Citroen Peugeot řízení otáček kabinového ventilátoru
Moderátor: Moderátoři
Citroen Peugeot řízení otáček kabinového ventilátoru
Dobrý den
Řesím problém u vozu citroen s řízením otáček int ventilátoru došlo k tomu že od jedné chvíle se ventilátor točil pouze v poloze max. Vyměnil jsem tedy výkonové tranzistory a teď došlo k tomu že ventilátor točí stále už při zapnutí klíčku a nejeví snahu se regulovat. nemá někdo zapojení konektoru co jde do ventilátoru? V autě mám elektrnickou klimu.
Viz Foto http://ok2mlo.rajce.idnes.cz/Kabinovy_v ... itroen_Xm/
Řesím problém u vozu citroen s řízením otáček int ventilátoru došlo k tomu že od jedné chvíle se ventilátor točil pouze v poloze max. Vyměnil jsem tedy výkonové tranzistory a teď došlo k tomu že ventilátor točí stále už při zapnutí klíčku a nejeví snahu se regulovat. nemá někdo zapojení konektoru co jde do ventilátoru? V autě mám elektrnickou klimu.
Viz Foto http://ok2mlo.rajce.idnes.cz/Kabinovy_v ... itroen_Xm/
na rôznych forach je toho dosť, aj tu na našom, tak hľadaj.
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=38658
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=38658
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Pozdravuje Vás Martin
Kdysi jsem něco podobného řešil kamarádovi v Peugeotu 406. Původní tranzistor byl nějaký darlington, dával jsem tam KD367 (myslím) a taky to nějak haprovalo. Nakonec jsem myslím přidával do báze odpor proti zemi.
Ale už je to hodně dlouho, moc si to nepamatuji
Ale už je to hodně dlouho, moc si to nepamatuji
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Tahle závada většinou vznikne vadným motorem ventilátoru. Bere velký proud a oddělá ty tranzistory. Po výměně tranzistorů je potřeba vyčistit komutátor a celou část kolem uhlíků. Pokud dáš za orig. tranzistory náhradu, tak po prvním zapnutí jsou KO. (většinou)
Pěkné čtení je na http://www.forum.citroeny.cz/ nebo http://www.xantiaclub.cz/
Dá se tam najít třeba tehle popis.
Hodně štěstí.
Pěkné čtení je na http://www.forum.citroeny.cz/ nebo http://www.xantiaclub.cz/
Dá se tam najít třeba tehle popis.
Hodně štěstí.
- Přílohy
-
- vetrak_topeni_Valeo.pdf
- (78.33 KiB) Staženo 112 x
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Vo ventilátoroch som vídal medzi doskou a chladičom diskový thermistor v takej priehlbine chladiča. Na doske bol pružný kontakt.
Pri oddelení chladiča ten diskový thermistor vypadne. Možno sa váľa niekde pod stolom , ak tam bol, bez neho to nefunguje.
Ešte podotýkam, že tranzistory by mali mať antiparalelnú diódu zapojenú k E a C. Bez nej majú tranzistory pri tom type záťaže krátku životnosť.
Pri oddelení chladiča ten diskový thermistor vypadne. Možno sa váľa niekde pod stolom , ak tam bol, bez neho to nefunguje.
Ešte podotýkam, že tranzistory by mali mať antiparalelnú diódu zapojenú k E a C. Bez nej majú tranzistory pri tom type záťaže krátku životnosť.