Tripling

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ross4435897
Příspěvky: 426
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od ross4435897 »

... proc vlastne ta podminka bez pouziti MCU?

Uživatelský avatar
gaman
Příspěvky: 53
Registrován: 12 srp 2005, 02:00
Bydliště: Česká Třebová

#17 Příspěvek od gaman »

ross4435897 píše:... proc vlastne ta podminka bez pouziti MCU?
Nemusím je, viz. jak to napsal Hill.

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#18 Příspěvek od pocitujlasku »

Jimmi2 píše:Vždycky, když je řeč o tomto typu zařízení, musím podotknout, že ta tři bliknutí jsou v 90% případů málo.
tripling sa pouziva pri kruhaku, pri zmene jazdneho pruhu a pri zaradeni sa do svojho pruhu pri predbiehani, pripadne ja este blikam ked idem po hlavnej, ktora ma v zakrute odbocku na vedlajsiu. v tychto pripadoch 3 bliknutia v pohode stacia. Urcite to nie je pre zmenu smeru na krizovatkach, alebo ak zacinam predbiehat.
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

Tři bliknutí nestačí ani na předjetí cyklisty - i na plynulou změnu pruhu jsou málo, lepší je pokud má někdo VAG kabel nebo si umí dupnout v servise, minimálně u koncernu VW to jde překódovat na počet 1 až 5, u novějších ŘJ snad až na 1 až 10 na jedno ťuknutí do páčky. Samozřejmostí je ukončení blikání na jednu stranu a rozsvícení opačný, když se během manévru páčka překlopí na opačnou stranu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#20 Příspěvek od procesor »

Reset takto:
Přílohy
Blik.PNG
(46.82 KiB) Staženo 40 x

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od jiriS »

Hardwarové řešení nebude tak jednoduše fungovat. Objeví se tam příliš problémů.
Jinak je to vynikající věc, jezdím s tím už dost dlouho.
Jenom nechápu, jak budeš využívat původní přerušovač, navíc s minimálními zásahy do vozu. Zkus to nakreslit, já to vidím spíš naopak. Až moc zásahů.
Navíc - vlastnost 555- při zapnutí napájení automaticky generuje impuls.
Jirka

Uživatelský avatar
gaman
Příspěvky: 53
Registrován: 12 srp 2005, 02:00
Bydliště: Česká Třebová

#22 Příspěvek od gaman »

návrh č.4 :
Přílohy
Tripling_2.png
(34.68 KiB) Staženo 64 x
Naposledy upravil(a) gaman dne 19 bře 2015, 22:26, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#23 Příspěvek od procesor »

jiriS píše:....
Navíc - vlastnost 555- při zapnutí napájení automaticky generuje impuls...
Jirka
To nie je pravidlo...

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od jiriS »

Pokud to nemáš ošetřený, tak je to pravidlo.
Ke schématu: jak budeš spouštět ten přerušovač?
Jirka

Uživatelský avatar
gaman
Příspěvky: 53
Registrován: 12 srp 2005, 02:00
Bydliště: Česká Třebová

#25 Příspěvek od gaman »

jiriS píše:Pokud to nemáš ošetřený, tak je to pravidlo.
Ke schématu: jak budeš spouštět ten přerušovač?
Jirka
Dole ve schematu je princip napojení.

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od jiriS »

K 555: Chybně jsem formuloval, opravdu není pravidlem, aby generovala po připojení k Ucc impuls, ale je vhodné to v tomhle zapojení ošetřit.
Ke schematu:
Jestli jsem to pochopil správně, tak relé kontakty "překlemuje" přepínač blinkrů a pustí tak přerušované napětí od originálního přerušovače. (Přerušovač->K1/K2/->směrová světla.)
V tomto případě pořád nevidím, jakým způsobem bude vlastní přerušovač spuštěný. Pokud totiž vypneš páčku blinkrů, vypneš tak zároveň i samotný přerušovač.
Když pominu délku impulsu (6s je moc, to je cca 6 bliknutí), bude nutné ještě dořešit spolehlivé rozlišení (ťuknutí na blinkry- spustí se tripling a normální spuštění blinkrů- triplink se nesmí spustit, a to velice spolehlivě).
Jirka

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#27 Příspěvek od Ondra2 »

Jsou i taková auta, u kterých dlouhým podržením/zacvaktuním aretace nedojde k vypnutí triplingu - Peugeot 207 (a hádám všechny PSA). Prostě to za jakýchkoliv okolností zabliká 3x, vypne se to jedině přepnutím na druhou stranu, ale tam to zase zabliká 3x.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#28 Příspěvek od pepik9 »

U spousty aut jde informace od páček už po sběrnici a funkci přerušovače vykonává procesor spolu s ovládáním všech ostaních světel, stěračů atd.. Tohle chceš dávat paralelně k systému nebo je to do Š120 ?

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#29 Příspěvek od procesor »

Toto bude blikať na začiatku ťuknutia do prepínača.
Potom ešte hrozí, že sa spustí blikanie aj pri rozpojení spínača (po dlhšom pridržaní-aretovaní) vďaka hazardom na kontaktoch, t.j. ešte triblink na koniec ako pridaná hodnota :wink:

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od jiriS »

Toto zapjení má víc problémů, hazardy apod. jsou další třešinkou. Ale tady jakékoliv spuštění blinkru bude periodicky budit 555, tzn., že velice často po vypnutí blinkrů (ať už ručně nebo volantem) triplink nasází další "bliky" do směrovek.
Také by to chtělo, aby vypnutí triplingu přišlo vždy, když není žárovka pod napětím (rozpíná se ss proud od cca 30 do cca 45W, takže trpí kontakty relé a nevím, jestli je možný vznik impulsů při rozpínání kontaktů).

Podle mých zkušeností není dobré, aby triplink vždy hodil sekvenci zablikání. Přece jen je dost situací, kdy po jednom nebo dvou bliknutí (např.výjezd z kruhového objezdu) je třeba vjezd na parkoviště a přitom chceme jet rovně atd...
Jikra

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“