Narex Ebu 15 F rotor
Moderátor: Moderátoři
- jawaelektro
- Příspěvky: 33
- Registrován: 29 led 2014, 01:00
Narex Ebu 15 F rotor
Čau potřebuju poradit jak stáhnou z rotoru pastorek převodů a dále ložisko
- jawaelektro
- Příspěvky: 33
- Registrován: 29 led 2014, 01:00
- jawaelektro
- Příspěvky: 33
- Registrován: 29 led 2014, 01:00
- jawaelektro
- Příspěvky: 33
- Registrován: 29 led 2014, 01:00
Obávám se, že toto je typické řešení stylem uděláme to tak, aby to šlo snadno vyrobit a nešlo opravovat. Pastorek bude na hřídelce nejspíš zalepený, protože obrázky náhradního rotoru na webu ukazují konec hřídelky prostě válcový. Takže jedině ohřát, až povolí lepidlo a stáhnout. Odnese to zcela určitě prachovka, takže je třeba zjistit, zda se dá sehnat nová. A musí to jít rychle, nesmí se vedením tepla hřídelkou poškodit kotva. Až bude vše dole, zbývá sundat ložisko. To půjde také skvěle, protože se za něj nedá dostat stahovákem. Podobné případy řeším tak, že vnější kroužek ložiska rozlousknu ve svěráku, odstraním klec s kuličkami a vnitřní kroužek odbrousím na brusce z jedné strany až těsně k hřídelce, potom vezmu kroužek lehce do svěráku a stáhnu. Pokud je dostatečně odbroušeno, kroužek v místě odbroušení praskne a jde stáhnout snadno. Kotvu si při broušení celou zabal do mikrotenového sáčku, ať není plná pilin z broušení. Před tím vším je třeba dobře proměřit polohu pastorku a ložiska, až se bude montovat zpět, je třeba hloubku nalisování přesně dodržet, nejsou tam obvykle dorazy. Vhodné lepidlo na pastorek by snad mohlo být epoxy. S tím lepením si nejsem u tohoto modelu jist, ale předpokládám to, snad to potvrdí či vyvrátí někdo, kdo tento typ řešil.
Edit: pokud je to pouze za tepla nalisované, tak jedině, jak je doporučeno výše, říznout a nový pastorek.
Edit: pokud je to pouze za tepla nalisované, tak jedině, jak je doporučeno výše, říznout a nový pastorek.
- jawaelektro
- Příspěvky: 33
- Registrován: 29 led 2014, 01:00
Ja som menil na EBU 15B nový rotor a použil pôvodný pastorok, plastový šnek, ložisko a aj plech na upnutie ložiska. Pôvodné veci z rotora som zdemontoval tak, že som druhou karbobrúzkou odrezal hriadel rotora v mieste chladiaceho vetráka, ktorý som vlastne zničil a potom som stiahol plech, ložisko a nakoniec vyrazil ozubený pastorok.
Montáž bola za pomoci mrazničky, kde som schladil nový rotor s už osadeným plechom a ložiskom. Pastorok s nasadeným plastovým šnekom som zohrial vo vriacej vode a pomocou pripravenej lisovacej trubky som ho narazil kladivom na doraz. Vedenie pri montáži zabezpečuje dvojitý priemer na pastorku.
Fkexka EBU 15B po tejto oprave ide ako nová.
Montáž bola za pomoci mrazničky, kde som schladil nový rotor s už osadeným plechom a ložiskom. Pastorok s nasadeným plastovým šnekom som zohrial vo vriacej vode a pomocou pripravenej lisovacej trubky som ho narazil kladivom na doraz. Vedenie pri montáži zabezpečuje dvojitý priemer na pastorku.
Fkexka EBU 15B po tejto oprave ide ako nová.
vytáhnu kostlivce, rozbrus ebu 15F vyhazuje pojistky takže rozborka, stator obě cívky stejný odpor na kostru šlehlý nejsou, roto při měření lamelek vedle sebe mají všechny +- stejný odpor až na jeden pár kde je odpor dvojnásobný (téměř přesně 2x tolik) bude to zdroj problému ? pohledem a počichem spáleno není jen na statoru bylo vidět že z rotoru lítal nějaký plast/lak v místě kde vinutí leze z kovu
bude to špatný rotor ?
ps: na měření mám jen multimtr a ještě čínský![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
bude to špatný rotor ?
ps: na měření mám jen multimtr a ještě čínský
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)