misumi píše:Jak jednoduše vyřešit,aby se zastavil motor,když vypnu odpojovač.Dochází k tomu,že alternátor neustále dává proud a vlastně mu odpojím zátěž.Na altíku samozřejmně vyskočí napětí až na 20V a zapalování maká dál.Protože zapalování je favorit tak se může stát,že těch 20V dlouho nesnese.Vím,že se vyrábějí odpolovače s vice kontakty,ale stojí asi 10krát více.Jde to vyřešit?
Víš otom že u motoru který je v chodu se nesmí odpojovat akumulátor,hrozí zničení alternátoru a další elektroniky,pak se divíš že ti relé dává 20V a více místo 14V když mu přerušíš jeden z porovnávacích bodů které používá pro regulaci !!Odpojení AKUMULÁTORU se používá jako jedna z forem zabezpečení auta - aby se zamezilo nastartování ap.,jiný význam v tom nevidím,hlavně ne u nových nebo novějších aut.