Koupě ojetiny (přesunuto)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

A pri aute vyssej triedy nebude oprava tych poruch vobec lacna.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od robo »

Mam 190cm a cca 110kg. Zena ma Punto 1.2 benzin, bez posilovace rizeni, nebyl muj napad. Auto si koupila nove a jeste jsme se tehda neznali, ale kultura cestovani v tomto aute neni zadna. Po meste to preziji ale jet s timto autem na dovolenou a najezdit v nem v ten cas nejakych 800km je pouze pro otrle jedince. Jeji auto si pujcim pouze tehdy pokud je moje auto v servisu, coz se jeste nestalo, nepocitam- asi dva dny nejaka obecna prohlidka, vymena oleje, brzd. A nebo je zima a snih. A pokud jedeme nekam oba tak ze za volant nezenu. Jeden rok jme jeli moji Lancii Kappa-dvoulitr benzin-98. Prostoru ze by se mi tam vesel obyvak, na podlaze auta pomalu koberec, oba mame kolem sebe volny prostor, auto na silnici velmi slusne sedi, klima, proste pohoda.A s timto autem se pohybuji po meste. Spotreba- co sezere to sezere. Mam ho asi 5 let, lak je v riti, loupe se vrchni vrstva, sedacky alcantara a kdyz prejedu po zadnich sedackach tak vidim drobecky tohoto materialu. A nakonec 5 rychlostni stupen, jde tam v poradku ale po chvilce jizdy jde spatne vyradit,zaradit 4. Jako by tam bylo nejake lepidlo nebo co. Po par chvilich to povoli rozhybe. Dela to jen u petky, prevodovy olej byl vymenen a nepomohlo to. Lak cca 20 tisic, prevodovka netusim, a sedacky nekde sehnat.
Ano vim ze se koukam po autech ktere jsou bud stejneho stari ci rok dva k dobru a ze to asi neni dobry napad. Ale dkyz vedle sebe postavim auta ktera budou cca stejne stara tak to "nove" bude vypadat ve srovnani s tim mim jako by vcera vyjelo z fabriky. A co s tim? Treba misto koupe auta si vezmu taxi a jeste bych mozna usetril. :D

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#18 Příspěvek od rnbw »

Kazde auto sa pred predajom prelesti, interier sa vycisti. Vyzera to potom pekne, aby sa zakrylo, ze je to vrak :D

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#19 Příspěvek od robo »

V mem pripade by to neprelestila ani baba s kozama ven.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#20 Příspěvek od PeteBurns »

EKKAR píše:Jako první volbu bych vybral palivo - ropáky mají zhruba o 50% dražší každoroční údržbový požadavky než zážeháky obecně...
Mozes to dolozit objektivnymi udajmi? Som same ucho ;) Ak mam odporucit ja osobne, tak taka A6 v plnej vybave je rozumna volba, ale jednoznacne s motorom 1.9TDI, pri benzinaku s plynom pocitaj s moznymi velmi zakernymi komplikaciami, s ktorymi vie malokto pomoct, ale ako vzdy zalezi na konkretnom kuse, niekto nema ziadne problemy ani s 2.5TDI V6, ani s benzinom a plynom - no mal som docinenia so vsetkymi pripadmi a najlepsie vzdy obisiel majitel 1.9TDI ;) Vela ludi automaticky odporuca novsie auta, v mylnej predstave, ze sa kazia menej :D Okrem toho maju novsie auta casto chyby, ktore starsie auta nemaju, pripadne sa kazia sice ine veci, no zato x-nasobne drahsie...

