akumulátor se 3 vývody
Moderátor: Moderátoři
akumulátor se 3 vývody
akumulátor ve sluchátkách Logitech A-00006 má 3 vývody (viz foto) protože není k sehnání, aspoň mě se nedaří, lze ho něčím nahradit ? k čemu je tam vlastně ten 3 vývod?
díky za radu
rozměr AKU je 25mm x 28mm x 5mm
díky za radu
rozměr AKU je 25mm x 28mm x 5mm
- Přílohy
-
- aku-logitech.JPG
- (114.85 KiB) Staženo 114 x
Naposledy upravil(a) mikrob dne 25 úno 2015, 12:47, celkem upraveno 1 x.
Přikláním se k forbiddenovi, mohl by to být termistor. Zkus ohmetrem změřit jeho hodnotu (modrý drát proti černému, řádově desítky kΩ), potom nech aku zahřát v dlani (třeba 10 minut), následně změř znova. Hodnota by se měla mírně změnit.
U mobilů bývá třetí vývod kvůli identifikaci baterie (termistor bývá na zákl. desce telefonu), ale u tvého zařízení bych to opravdu odhadl na zapojení termistoru v rámci aku.
U mobilů bývá třetí vývod kvůli identifikaci baterie (termistor bývá na zákl. desce telefonu), ale u tvého zařízení bych to opravdu odhadl na zapojení termistoru v rámci aku.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Jaké udávané napětí má ta baterie? 7,4V? Jsou tam dva články? Pokud ano, tak to bude střední vývod mězi oběma lipol články kvůli balancování (nepřebíjení kteréhokoli z článků). Lipol jsou na přebíjení (vyšší napětí než 4,2V) celkem háklivé...
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Pánové musím vás zklamat ale nejspíš to není termistor
Vypadá to na klasickou dvoučlánkovou baterii a třetí drát je tam kvůli nabíjení každého článku samostatně tzv balancování. Máte to v každém mobilu a přesně takový stejný konektor mám na baterkách do modelů aut. Tady budou ty dva články paralelně aby se zvýšila kapacita baterie.
Mohu se plést, ale tady to bude velmi málo pravděpodobné.
Koukni se na čínské weby a hledej podle velikosti takto jsem našel už několik baterií a byly podstatně levnější než je koupit tady u nás.
Takové malé potvory jsem tam taky viděl když napíšeš přesné rozměry prostoru pro tu baterku tak ji pohledám a věřím že něco najdeme a sám se rozhodneš zda ti bude cena vyhovovat.
Koukám že než stihnu napsat je tu několik odpovědí na obrázku je udávané napětí 3,7 jinak máš naprostou pravdu lipo jsou velmi háklivé na přebíjení a ještě více háklivé na vybílení. Nesmí to klesnout pod 2,9V na článek jinak jdou do papa vlastní zkušenost.
Vypadá to na klasickou dvoučlánkovou baterii a třetí drát je tam kvůli nabíjení každého článku samostatně tzv balancování. Máte to v každém mobilu a přesně takový stejný konektor mám na baterkách do modelů aut. Tady budou ty dva články paralelně aby se zvýšila kapacita baterie.
Mohu se plést, ale tady to bude velmi málo pravděpodobné.
Koukni se na čínské weby a hledej podle velikosti takto jsem našel už několik baterií a byly podstatně levnější než je koupit tady u nás.
Takové malé potvory jsem tam taky viděl když napíšeš přesné rozměry prostoru pro tu baterku tak ji pohledám a věřím že něco najdeme a sám se rozhodneš zda ti bude cena vyhovovat.
Koukám že než stihnu napsat je tu několik odpovědí na obrázku je udávané napětí 3,7 jinak máš naprostou pravdu lipo jsou velmi háklivé na přebíjení a ještě více háklivé na vybílení. Nesmí to klesnout pod 2,9V na článek jinak jdou do papa vlastní zkušenost.
Naposledy upravil(a) bandolik dne 25 úno 2015, 10:25, celkem upraveno 1 x.
Však to píšu že je to zapojené paralelněrnbw píše:A nevadi vam, ze tam je napisane 3,7V?
Pokial viem, tak ziadny mobil nema dva li-ion clanky.
Na modelech mám baterie typu 2S2P tedy každý článek je zdvojený a dvojice je v serii tedy: 7,4V 6000mA ,ty moje terénní auta toho sežerou víc jak ty sluchátka
A jednou už jsem kuchal baterku z mobilu a byly tam dva články tak teda nevím. Je pravdou že to jsem ještě nevěděl že ten článek muže při takovém šikovném zásahu taky bouchnout. Od té doby co se zabývám RC modely už žádnou li po baterku nekuchám
zde je příklad:
https://www.youtube.com/watch?v=QYi_7r1c58w
jova1: no to máš asi pravdu když nad tím tak přemýšlím na baterkách v modelu jsou taky jen 3 vývody i když jsou uvnitř fakticky 4 články 2+2 takže se omlouvám ten třetí tam je asi za jiným účelem a možná jste nakonec měli pravdu
No moje chyba nechal jsem se unést myšlenkou že to vím a koukám že vím P R D no nic chybami se člověk učí a já jsem poučen, ale bouchnout mohou to jsem viděl na vlastní oči jak kolegovi hořelo autíčko za cca 10 000Kč a než to uhasil už nebylo co hasit. Byl to fakt fofr nikdo nestihl ani natočit proto odkaz na net.
