Koupě ojetiny (přesunuto)
Moderátor: Moderátoři
Koupě ojetiny (přesunuto)
Hodlam si koupit nejakou ojetinu, ve slusnem stavu. Do cca 80 tisic. Nerikam ze musim utratit celou castku Neco na zpusob Audi A6, WW atd proste trosku vetsi a vybavene auto. S automat. klimatizaci, palubni pc, kvuli spotrebe asi naftaka. Mam nejaky pocit ze dvoulitr naftak zere mene nez dvoulitr benzin. Jsem technicky zalozen takze se temto vymozenostem nebranim, primo je hledam. Ale v autech se moc nevyznam a tak nevim co presne hledat. Zkuste me dat nejaky tip, treba svoji vlastni zkusenost. Co treba nekoupit. Na co si dat pozor. Co uvitat. Je to hodne ze siroka ale nejak se zacit musi Dekuji
- radioelectrum
- Příspěvky: 2055
- Registrován: 11 lis 2011, 01:00
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele:
koupil bych auto přímo do původního majitele, překupník vždy něco zatají, (tedy pokud to není dobrý kamarád) autobazary vždy našponují cenu. Nafta je levnější, ale auto nesmí jezdit denně do práce 10km , to by se ani neohřálo, a rozhodně by mu to neprospělo. Také bych se vyhnul některým typům naftových motorů co mají problémy. To se dá najít na fórech.
Jako první volbu bych vybral palivo - neboli jestli benzín, případně kombinaci benzín/LPG nebo benzín/CNG - anebo naftu. Při tomhle výběru je základní parametr roční kilometrovej nájezd, protože ropáky mají zhruba o 50% dražší každoroční údržbový požadavky než zážeháky obecně - tak aby se ty vyšší údržbový náklady taky vyplatily. Hranice se pohybuje někde kolem 15 000km ročně - pokud najedeš míň, ropák se ti určitě nevyplatí a pokud ho koupíš, budeš mít "dražší kilometr" = drahá každoroční údržba se cenově promítne na menším počtu kilometrů, takže cena za levnější palivo (hlavně při dnešní naftě cenově skoro srovnatelný s benzínem) nedokáže vyrovnat celkový náklady. V podstatě až do ročního nájezdu kolem 25 000km se pořád ještě víc vyplatí benzín adaptovanej na LPG nebo CNG (daňově zvýhodněný alternativní paliva, cenově se na ně ale musí zase najet aspoň těch 15 000 ročně, jinak se negativně projevuje cena vestavby - CNG dneska asi jen tovární, tam je cena kolem +40 000 CZK k ceně auta, LPG kolem 23 - 25 000 a dodavatelů je vícero). Instalace s plynem navíc musí každoročně na plynařskou revizi plus při STK (po každejch 2 letech) se dělají dvojí emise (na každý palivo zvlášť). LPG nebo CNG je trochu problém vestavět na motor s turbem nebo s přímým vstřikem - tam jsou sady cenově kolem 60 000 - což zase znamená delší dobu návratnosti přestavby.
No a teprve po odpovědi na tuhle základní otázku můžeš začít řešit otázku konkrétnějšího druhu auta (sedan, kombík, MPV, SUV atd), značky a modelu.
No a teprve po odpovědi na tuhle základní otázku můžeš začít řešit otázku konkrétnějšího druhu auta (sedan, kombík, MPV, SUV atd), značky a modelu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Martin_Fio
- Příspěvky: 186
- Registrován: 28 pro 2005, 01:00
U ropáka koncernu bych si dal pozor na pohon olejového čerpadla, níže uvedené motory mají pohon šestihran 77mm nebo 100mm nověji a nějak tak se to požvykuje, servis vymění šestihran a je velice brzo namále. Vyřeší to prý přestavbová sada.
1.9 TDi BKC 1896 77
1.9 TDi BXE 1896 77
1.9 TDi DPF BLS 1896 77
2.0 16V TDi BKP 1968 103
2.0 16V TDi BMA 1968 100
2.0 16V TDi BVE 1968 90
2.0 16V TDi BWV 1968 88
2.0 16V TDi DPF BUZ 1968 120
2.0 16V TDi DPF BMR 1968 125
2.0 8V TDi DPF BMP 1968 103
1.9 TDi BKC 1896 77
1.9 TDi BXE 1896 77
1.9 TDi DPF BLS 1896 77
2.0 16V TDi BKP 1968 103
2.0 16V TDi BMA 1968 100
2.0 16V TDi BVE 1968 90
2.0 16V TDi BWV 1968 88
2.0 16V TDi DPF BUZ 1968 120
2.0 16V TDi DPF BMR 1968 125
2.0 8V TDi DPF BMP 1968 103
Auto je pro obcasny pohyb po meste, na nakup a pod. A pak dovolena v CR. V zime toho najedu jeste mene, leda kdyz neni snih a jen kdyz sem si jist ze nezacne padat bile svinstvo. Zena ma taky auto a tak prezouvame jen jedno. Do prace jezdim mhd. Takze nafta by asi nebyla pro me vhodna. Neslo me ani tak o cenu paliva u pumpy, vcelku zanedbatelny rozdil, jako o spotrebu vozu. I kdyz neco zpatky byvaly vetsi rozdily a je mozne ze se situace za rok, dva zmeni. Ale to by chtelo vesteckou kouli a tu nemam. Takze asi benzin-lpg. Jeste k tomu naftaku, tam je potreba nejaky castejsi servis, treba vymena filtru nebo neceho jineho? Mel jsem auta jen na benzin.
