Já jsem to vyřešil jinak - do magneťáku B42 jsem v roce 1978 koupil setrvačník s ložiskem pro B43 a tlačítkovou sadu přepínače rychlostí, zrovna je v Uherském Brodě měli, stálo to asi dvě stovky i s poštovným. Pak už to byla jen záležitost doladění mechanického zdvihu přítlačné kladky a kotvy magnetu ve vztahu k brzdám, doplnění přepínače korekcí bylo už to nejmenší, protože jsem do toho stejně dělal stereofonní střeva.Miri píše:Snad v roce 1986 jsem se ho na popud kamaráda pokoušel předělat pouze pro rychlost 19" změnou velikosti řemenic, ale motor nestíhal, což jsem už předtím předpokládal.
Jestli to mělo být na mechanice B5, tak se divím tomu slabému motoru, jeho momentová rezerva je daleko větší, než v B4.
Jiná možnost není - buď zdvojnásobit průměr tónového hřídele (ale pak to chce i těžší setrvačník, aby se nezhoršilo kolísání při nižších rychlostech) nebo nechat tak, ale zdvojnásobit otáčky setrvačníku, nejlépe už předlohy, která ho pohání, protože tou lze přepínat rychlosti.