No moje chyba nechal jsem se unést myšlenkou že to vím a koukám že vím P R D no nic chybami se člověk učí a já jsem poučen, ale bouchnout mohou to jsem viděl na vlastní oči jak kolegovi hořelo autíčko za cca 10 000Kč a než to uhasil už nebylo co hasit. Byl to fakt fofr nikdo nestihl ani natočit proto odkaz na net.
Obecně k baterkám k mobilům-
1. Nikdy jsem nepotkal vícečlánkovou Li-iOn baterii v mobilu (vyjma tabletů a phabletů)
2. Baterie v mobilu není prostý článek, je tam relativně složitější elektronika, která slouží k několika věcem:
a) hlídá max. proud, v případě přetížení, zkratu odpojí článek od svorek
b) hlídá podvybití- po poklesu k cca 3 voltům opět odpojí svorky
c) hlídá přebití, ale nedá se na to spolehnout
3. některé baterie mají tři kontakty, některé čtyři:
a) u starších modelů sloužily zbývající dvě (mimo + a -) k připojení vn. termistoru a také k identifikaci baterie (BSI= Battery SIze)
b) u novějších modelů je termistor většinou na zákl. desce, proto má dost baterií jen tři kontakty
c) v poslední době se zase objevují čtyřkontaktové baterie, ale u těch je čtvrtý kontakt pro NFC (anténa je na těle článku, druhý vývod je na GND).
4. Nelze srovnávat modelářské baterie a baterie do spotřební elektroniky (modeláři moc dobře vědí jak a čím nabíjet holé články, kdežto uživatelé mobilů o svém zařízení většinou nevědí víc než jak zapnout a zavolat).
5. baterie s vnitřní elektornikou se dají docela jednoduše nabíjet zdrojem s proudovým omezením- stačí nastavit max. napětí a proudový limit na (třeba) 1C. Stejným způsobem nabíjí i třeba tester baterií Cadex.
FERYACT- pokud jsi nabíjel baterii tak, jak jsem psal v bodě 5., tak ti baterii nic neodpojilo, ale prostě při dosažení shodného napětí, jaký měl zdroj, přestal téct proud (nebyl rozdíl potenciálů). Pokud jsi nabíjel vyšším napětím, tak zaúčinkovala přepěťová ochrana (viz. bod 2c), ale na to opravdu nespoléhej.
Všechny moje poznatky jsou odměřeny a odsledovány během 14 let, po které opravuji telefony. Možná existuje i nějaké jiné řešení, se kterým jsem se nesetkal, proto si klasicky vyhrazuji právo na neúplné informace.
1. Nikdy jsem nepotkal vícečlánkovou Li-iOn baterii v mobilu (vyjma tabletů a phabletů)
2. Baterie v mobilu není prostý článek, je tam relativně složitější elektronika, která slouží k několika věcem:
a) hlídá max. proud, v případě přetížení, zkratu odpojí článek od svorek
b) hlídá podvybití- po poklesu k cca 3 voltům opět odpojí svorky
c) hlídá přebití, ale nedá se na to spolehnout
3. některé baterie mají tři kontakty, některé čtyři:
a) u starších modelů sloužily zbývající dvě (mimo + a -) k připojení vn. termistoru a také k identifikaci baterie (BSI= Battery SIze)
b) u novějších modelů je termistor většinou na zákl. desce, proto má dost baterií jen tři kontakty
c) v poslední době se zase objevují čtyřkontaktové baterie, ale u těch je čtvrtý kontakt pro NFC (anténa je na těle článku, druhý vývod je na GND).
4. Nelze srovnávat modelářské baterie a baterie do spotřební elektroniky (modeláři moc dobře vědí jak a čím nabíjet holé články, kdežto uživatelé mobilů o svém zařízení většinou nevědí víc než jak zapnout a zavolat).
5. baterie s vnitřní elektornikou se dají docela jednoduše nabíjet zdrojem s proudovým omezením- stačí nastavit max. napětí a proudový limit na (třeba) 1C. Stejným způsobem nabíjí i třeba tester baterií Cadex.
FERYACT- pokud jsi nabíjel baterii tak, jak jsem psal v bodě 5., tak ti baterii nic neodpojilo, ale prostě při dosažení shodného napětí, jaký měl zdroj, přestal téct proud (nebyl rozdíl potenciálů). Pokud jsi nabíjel vyšším napětím, tak zaúčinkovala přepěťová ochrana (viz. bod 2c), ale na to opravdu nespoléhej.
Všechny moje poznatky jsou odměřeny a odsledovány během 14 let, po které opravuji telefony. Možná existuje i nějaké jiné řešení, se kterým jsem se nesetkal, proto si klasicky vyhrazuji právo na neúplné informace.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Krásně shrnuto, takže k bodu 1 co jsem tedy našel v obalu baterie stařičkého mobilu zůstane záhadou, já měl tehdy za to že jsou to dva články
Už je to moc dlouho a zůstala jen vzpomínka.
Fakt je že modelářské nabíječky toho umí podstatně více jak nabíječka na mobil.
Děkuji za poučení, pro mne to jsou rozhodně užitečné informace a tu starou vzpomínku někam zašlapu kdo ví co jsem tam vlastně našel
Už je to moc dlouho a zůstala jen vzpomínka.
Fakt je že modelářské nabíječky toho umí podstatně více jak nabíječka na mobil.
Děkuji za poučení, pro mne to jsou rozhodně užitečné informace a tu starou vzpomínku někam zašlapu kdo ví co jsem tam vlastně našel