Koupě ojetiny (přesunuto)
Moderátor: Moderátoři
Mam 190cm a cca 110kg. Zena ma Punto 1.2 benzin, bez posilovace rizeni, nebyl muj napad. Auto si koupila nove a jeste jsme se tehda neznali, ale kultura cestovani v tomto aute neni zadna. Po meste to preziji ale jet s timto autem na dovolenou a najezdit v nem v ten cas nejakych 800km je pouze pro otrle jedince. Jeji auto si pujcim pouze tehdy pokud je moje auto v servisu, coz se jeste nestalo, nepocitam- asi dva dny nejaka obecna prohlidka, vymena oleje, brzd. A nebo je zima a snih. A pokud jedeme nekam oba tak ze za volant nezenu. Jeden rok jme jeli moji Lancii Kappa-dvoulitr benzin-98. Prostoru ze by se mi tam vesel obyvak, na podlaze auta pomalu koberec, oba mame kolem sebe volny prostor, auto na silnici velmi slusne sedi, klima, proste pohoda.A s timto autem se pohybuji po meste. Spotreba- co sezere to sezere. Mam ho asi 5 let, lak je v riti, loupe se vrchni vrstva, sedacky alcantara a kdyz prejedu po zadnich sedackach tak vidim drobecky tohoto materialu. A nakonec 5 rychlostni stupen, jde tam v poradku ale po chvilce jizdy jde spatne vyradit,zaradit 4. Jako by tam bylo nejake lepidlo nebo co. Po par chvilich to povoli rozhybe. Dela to jen u petky, prevodovy olej byl vymenen a nepomohlo to. Lak cca 20 tisic, prevodovka netusim, a sedacky nekde sehnat.
Ano vim ze se koukam po autech ktere jsou bud stejneho stari ci rok dva k dobru a ze to asi neni dobry napad. Ale dkyz vedle sebe postavim auta ktera budou cca stejne stara tak to "nove" bude vypadat ve srovnani s tim mim jako by vcera vyjelo z fabriky. A co s tim? Treba misto koupe auta si vezmu taxi a jeste bych mozna usetril.
Ano vim ze se koukam po autech ktere jsou bud stejneho stari ci rok dva k dobru a ze to asi neni dobry napad. Ale dkyz vedle sebe postavim auta ktera budou cca stejne stara tak to "nove" bude vypadat ve srovnani s tim mim jako by vcera vyjelo z fabriky. A co s tim? Treba misto koupe auta si vezmu taxi a jeste bych mozna usetril.
Mozes to dolozit objektivnymi udajmi? Som same ucho Ak mam odporucit ja osobne, tak taka A6 v plnej vybave je rozumna volba, ale jednoznacne s motorom 1.9TDI, pri benzinaku s plynom pocitaj s moznymi velmi zakernymi komplikaciami, s ktorymi vie malokto pomoct, ale ako vzdy zalezi na konkretnom kuse, niekto nema ziadne problemy ani s 2.5TDI V6, ani s benzinom a plynom - no mal som docinenia so vsetkymi pripadmi a najlepsie vzdy obisiel majitel 1.9TDI Vela ludi automaticky odporuca novsie auta, v mylnej predstave, ze sa kazia menej Okrem toho maju novsie auta casto chyby, ktore starsie auta nemaju, pripadne sa kazia sice ine veci, no zato x-nasobne drahsie...EKKAR píše:Jako první volbu bych vybral palivo - ropáky mají zhruba o 50% dražší každoroční údržbový požadavky než zážeháky obecně...
- Martin_Fio
- Příspěvky: 186
- Registrován: 28 pro 2005, 01:00
Jako v sitcomu monte karlo, poleje vodou, přetlačí, vyfotí. Mám souseda, co tahá auta z Belgie, občas mu pomůžu na elektice, ale když vidím, co je z auta po pětiletém mokrém leasingu, tak pokud bych kupoval auto, tak radši 15 let staré a udržované. Osobně jezdím pětatřicetiletým a pokud mě ekoteroristi neostaví, budu pokračovat. Jak píše PetrBurns, neznám lepšího ropáka než 66/81 kw 1.9Tdi s rotačním čerpadlem.
- Martin_Fio
- Příspěvky: 186
- Registrován: 28 pro 2005, 01:00
Funkce spalovacího motoru je fyzikálně práce plynu, pokud nezvýším teplotu ve spalovacím procesu nemohu zvýšit účinnost. To že to v těch svých euroX posílají mimo fyzikální možnosti a automobilky plní společenskou objednávku za každou cenu je věc jiná. Starý diesel spaluje LPG, směs benzínu a nafty jakožto odpad od pumpy a dokonce i naftu a spotřeba závisí na výhřevnosti směsi. Protože palivo zplynuje v předkomůrce a ropráší se lépe než jemnou tryskou tdi, saze téměř neprodukuje. Obsah CO2 ve spalinách je dán množstvím paliva. A u nových aut jen výrobce více lže, celková spotřeba vozu na převoz jednoho kusa je již dvacet let skoro stejná. MB1000 mi jezdila za cca 7l jako jezdí služební oktávka. Není to řádově jinak jak tvrdí propaganda. Zážehový motor potřebuje směs přibližně 1:14,5 váhově se vzduchem, výhřevnost benzínu a nafty je na kg cca stejná, ale protože se tankuje na litry, benzín má nižší měrnou hmotnost, tak je spotřeba vyšší a díky pečlivé zregulovanost poměru se tedy vlastně spotřeba vznětového a zážehového motoru dnes neliší. Na peníze, na litry, na ...... je to třeba jinak. Můj názor.
