Baterie je připojena do palubní sítě stále a paralelně k ní je připojeno napětí alternátoru (přes svorky D+ a 51 vinutí cívky proudového relé regulátoru). Když napětí alternátoru dosáhne napětí baterie, kontrolka dobíjení zhasne a alternátor začne přebírat proud spotřebičů motocyklu a při dalším zvýšení otáček (napětí) začne dobíjet akumulátor. Růst napětí alternátoru při dalším zvětšování otáček omezuje regulátor napětí tím, že postupně snižuje proud do buzení alternátoru(odpojováním a při nejvyšších otáčkách zkratováním budícího vinutí) a stabilizuje tak palubní napětí na jmenovité hodnotě (kolem +14V).GorgeLD píše:...Ale co mi není jasné, jestli když se rozsvítí kontrolka dobíjení, tak se to přepne čistě na baterku (originálně je tam mechanický reglér, teď je tam ze škodovky 120), nebo se na tom podílí i alternátor, jen to nestačí na dobíjení baterky, což by teda byla ta lepší varianta.
Je nutno podotknout, že velikost budícího proudu při malých otáčkách určuje také odpor kontrolky dobíjení, tedy je nutné, aby žárovka měla potřebnou "watáž", aby budící proud byl dostatečný. Pokud jsi ji nahradil třeba LEDkou, tak je to špatně.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)