tachograf
Moderátor: Moderátoři
Někde na nápravě nebo na výstupu z převodovky je kotouč, který má na obvodu vyniklé zuby nebo drážky v povrchu - ty snímá magnetické čidlo, výstup jsou impulsy - vedou se do digitachografu a tam se úplně stejně jako v třeba cyklokomputeru zpracovávají algoritmem, ve kterém je jediná zadatelná proměnná - průměr nebo obvod kola, na kterém je snímán počet otáček. Někdy jsou ta čidla 2, stejně jako v PC-mouse pak vzájemným posunem výstupních pulsů určují směr otáčení.
Předpokládám, že sem-tam si chceš "ušetřit" pár litříků nafty, takže bys rád doplnil nějaké ujeté km navíc - prostě bys musel nasimulovat ty impulsy do vstupu a zároveň mít připojené napájecí napětí a zároveň mít aktivovaný vstup, informující elektroniku tachografu o spuštěném motoru, zařazeném rychlostním stupni, o - já ani nevím o čem všem, digitachografy jsou jako černé skříňky v letadlech, rozhodně není tak jednoduché je OJE*AT jako jejich mechanické předchůdce motorkem - dělníkem... A lze předpokládat, že výrobce vozidla nějaké tyto snahy ovlivnit měření určitým způsobem znesnadnil - minimálně nějakým způsobem plombování nebo elektronickou ochranou...
Předpokládám, že sem-tam si chceš "ušetřit" pár litříků nafty, takže bys rád doplnil nějaké ujeté km navíc - prostě bys musel nasimulovat ty impulsy do vstupu a zároveň mít připojené napájecí napětí a zároveň mít aktivovaný vstup, informující elektroniku tachografu o spuštěném motoru, zařazeném rychlostním stupni, o - já ani nevím o čem všem, digitachografy jsou jako černé skříňky v letadlech, rozhodně není tak jednoduché je OJE*AT jako jejich mechanické předchůdce motorkem - dělníkem... A lze předpokládat, že výrobce vozidla nějaké tyto snahy ovlivnit měření určitým způsobem znesnadnil - minimálně nějakým způsobem plombování nebo elektronickou ochranou...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
ahoj bavime sa tu o2 rozlicnych zariadeniach ja mam na mysli elektronicky tafograf a nie digitalny tafograf
elektronicky tafo. je podobny starim mechanickym akurad miesto lanka od prevodovky je na prevodovke snimač a kablami je spojeny
ode mi oto ci nema niekto skusenosti ake impulzy potrebuje aby pisal na kotuč
elektronicky tafo. je podobny starim mechanickym akurad miesto lanka od prevodovky je na prevodovke snimač a kablami je spojeny
ode mi oto ci nema niekto skusenosti ake impulzy potrebuje aby pisal na kotuč
Elektronický opravdu nemusí být digitální, ale i v případě POUZE elektronického dál platí TÉMĚŘ vše, co jsem napsal - kotouč, impulsy, vedení - teď je ta změna - ne algoritmus, ale obyčejný monostabilní klopák - každý impuls vybudí klopný obvod, který vygeneruje jednoznačně délkou určený puls - jejich četnost je určena jednoznačně rychlostí vozidla. Impulsy se zintegrují kondenzátorem a napětí na něm je úměrné četnosti impulsů - to se pak zobrazí buď ručkovým přístrojem, nebo digitálně, každopádně se zobrazí (po zesílení jednoduchým zesilovačem např. s OZ) pomocí výchylky pisátka na kotoučku. Impulsy mohou být i čítány jednoduchým čítačem, kde jsou po vydělení konstantou (počet pulsů na km) zaznamenány coby počítadlo ujetých km. Tak i tak - pro dotočení "nějakých km" budeš potřebovat ty impulsy s úrovní i kmitočtem, který produkuje onen snímač na nápravě nebo v převodovce.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Zkus tenkou ostrou jehlu, dobré jsou tenké injekční třeba z tzv. inzulínek (stříkačky na 2ml pro diabetiky na dávkování inzulínu), kterými propíchneš izolaci a zkus změřit nějakým multimetrem, co se hýbe v drátech vedoucích do tachografu. Určitě tam někde najdeš +12 nebo +24V (nevím jakou máš palubní instalaci), zem a nějaký ten signál - jsou 2 možnosti, buď bude TTL neboli 5V max, nebo bude v plném palubním napětí. Když zapneš měření frekvence, musí se měnit s rychlostí - tak si odměř ten kmitočet, třeba pro 50km/h a máš, co potřebuješ - bude to například 10Hz - POZOR, CUCÁM SI TU HODNOTU Z PALCE!!! - takže když pak do vstupu pustíš odpovídající úroveň a kmitočet (samozřejmě musíš mít zapnuté napájení) po dobu 1 hodiny, mělo by to přičíst 50km k už ujeté vzdálenosti a na kotoučku by měla být stabilní křivka po čáře označující 50km/h. Nemám ten budík ani v tušení, takže Ti líp neporadím - musel bych na to mít chvíli času a tyto věci si oměřit, abych mohl kvalifikovaněji navrhnout to ojebávadlo. Snad Ti to pomůže, i když být Tvým zaměstnavatelem, moc nadšený z té Tvé kutilské snahy nebudu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nic tu nezverejnuj, nechaj to na SZ alebo mail.nekmil píše:Pokud se jedná o "Kienzle" tak je to prosté. U typu "VEEDER-ROOT" je to komplikovanìjší. Ale nevím jestli to tu mám zveøejòovat.
Dikes...
Èo neubrzdíš, to neukecáš..
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
Teď už Ti zbývá jen najít (GOOOOOOGLE...) schéma astabilního klopného obvodu s obvodem 555 s možností přeladění - jeden z těch 2 odporů musíš nahradit potenciometrem s podobnou hodnotou a s ním spojeným sériovým odporem s 1/4 jeho odporu a následným "štelungem" budeš moci posouvat frekvenci.
A teď minimální troška aplikované matematiky: Pokud cca 475Hz dává 120km/h, zaokrouhleně 480Hz=120km/h, pak 4Hz odpovídá 1km/h a pro 80km/h budeš potřebovat max. hodnotu vstupní frekvence asi tak 320Hz... Víc radši nebudu radit - pokud to opravdu potřebuješ, poradíš si sám, pokud ne, bylo by to zbytečné mlácení prázdné slámy...
A teď minimální troška aplikované matematiky: Pokud cca 475Hz dává 120km/h, zaokrouhleně 480Hz=120km/h, pak 4Hz odpovídá 1km/h a pro 80km/h budeš potřebovat max. hodnotu vstupní frekvence asi tak 320Hz... Víc radši nebudu radit - pokud to opravdu potřebuješ, poradíš si sám, pokud ne, bylo by to zbytečné mlácení prázdné slámy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!