Takze chces vlastne povedat, ze takymto spalenim unikne do ovzdusia menej bordelu, ako ked sa spali vo valcoch pri vysokom prebytku vzduchu vdaka turbu a jej rozpraseniu pri tlaku stoviek Barov? Okrem toho benzinak je na kratke trasy po meste prakticky "idealny" - bohata zmes, nefunkcna lambda aj katalizator...TAKJAN píše:...nafta patří do kamen...
TO PeteBurns: To co me zene k autum ktere se prodavali za treba 1 400 000, tak nejak stala ta Lancia jako nove auto je prave slusnejsi kvalita, pouzite materialy a technologie, ktere se jako ojebane- mene kavalitni pozdeji montovaly do aut za cca 400 000. Treba pozinkovana karoserie. Co vim tak treba takova kastle nerezne. Alespon se to rika. On ten zakaznik co za auto da pres milion neni jen tak nejaky tuctovy zakaznik. Je to vyznamny zakaznik a tak je potreba, kdyz mu chci nabidnout takhle drahe auto, aby tu cenu ten vyrobce zohlednil do kvality onoho auta. A pred temi cca 17 lety bylo 1 400 000 hoodne moc penez.
Len pocitaj, ze uz po 15r. aj najlepsi pozink melie z posledneho. Na druhu stranu take stare auto ma za sebou vacsinou aj nejaky ten tukes a opravu so vsetkymi dosledkami.... .robo píše:TO PeteBurns: To co me zene k autum ktere se prodavali za treba 1 400 000, tak nejak stala ta Lancia jako nove auto je prave slusnejsi kvalita, pouzite materialy a technologie, ktere se jako ojebane- mene kavalitni pozdeji montovaly do aut za cca 400 000. Treba pozinkovana karoserie. Co vim tak treba takova kastle nerezne. Alespon se to rika. On ten zakaznik co za auto da pres milion neni jen tak nejaky tuctovy zakaznik. Je to vyznamny zakaznik a tak je potreba, kdyz mu chci nabidnout takhle drahe auto, aby tu cenu ten vyrobce zohlednil do kvality onoho auta. A pred temi cca 17 lety bylo 1 400 000 hoodne moc penez.
Vzhladom na tvoje pouzitie by som sa mozno pozrel aj po nejakom atmosferickom benzine. Pokojne aj 6valec , na tych par km ti moze byt jedno ci mas spotrebu 7 alebo 9 litrov. Tieto motory z tej doby su celkom jednoduche a ak by si chcel do DE tak zelenu nalepku urcite dostanes, co u diesla z toho obdobia nehrozi. Km nabeh tychto aut bude urcite radovo mensi ako pri naftakoch. U takeho benzinaku budes mat nabeh do 300tkm, naftak realne pod 500tkm nekupis. Nepisem o nezmysloch na pocitadle, ale o realnych cislach. Pokial by si riesil koncern tak mozes lovit audi a6, a4 pripadne vw passat.... .
Všechny vozy, co jsem měl jsem dojezdil (na venkově [semilsko], každý týden 1-2 cesty do prahy) byla to lada2106/5speed (po tátovi) - vydržel 8 let, ford mondeo 1,8/1997 -vydržel 8 let, ford mondeo 2,0/2001 zatím skoro funguje 2 roky. Vždycky jsem vybíral auta na benzín. Zjišťuju s formulí co mám, že automobilový průmysl jde do řiti, a silnice budou navíc jen pro teréňáky. Takže nějaký vyšší vozidlo na benzín s rozvodovým řetězem.
Jo a plechy neřeším, nemám auto pro parádu
Jo a plechy neřeším, nemám auto pro parádu
Absolutně korektní jedinec s extrémními názory.
To je blbost. Ono musíš brát, že v takovém autě je spousty kravin, které se prostě podělají. A pokud se podělají nevychází cena dílu z ceny teď, ale takové co to auto mělo při koupi. A to se pak z toho osypeš. Navíc TDi 66kW byl držák, ano souhlasím jenže .... byl ... už není. Neboť nový ho nekoupíš a pokud má najeto půl milionu km tak prostě to auto jako celek je k zahození.robo píše:... To co me zene k autum ktere se prodavali za treba 1 400 000...
Jo tak jsem taky uvažoval a v 1.4TSi mi vydržel celých 30tis km Nicméně je pravda, že krom tohoto problému jsem si na ten motor nemohl stěžovat.Puda píše:...Takže nějaký vyšší vozidlo na benzín s rozvodovým řetězem ...
P.S.: BMW taky v poslední době s řetězy válčí a tam musí jít dokonce celý motor ven na výměnu a u některých se mění i klika neboť spodní kolo je neoodělitelné na ni.
Internet - metla lidstva
Bavoráci jsou dobrý pro lidi, co se chlubí . Sám jsem jako programátor řídících jednotek u jednoho našeho Závodníka zjistil o čem je BMW. Preferuju funkčnost (co nejmíň čudlíků), kovařinu (duratec jde proti zetecu daleko klidněji), a jednoduše OHC. Ještě, kdyby takovýhle auta dělali 4x4...
A nechci malovat čerty na zdi, ale myslím že koncern vyrábí pořát benzín OHV...
A nechci malovat čerty na zdi, ale myslím že koncern vyrábí pořát benzín OHV...
Absolutně korektní jedinec s extrémními názory.