Otáčkoměr Volvo Penta VP873 992 - LCD nezobrazuje

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

Otáčkoměr Volvo Penta VP873 992 - LCD nezobrazuje

#1 Příspěvek od Artaban001 »

Zdarec. Od někoho jsem dostal tento "budík s tím, že LCD, co ukazuje motohodiny, nic neukazuje. Ten člověk tvrdil, že těch budíků má několik a všechny jsou na tom stejně. Takže, než že to vyhodí, že se mám na to mrknout. Fajn, myslel jsem si něco o těch gumkách, co spojují ten displej z plošným spojem a tak jsem mu slíbil, že se mu na to mrknu. Tak jsem to rozebral a zjistil, že je tam displej, který má čip přímo na skle. Prohledal jsem Googla, co mi poví na dotaz ohledně tohoto tipu. Všechny odkazy byly ve spojitosti z nefunkčním LCD (asi je to pěkný šmejd). Tak jsem zkoušel na ten páskový vodič, co se spojuje na to "sklo" displeje zatlačit a displej zobrazoval. Takže nejspíš špatný dotyk mezi páskovým vodičem a průhlednýma cestama, co jdou po tom skle na ten čip. Nenapadlo mě nic lepšího, než vzít mikropájku a přiškvařit ty cestičky vodiče na to sklo. (vyhodit to jde i tak) Displej zatím funguje. No a tak by mě zajímalo, zda existuje něco, čím by šlo na tý průhledný plošky na tom skle pájet, lepit, nebo něco takovýho. Třeba pomocí tenkých drátků z cívky přilepených nějakým vodivým lepidlem (těžko by na to chytnul cín) Piny z patice pro IO použít nejde. plošky nejdou ke kraji..

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Zaky »

Pájení je nesmysl, "tepelné nažehlení" je správné řešení. Případně koupit nový kabel a vyměnit, vyrábí to 3M. Sehnat ho neumím, ale někteří, co opravují tuto technologii, třeba přístrojovky z aut, to asi někde kupují.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#3 Příspěvek od tiktak1953 »

Urcite to je len nazehlene za tepla ,alebo nalepene za studena.Da sa to prilepit (ten tvoj vodic)len jeden krat .Daj obr.toho pl.vodica co ide na display, ze kolko je tan vodicov.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#4 Příspěvek od tiktak1953 »

Este sa LCD zobrazovac da pripojit aj takto obr.A.
Přílohy
DSCN5936.jpg
(268.46 KiB) Staženo 192 x

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#5 Příspěvek od Artaban001 »

Protože jsem ten budík už zadělal a funguje, nemůžu Ti poslat foto. Displej je celoskleněný, a jeho pravém boku je část, která je normálně skrytá. Tato část obsahuje čip, ke kterýmu vedou průhledný přívody a ty jsou svedeny pomocí plochýho káblíku. Tento káblík tuším, že 5 vývodů. Kdesi psali, že přímo v tom čipu displeje je paměť, která obsahuje ty naběhaný motohodiny, který ten displej ukazuje. Ten celý displej je zalitý nějakým průhledným silikonem. Takže se k těm ploškám dá dostat pouze shora a to ještě po seškrábání toho silikonu..

Uživatelský avatar
arambula
Příspěvky: 198
Registrován: 22 srp 2009, 02:00
Bydliště: Praha Východ

#6 Příspěvek od arambula »

Je to za tepla nažehlený. Jediný řešení je to přejet podle ocelovýho pravítka páječkou s vhodně teplým širším hrotem

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#7 Příspěvek od Artaban001 »

Zkoušel jsem to přejet páječkou přes plochu břitu lámacího nože a i tato varianta nepomohla. Ono ten člověk, který to u mě nechal, to vyřešil nakonec tak, že zvolil počítadlo motohodin od jinýho výrobce..

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“