Nechci nějak toto. Jen mám pocit, že za ty peníze si v požadované výbavě pořídíš tzv. "kasičku" do které budeš sypat peníze.
Jestli ropa nevím osobně jezdím s továrním CNG a neměnil bych. Nicméně jako přestavba je to blbost. Co blbost není je přestavba benzínu na LPG. Kolega má mondeo 3litr 6válec letadlo jak prase a jezdí kolem 10-12litrů LPG což při ceně pod 15Kč/litr je super.
Navíc teď je spekulace, že nafta půjde nahoru.
Koukám, že jsi to napsal rychleji o tom LPG
Neřekl bych že nafta je nějak v servise extrémně náročnější.
Jestli ropa nevím osobně jezdím s továrním CNG a neměnil bych. Nicméně jako přestavba je to blbost. Co blbost není je přestavba benzínu na LPG. Kolega má mondeo 3litr 6válec letadlo jak prase a jezdí kolem 10-12litrů LPG což při ceně pod 15Kč/litr je super.
Navíc teď je spekulace, že nafta půjde nahoru.
Koukám, že jsi to napsal rychleji o tom LPG
Neřekl bych že nafta je nějak v servise extrémně náročnější.
Internet - metla lidstva
tady je popis jednoho auta:
PRODÁM AUDI A6 2,5TDI, VÝKON 110KW, ROK VÝROBY 1999, NAJETO 218TIS. KM, NOVÁ ROZVODOVÁ SADA PŘED 20TIS.KM. ZACHOVALÉ AUTO PO VŠECH SMĚRECH, VŠE FUNKČNÍ, ŽÁDNÁ KOROZE. EKO. DAN JE ZAPLACENA,VELKÁ VÝBAVA VČETNĚ AUT. KLIMATIZACE, 6 RYCHLOSTNÍ PŘEVODOVKY, COUVACÍCH SENZORŮ, TEMPOMATU, XENONŮ, POHONU VŠECH KOL ATD... K AUTU JE CER DETECT (CERFIFIKÁT O PŮVODU A BEZDLUŽNOSTI VOZU). VÝBAVA : MANUÁLNÍ 6RYCHLOSTNÍ PŘEVODOVKA, XENONY, 4X4, ABS, alarm, autorádio, CD přehrávač, dálkové centrální zamykání, dělená zadní sedadla, dřevěné obložení, el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek, el. seřiditelná sedadla, ESP, imobilizér, litá kola 16", mlhovky, nastavitelný volant, palubní počítač, parkovací senzory, posilovač řízení, střešní nosič, venkovní teploměr, vyhřívaná zrcátka, výškově nastavitelná sedadla atd... Cena 69000
pru se tam toho delalo vic, repas turba a jeste neco ale doklady o oprave nema bylo to levnejsi bez papiru
PRODÁM AUDI A6 2,5TDI, VÝKON 110KW, ROK VÝROBY 1999, NAJETO 218TIS. KM, NOVÁ ROZVODOVÁ SADA PŘED 20TIS.KM. ZACHOVALÉ AUTO PO VŠECH SMĚRECH, VŠE FUNKČNÍ, ŽÁDNÁ KOROZE. EKO. DAN JE ZAPLACENA,VELKÁ VÝBAVA VČETNĚ AUT. KLIMATIZACE, 6 RYCHLOSTNÍ PŘEVODOVKY, COUVACÍCH SENZORŮ, TEMPOMATU, XENONŮ, POHONU VŠECH KOL ATD... K AUTU JE CER DETECT (CERFIFIKÁT O PŮVODU A BEZDLUŽNOSTI VOZU). VÝBAVA : MANUÁLNÍ 6RYCHLOSTNÍ PŘEVODOVKA, XENONY, 4X4, ABS, alarm, autorádio, CD přehrávač, dálkové centrální zamykání, dělená zadní sedadla, dřevěné obložení, el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek, el. seřiditelná sedadla, ESP, imobilizér, litá kola 16", mlhovky, nastavitelný volant, palubní počítač, parkovací senzory, posilovač řízení, střešní nosič, venkovní teploměr, vyhřívaná zrcátka, výškově nastavitelná sedadla atd... Cena 69000
pru se tam toho delalo vic, repas turba a jeste neco ale doklady o oprave nema bylo to levnejsi bez papiru
- Martin_Fio
- Příspěvky: 186
- Registrován: 28 pro 2005, 01:00
- Martin_Fio
- Příspěvky: 186
- Registrován: 28 pro 2005, 01:00
rnbw:Třeba Hyundai Getz.Maj i silný benzíňáky se kterejma to uhání velice slušně.Motory maj fakt povedený.To bezesrandy.Koupíš kolem 50k.
Mimo jiné.Píšeš že se nebráníš ba přímo vyhledáváš technické vymoženosti.Ano,ale právě ty vymoženosti kolidují se spolehlivostí.Čím víc elektroniky tím víc poruch.Nejspíš ti to potvrdí mnoho lidí.
Mimo jiné.Píšeš že se nebráníš ba přímo vyhledáváš technické vymoženosti.Ano,ale právě ty vymoženosti kolidují se spolehlivostí.Čím víc elektroniky tím víc poruch.Nejspíš ti to potvrdí mnoho lidí.