a chtěl přihlásit. Na Slovensku je s tím ale nějaký problém, nazval to problém tamního "byrokratického aparátu", nevím o tom víc, prostě se prý snaží už rok to auto zlegalizovat a neleze to na svět. Tady u nás je to prý jednodušší, existuje snad něco jako "veteránské značky", kdy takovýto typ auta doveze někam na STK jen na brzdovou zkoušku a pak po nezbytném papírování a poplatku dostane speciální značky, který mu umožní jezdit normálně po pozemních komunikacích s nějakýma omezeníma (možná i na rychlost, nevím). Nemám o tomhle potuchy, poté co jsem před 15 lety prodal svoji starou stodvacítku v bazaru jezdím už jen služebním autem.
Jeho představa je, že já bych zde vystupoval jako majitel vozu, přihlásil bych ho jako svoje, a s jeho firmou bych měl smlouvu o pronájmu. Prostě on by s ním jezdil, převážně na slovensku, na českých značkách, a já bych byl jako vlastník vozidla.
Nejsem schopen dohlédnout všech právních a úředních důsledků toho, že nějaké "moje auto" někde něco způsobí (z mého pohledu kdekoli v zahraničí) a já budu muset něco řešit. Nehledám v tom jakýkoli jeho úmysl, ale stát se může cokoli a já bych rád věděl, jestli se můžu dostat do nějakýho průšvihu jako "fiktivní majitel vozu" vzhledem k nějakému přestupku, nehodě nebo zaviněné škodě, přesto že bych měl papír na to, že s ním jezdí někdo jinej.
Vzal jsem si 14 dní na rozmyšlenou a zajímal by mě názor zdejší komunity. Prosím ale jen seriózně.
Díky předem
Lumptom
vím, že to na co se chci zeptat je vzhledem k zaměření tohoto webu offtopic, přesto si myslím, že tu je dost chytrých hlav, který by třeba uměly poradit, takže by mě zajímal názor co nejvíce lidí na následující problém.
Obrátil se na mě známý ze Slovenska (říkám úmyslně známý, není to ani kamarád v tom smyslu člověka, na kterého se můžete spolehnout a který pomůže ve složité situaci třeba ... tak dobře ho prostě neznám ... známe se z jednoho českého portálu o virtuálním závodění s auty, kde jsme spolu dva roky jezdili v jednom týmu, prostě dospělý chlapi si hrajou na závodníky ) ... takže tenhle známý se na mě obrátil s prosbou, zda bych mu tady v Čechách nepřihlásil auto jako autoveterána. To auto sám postavil ze stavebnice, kterou koupil v zahraničí, je to nějaký typ sportovního kabrioletu. Vzpomínám si na to že o tom mluvil, když jsme ještě jezdili, že ho staví, takže ho po několika letech dokončil a chtěl přihlásit. Na Slovensku je s tím ale nějaký problém, nazval to problém tamního "byrokratického aparátu", nevím o tom víc, prostě se prý snaží už rok to auto zlegalizovat a neleze to na svět. Tady u nás je to prý jednodušší, existuje snad něco jako "veteránské značky", kdy takovýto typ auta doveze někam na STK jen na brzdovou zkoušku a pak po nezbytném papírování a poplatku dostane speciální značky, který mu umožní jezdit normálně po pozemních komunikacích s nějakýma omezeníma (možná i na rychlost, nevím). Nemám o tomhle potuchy, poté co jsem před 15 lety prodal svoji starou stodvacítku v bazaru jezdím už jen služebním autem.
Jeho představa je, že já bych zde vystupoval jako majitel vozu, přihlásil bych ho jako svoje, a s jeho firmou bych měl smlouvu o pronájmu. Prostě on by s ním jezdil, převážně na slovensku, na českých značkách, a já bych byl jako vlastník vozidla.
Nejsem schopen dohlédnout všech právních a úředních důsledků toho, že nějaké "moje auto" někde něco způsobí (z mého pohledu kdekoli v zahraničí) a já budu muset něco řešit. Nehledám v tom jakýkoli jeho úmysl, ale stát se může cokoli a já bych rád věděl, jestli se můžu dostat do nějakýho průšvihu jako "fiktivní majitel vozu" vzhledem k nějakému přestupku, nehodě nebo zaviněné škodě, přesto že bych měl papír na to, že s ním jezdí někdo jinej.
Vzal jsem si 14 dní na rozmyšlenou a zajímal by mě názor zdejší komunity. Prosím ale jen seriózně.
