Trafo zapojení
Moderátor: Moderátoři
Trafo zapojení
Chlapi nevíte,nebo neznáte zapojení trafa staršího data výroby od výrobcce Drukov Brno /elektrokov Jevišovice/s tímto značením :
Transformátor 550 TPP
Tvar JO výkon 300 VA
Primár 380 V
Sek.:24 /220-230-240 V
2 1 A
číslo 30385/60
Je to slušný macek a chtěl bych ho použít po odmotání sekundáru na 10V aby po usměrnění dával cca max. 12-14V a mohl s ním napájet ten malý mini auto kompresorek na 12 -15 V
Z těch vývodů jsem ale docela na větvi navíc primár vypadá na docela silný drát ale nechci tam samozřejmě dávat 380 V nýbrž pochopitelně jen 220 V.
Děkuji za příkladné náměty a rady.
Transformátor 550 TPP
Tvar JO výkon 300 VA
Primár 380 V
Sek.:24 /220-230-240 V
2 1 A
číslo 30385/60
Je to slušný macek a chtěl bych ho použít po odmotání sekundáru na 10V aby po usměrnění dával cca max. 12-14V a mohl s ním napájet ten malý mini auto kompresorek na 12 -15 V
Z těch vývodů jsem ale docela na větvi navíc primár vypadá na docela silný drát ale nechci tam samozřejmě dávat 380 V nýbrž pochopitelně jen 220 V.
Děkuji za příkladné náměty a rady.
To je zajímavý poznatek a zkušenost,faktem je že bylo trafo svépomocně umístěno v po domácky vyrobené skřínce bez usměrnění a dávalo to těch 24 V což je pro mou aplikaci samozřejmě hodně jelikož po usměrnění by to dávalo ještě více.
Mohl bys mě prosímtě popsat blíže jak to asi mám vypadat popř. nějaký odkaz a link ?
Mohl bys mě prosímtě popsat blíže jak to asi mám vypadat popř. nějaký odkaz a link ?
Především po usměrnění není napětí větší. Až po vyhlazení.
A tyristor usměrňuje jen jednocestně a navíc ne celou půlvlnu.
Vyhladit ty pulsy je pak přímo nežádoucí to by regulace nefungovala.
O vyhlazení proudu se postará indukčnost motoru.
Zapojení jsem sem dával asi před rokem, mám to na jiném počítači, až se k tomu dostanu tak ho pošlu do PE.
Zdá se že to není moc známé schema.
A tyristor usměrňuje jen jednocestně a navíc ne celou půlvlnu.
Vyhladit ty pulsy je pak přímo nežádoucí to by regulace nefungovala.
O vyhlazení proudu se postará indukčnost motoru.
Zapojení jsem sem dával asi před rokem, mám to na jiném počítači, až se k tomu dostanu tak ho pošlu do PE.
Zdá se že to není moc známé schema.
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
No žeby tak velký a 6kg těžký trafo dalo jen 2A a tím defakto neutáhlo ten byt docela malý ale beroucí značný odběr snad kolem až 5A se mě nechce věřit.
Jinak to zapojení skutečně neznám a jeví se mě aspon z popisu velice zajímavé tak pokud to najdeš rád to uvítám.
Jde o to že pokud chci tím kompresorkem dofoukat kola na voze příp. jízdním kole atd. tak musím nastartovat /s ohledem na ten značný odběr/auto a hlavně v zimě to motor na tak malou chvilku nemá rád a navíc je v garáži plno zplodin.
Jinak to zapojení skutečně neznám a jeví se mě aspon z popisu velice zajímavé tak pokud to najdeš rád to uvítám.
Jde o to že pokud chci tím kompresorkem dofoukat kola na voze příp. jízdním kole atd. tak musím nastartovat /s ohledem na ten značný odběr/auto a hlavně v zimě to motor na tak malou chvilku nemá rád a navíc je v garáži plno zplodin.
- patrikvarga
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 24 dub 2007, 02:00
- patrikvarga
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 24 dub 2007, 02:00
hm no napadlo mě ještě něco vymyslet pomocí spínaného zdroje z P.C. ale s tím nemám vůbec zkušenost ne tak praxi,muselo by se tam kde co přemostovat,zatěžovacími odpory atd.,kabelů jak smetí každý zdroj má i odlišná zapojení hlavně pak mezi starými a novými ATX zdroji takže se mi do toho moc nechce,jo tak leda ještě to od někoho už upravéné pro daný účel koupit.
Jinak je zdrojů od P.C. možné ze sběrných dvorů sehnat haldy v tom je nejmenší problém.
Jinak je zdrojů od P.C. možné ze sběrných dvorů sehnat haldy v tom je nejmenší problém.
(Časem si vyflusá olej a zadře se...)
t=63647
Potkal jsem kolegu elektrotechnika, který mi tvrdil, že by ho nedokázal zapojit na přívodní šňůru.
To trafo bych koupil, jestli to není daleko.
t=63647
Potkal jsem kolegu elektrotechnika, který mi tvrdil, že by ho nedokázal zapojit na přívodní šňůru.
To trafo bych koupil, jestli to není daleko.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Ano decela nápaditá alternativa,mám rovněž akku šroubovák ale potíž je v tom že ji mám výlučně na chatě ale v garáži doma neee.No uvidím co ještě vymyslím ,někdy je to opravdu spíše o tom nápadu v dnešním světě možností ,asi tou nejlepší alternativou a ekonomicky nejváhodnější asi je a bude nějaký ten starší autoakumulátor ,mám tam elektriku takže to nechám klidně stále pod dobíječkou a budu to mít v pohotovosti.