Automatizace nebo informatika na SPŠ ?

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#16 Příspěvek od Hill »

Jak jsem ti už psal, nekoukej na to, jak snadno absolvovat s dobrými známkami. A neboj se, že to nezvládneš.
O tom, že jednoho úspěšného absolventa informatiky vidím denně jezdit s ještěrkou mezi skladem a kontejnery a druhého, pokud vím, premianta ročníku, prodávat v Kaufu v pekárně, protože v okolí mají všichni informatici, třeba ne tak dobří, své židle už podepsané, jsem ani původně nechtěl psát. Ale v tom případě musím dodat, že se pořád ještě u některých automatik ve strojích musím občas obrátit do zahraničí na podporu výrobce, protože u nás se nemám ani koho zeptat. Příslušnou techniku totiž u nás umí jen pár lidí a seznámení s konkrétní aplikací by jim trvalo déle, než těm, kdo ji stvořili.
Lidí, kteří to umí s akčními členy, elektroventily, čidly všeho druhu, měniči, espéeskami, programovatelnými relé, profibusem, inteligentními svorkovnicemi a co já vím, s čím ještě, zrovna nadbytek není.
Jistě, všechno tě škola nenaučí, vlastně u každé konkrétní aplikace se budeš muset učit něco nového celý život, ale to my přece taky. Obory, které jsme absolvovali před 40 lety, už vesměs nikoho nezajímají, k obživě rozhodně nejsou, tak jsme se museli naučit to, co je potřeba, až mnohem později.
Ale ty budeš mít šanci uplatnit se v oboru (nebo aspoň v oboru příbuzném) a dál to rozvíjet. V praxi pak zjistíš, že ani ta matika není takový strašák, jakým se ti teď zdá.
Jak tu napsal Rudolf02, rozhoduješ se opravdu na poslední chvíli.
Ale mysli na to, že po škole nebude nikoho zajímat, s jakým prospěchem jsi absolvoval, ale to, žes absolvoval, a hlavně: jak si poradíš s tím, co budeš mít rozchodit, případně předtím ještě zkonstruovat.
Ale, i to už jsm tu napsal - bude to tvůj život a bude na tobě, jak a kudy do něj vpluješ.

Uživatelský avatar
spacewolf
Příspěvky: 208
Registrován: 20 črc 2015, 02:00

#17 Příspěvek od spacewolf »

Mozna uz je pozde. Ale ja studuju automatizaci a informatiku.
Mozna je to tim ze profesori z automatizace jsou hodnejsi a v te informaticke casti nas tam sdiraji z kuze, ale za me automatizace je lepsi, mel jsem ji i jako bakalarku. Pocitani si uzijes v obou smerech dositosti a bohuzel ta zakladni teorie je vsude stejna. Obecne za me lepsi je teorie automatizace nez teorie informatiky a informace. Jsi na elektru takze k tomu HW mas bliz nez jsem mel ja (ja mam stredni ekonomku).

Jak uz psali stari pardi, informatiku jsou plne kauflandy a bez kamaradu ve firme kteri by ti vytvorili misto primo pro tebe se neuplatnis.

Na znamky kasli, dulezite je to udelat. Udelej maturitu a pak pokud ti to rodice umozni jdi zkusit vejsku se zamerenim na automatizaci. Nevim z kama si ale do Brna na Masarnu nebo VUT nechod (tam chodi jen silenci nebo ti kdo maji taty elektrikare a defakto v tom zijou.)

Bez koneksi stejnak skoncis na pracaku takze si prodluz mladi a bez na vysokou a kdyz te to bude bavit tak i vyssi stupne vejsky.

Zacit muzes tak ze si kup z ciny arduino, tu sadu 37 senzoru a nejaky moturky a pres leto si hraj s nepajivym polem. Bude te to vic bavit a tu teorii snaze prezijes a vztrebas.

A programovat budes tak ci tak. Radil bych ti pokud se chces naucit programovat jit do Pythonu. Je to na jadru z Ccka ale je to mnohem prehlednejsi a jednodussi jazyk pro uceni. My museli zacinat s Pascalem a kdyz si na to vzpomenu tak mam z toho koprivku. Jo a Jave se vyhni obloukem. Assembler je uz minulosti ted se programuje vyssima programovacima jazykama. Ale mozna vam ho na stredni jeste ukazou.

Uživatelský avatar
rudolf02
Příspěvky: 445
Registrován: 05 zář 2012, 02:00
Bydliště: ústeckoorlicko

#18 Příspěvek od rudolf02 »

Řešit VŠ je brzy. Kam - v aktuální době mají studáci jednotlivých vysokých škol vlastní weby a tam se dozvíš nejvíc co a jak. Jinak bych se nebál ani Brna, i úroveň VŠ akceptuje všeobecný pokles...
U informatiků na některých školách namísto asistentů působí doktorandi, které ani tak nezajímá pedagogický přístup a postupné rozvíjení úrovně znalostí přidělených oveček, leč vlastní příprava dizertačky. Ovečky jsou použity k předžvýkání jejich speciálních problémů.
Z tohoto pohledu není třeba nejhorší ČVUT či jiné Alma matky, kde zorientovaný (jak se snadno dá vyhnout slůvku napálený) bakalář může v magisterském pokračování změnit dres oboru bez ztráty dvou let.

Jo a pokud nečekáš 30 hned po nástupu, jako kybernetik si můžeš rozmýšlet, kterou nabídku a kde.
A pokud čekáš 30 a výš, nicht wahr.......

Odpovědět

Zpět na „Poradna“