Uživatelský avatar
Martin_Fio
Příspěvky: 186
Registrován: 28 pro 2005, 01:00

#21 Příspěvek od Martin_Fio »

Jako v sitcomu monte karlo, poleje vodou, přetlačí, vyfotí. Mám souseda, co tahá auta z Belgie, občas mu pomůžu na elektice, ale když vidím, co je z auta po pětiletém mokrém leasingu, tak pokud bych kupoval auto, tak radši 15 let staré a udržované. Osobně jezdím pětatřicetiletým a pokud mě ekoteroristi neostaví, budu pokračovat. Jak píše PetrBurns, neznám lepšího ropáka než 66/81 kw 1.9Tdi s rotačním čerpadlem.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#22 Příspěvek od TAKJAN »

To je pravda. Ale nafta patří do kamen a svět a výrobci si to začínají uvědomovat (nebo aspoň ne do osobáku).

Uživatelský avatar
Martin_Fio
Příspěvky: 186
Registrován: 28 pro 2005, 01:00

#23 Příspěvek od Martin_Fio »

Funkce spalovacího motoru je fyzikálně práce plynu, pokud nezvýším teplotu ve spalovacím procesu nemohu zvýšit účinnost. To že to v těch svých euroX posílají mimo fyzikální možnosti a automobilky plní společenskou objednávku za každou cenu je věc jiná. Starý diesel spaluje LPG, směs benzínu a nafty jakožto odpad od pumpy a dokonce i naftu a spotřeba závisí na výhřevnosti směsi. Protože palivo zplynuje v předkomůrce a ropráší se lépe než jemnou tryskou tdi, saze téměř neprodukuje. Obsah CO2 ve spalinách je dán množstvím paliva. A u nových aut jen výrobce více lže, celková spotřeba vozu na převoz jednoho kusa je již dvacet let skoro stejná. MB1000 mi jezdila za cca 7l jako jezdí služební oktávka. Není to řádově jinak jak tvrdí propaganda. Zážehový motor potřebuje směs přibližně 1:14,5 váhově se vzduchem, výhřevnost benzínu a nafty je na kg cca stejná, ale protože se tankuje na litry, benzín má nižší měrnou hmotnost, tak je spotřeba vyšší a díky pečlivé zregulovanost poměru se tedy vlastně spotřeba vznětového a zážehového motoru dnes neliší. Na peníze, na litry, na ...... je to třeba jinak. Můj názor.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#24 Příspěvek od PeteBurns »

TAKJAN píše:...nafta patří do kamen...
Takze chces vlastne povedat, ze takymto spalenim unikne do ovzdusia menej bordelu, ako ked sa spali vo valcoch pri vysokom prebytku vzduchu vdaka turbu a jej rozpraseniu pri tlaku stoviek Barov? :) Okrem toho benzinak je na kratke trasy po meste prakticky "idealny" - bohata zmes, nefunkcna lambda aj katalizator... :)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#25 Příspěvek od rnbw »

Z benzinu nejde ten odporny kysly smrad a po kilometri sa zohreje.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#26 Příspěvek od robo »

TO PeteBurns: To co me zene k autum ktere se prodavali za treba 1 400 000, tak nejak stala ta Lancia jako nove auto je prave slusnejsi kvalita, pouzite materialy a technologie, ktere se jako ojebane- mene kavalitni pozdeji montovaly do aut za cca 400 000. Treba pozinkovana karoserie. Co vim tak treba takova kastle nerezne. Alespon se to rika. On ten zakaznik co za auto da pres milion neni jen tak nejaky tuctovy zakaznik. Je to vyznamny zakaznik a tak je potreba, kdyz mu chci nabidnout takhle drahe auto, aby tu cenu ten vyrobce zohlednil do kvality onoho auta. A pred temi cca 17 lety bylo 1 400 000 hoodne moc penez.