Díky předem
Lumptom
Jednak ty papíry budou psané na TVOJE JMÉNO a jsou nepřenosné, druhak pro výjezd venm za hranice u víc jak 50let starého veterána potřebuješ razítko od technického muzea a do třetice dnešní testační komisaři, kteří to budou schvalovat jsou školení a často nepustí ani veterána "jako nového" protože je prostě v lepším stavu, než když byl vyrobený nehledě na nějakou patinu a spol..pokud je to tedy nějaká stavebnice rádoby ještě lepší, než originál bude s tím problém - jdou i po neoriginálních dílech z druhovýroby.. prostě je to na veterána a né na skládačku z lega..
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
No on to ve skutečnosti není veterán, je to stavebnice sportovního kabrio z Ameriky ... to ten známý si myslí, že to tu jako veterána přihlásí .... nejspíš si okolo toho už tady něco zjišťoval, tak třeba má cestičku prošlápnutou, ale to nevím jistě. Ale není hloupej, tak předpokládám, že by mě nehnal do něčeho, co nepůjde zrealizovat ...
Atestace na veteránských komisích už dnes nejsou zdaleka tak přísné jak před třeba 10 lety. Ale nějakou stavebnici by určitě nepustili.
Ovšem mě trochu zaráží to, že bych měl mít nějaké razítko, když jedu do zahraničí a vozidlo je starší 50 let? Tohle jsem ještě tedy nikdy neslyšel. Docela by mě to zajímalo, protože stroj mám r.v. 1969, ale nemám veteránské značky, nýbrž normální. To se mě tedy bude taky za 4 roky týkat?
Ovšem mě trochu zaráží to, že bych měl mít nějaké razítko, když jedu do zahraničí a vozidlo je starší 50 let? Tohle jsem ještě tedy nikdy neslyšel. Docela by mě to zajímalo, protože stroj mám r.v. 1969, ale nemám veteránské značky, nýbrž normální. To se mě tedy bude taky za 4 roky týkat?
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Většinou to kontrolují čeští "celnící" hned za českýma hranicema - povětšinou německo..vím o člověku, který už dostal tučnou pokutu.. info je zde http://www.ntm.cz/muzeum/centralni-evid ... -osvedceni
To, že jsi to neslyšel a proto jsi neinformovaný, tak ještě neznamená, źe to není pravda. Raději ho prodej ještě před výročím 50 let, oni si pro něj z ciziny rádi přijedou.Michal22 píše:Ovšem mě trochu zaráží to, že bych měl mít nějaké razítko, když jedu do zahraničí a vozidlo je starší 50 let? Tohle jsem ještě tedy nikdy neslyšel.
Ale představ si, že bys měl warťasa z roku 1964 a jel s ním do Německa a neměl to razítko. Co s tím ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Caterham_7
Tak podle wiki se vyrábí od roku 1973 do současnosti. Jedině tedy tomu podsunout nějaké staré doklady (se všemi hrozícími důsledky).
Nebo to přes někoho přihlásit v Německu, tam by to mohlo být snad schůdné (na normální papíry).
A s těmi povoleními, zkusím se zeptat v TMB, přes známého.
p32- jak prodat můj Hadraplán????
Tak podle wiki se vyrábí od roku 1973 do současnosti. Jedině tedy tomu podsunout nějaké staré doklady (se všemi hrozícími důsledky).
Nebo to přes někoho přihlásit v Německu, tam by to mohlo být snad schůdné (na normální papíry).
A s těmi povoleními, zkusím se zeptat v TMB, přes známého.
p32- jak prodat můj Hadraplán????
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Ano, chystám se to odmítnout, protože všech právních důsledků ani nejsem teď schopen dohlédnout a těch co ano, ty se mi nelíbí. Nehledě na to, že mi teď jinej kolega našel soudní případy, kdy majitel vozidla byl odsouzen k náhradě nemajetkové újmy způsobené vozem, který řídil úplně jiný člověk co měl vůz v pronájmu, a majitel neměl cokoli (kromě toho auta) s nehodou společného ... takže pokud naše soudy jsou schopné vydat takovýto rozsudek, nejsem v bohužel v bezpečí ani s nájemní smlouvou ...
Navíc tam nesmí figurovat žádná firma jak píšeš.Už bylo řečeno že veteránský RZ nejsou přenosný.Nemůže tedy být různý majitel a provozovatel.Stáří vozidla je momentálně 30 let,takže rok výroby nesmí přesáhnout rok 1985.Každý rok musí automobil projít klubovou a krajskou testací.Myslím že je bez šance dostat veteránské RZ.Jediná možnost je projít homologací a šoupnout to na normální RZ.Zažít bych to ale nechtěl.