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#27 Příspěvek od xmurgi »

robo píše:TO PeteBurns: To co me zene k autum ktere se prodavali za treba 1 400 000, tak nejak stala ta Lancia jako nove auto je prave slusnejsi kvalita, pouzite materialy a technologie, ktere se jako ojebane- mene kavalitni pozdeji montovaly do aut za cca 400 000. Treba pozinkovana karoserie. Co vim tak treba takova kastle nerezne. Alespon se to rika. On ten zakaznik co za auto da pres milion neni jen tak nejaky tuctovy zakaznik. Je to vyznamny zakaznik a tak je potreba, kdyz mu chci nabidnout takhle drahe auto, aby tu cenu ten vyrobce zohlednil do kvality onoho auta. A pred temi cca 17 lety bylo 1 400 000 hoodne moc penez.
Len pocitaj, ze uz po 15r. aj najlepsi pozink melie z posledneho. Na druhu stranu take stare auto ma za sebou vacsinou aj nejaky ten tukes a opravu so vsetkymi dosledkami.... .
Vzhladom na tvoje pouzitie by som sa mozno pozrel aj po nejakom atmosferickom benzine. Pokojne aj 6valec , na tych par km ti moze byt jedno ci mas spotrebu 7 alebo 9 litrov. Tieto motory z tej doby su celkom jednoduche a ak by si chcel do DE tak zelenu nalepku urcite dostanes, co u diesla z toho obdobia nehrozi. Km nabeh tychto aut bude urcite radovo mensi ako pri naftakoch. U takeho benzinaku budes mat nabeh do 300tkm, naftak realne pod 500tkm nekupis. Nepisem o nezmysloch na pocitadle, ale o realnych cislach. Pokial by si riesil koncern tak mozes lovit audi a6, a4 pripadne vw passat.... .

Uživatelský avatar
Puda
Příspěvky: 386
Registrován: 20 kvě 2005, 02:00
Bydliště: krkonoše
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Puda »

Všechny vozy, co jsem měl jsem dojezdil (na venkově [semilsko], každý týden 1-2 cesty do prahy) byla to lada2106/5speed (po tátovi) - vydržel 8 let, ford mondeo 1,8/1997 -vydržel 8 let, ford mondeo 2,0/2001 zatím skoro funguje 2 roky. Vždycky jsem vybíral auta na benzín. Zjišťuju s formulí co mám, že automobilový průmysl jde do řiti, a silnice budou navíc jen pro teréňáky. Takže nějaký vyšší vozidlo na benzín s rozvodovým řetězem.
Jo a plechy neřeším, nemám auto pro parádu :)
Absolutně korektní jedinec s extrémními názory.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#29 Příspěvek od rezis »

robo píše:... To co me zene k autum ktere se prodavali za treba 1 400 000...
To je blbost. Ono musíš brát, že v takovém autě je spousty kravin, které se prostě podělají. A pokud se podělají nevychází cena dílu z ceny teď, ale takové co to auto mělo při koupi. A to se pak z toho osypeš. Navíc TDi 66kW byl držák, ano souhlasím jenže .... byl ... už není. Neboť nový ho nekoupíš a pokud má najeto půl milionu km tak prostě to auto jako celek je k zahození.
Puda píše:...Takže nějaký vyšší vozidlo na benzín s rozvodovým řetězem ...
Jo tak jsem taky uvažoval a v 1.4TSi mi vydržel celých 30tis km :D Nicméně je pravda, že krom tohoto problému jsem si na ten motor nemohl stěžovat.

P.S.: BMW taky v poslední době s řetězy válčí a tam musí jít dokonce celý motor ven na výměnu a u některých se mění i klika neboť spodní kolo je neoodělitelné na ni.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Puda
Příspěvky: 386
Registrován: 20 kvě 2005, 02:00
Bydliště: krkonoše
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Puda »

Bavoráci jsou dobrý pro lidi, co se chlubí :-D . Sám jsem jako programátor řídících jednotek u jednoho našeho Závodníka zjistil o čem je BMW. Preferuju funkčnost (co nejmíň čudlíků), kovařinu (duratec jde proti zetecu daleko klidněji), a jednoduše OHC. Ještě, kdyby takovýhle auta dělali 4x4...
A nechci malovat čerty na zdi, ale myslím že koncern vyrábí pořát benzín OHV...
Absolutně korektní jedinec s extrémními názory.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“