Dobíjení Honda CB750F

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

Dobíjení Honda CB750F

#1 Příspěvek od TAKJAN »

Známý kluk dovezl nakonec tuto mašinu (paráda, 1981) na konzultaci. Odešla "černá skříňka" jednotka dobíjení. Sehnal jinou, opět vadná po pár minutách. Zkoušel tam tedy vrazit stator (diody, regulátor) z alternátoru auta. Chvilku to fungovalo. Pak odešel regulátor, pak další. Změřil jsem teda proud rotoru (buzení), je cca 26A, což je trošku moc. Vinutí proti kostře odpor nekonečný, viditelně nepoškozené. Je to asi blbost, ale nemohli to nějak regulovat tyristorem? Neviděl jste někdo něco podobného?

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#2 Příspěvek od ok1hga »

tohle znáš ? tam určitě něco najdeš


v googlu je toho docela dost . . .

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#3 Příspěvek od BOBOBO »

Tedy OKčko , to jsem ještě neviděl . Já se snad dám na starý kolena na opravy motorek . To je ale dobrý raupenhaus !! Ty servismanuály by mohli dát jen s překladem do učebnice fyziky !

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#4 Příspěvek od TAKJAN »

Dobré odkazy. Fakt super, za deset minut autoelektrikář. Nalezl jsem zapojení, je dle očekávání, reguluje tranzistor. Kontrola je bohužel jen na okruh a izolaci od kostry. Hodnoty žádné. Takže 26A je nesmysl, vadné vinutí... A motorkář bude chrochtat blahem nad celým manuálem. Díky..

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#5 Příspěvek od TAKJAN »

Tak mašina jezdila pěkně, ale dnes jsem se byl na ní zas kouknout:-)) Ale je to hezká stará práce, tak mně to nevadí.. Co mi kluk líčil: natočí, jede. Po pár km 10-20? po ohřátí začne cukat, jako když vypadávají válce. Po stisknutí spojky okamžitě chcípne, stejně po ubrání plynu. Teď ta největší záhada, kterou jsem mu odmítal věřit. Kontrolky svítí, ale starter ani nuťukne, tj ani elektromagnet. Po vychladnutí naskočí a zas jede. Není to žádný pitomec, má hromadu zrestaurovaných motorek. Co to sakra je? Změřil jsem co se dalo, všechno OK. Snímače na klice, cívky, dobíjení, přechoďáky-ty nejsou. Zapalování je vlastně dvojité, dva a dva válce, svoje snímače, elektronické zapalování také dvoje. Na některé svíčky to dávalo menší jiskru (dává to do dvou válců naráz). Svíčky ale měnil taky. Je mi divné tohle všechno. Mechanicky to má být v pořádku, najeto 80kkm. Karbece nové. Shodli jsme se, že koupí nové cívky, přece jen je tomu 29 let. Proto je to ale nádherná práce, 16 ventilů, OHV. Nemáte náhodou s tímto nějakou zkušenost?

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#6 Příspěvek od ok1hga »

Podobné chování jsem řešil na malém autě Daewoo Matiz,
taky když se to ohřálo nechtělo startovat . . .
. . . někdy nesepnul ani magnet.
nakonec to byla rezatá podložka na spojce ze startéru na kastli . . .

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#7 Příspěvek od TAKJAN »

Kostry proti -AKU mají všechny do 0,05Ω max. Přechoďáky na + (dobíjení, cívky, elektronické jednotky, AKU) totéž. Na to jsem se zaměřil první. Tohle je prostě poctivá práce, pořádné průřezy, bytelné konektory. Spoléhám na ty nové cívky. Ale ten nemožný start je nemožný:-)))

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#8 Příspěvek od denis15 »

Netočí a nebo nechytne?

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#9 Příspěvek od TAKJAN »

Kontroloval jsem to za i za chodu. .. Ani necvakne spínač starteru, spíš teda relé.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#10 Příspěvek od TAKJAN »

Zachovám klid. Kluk sežene nové cívky-základ aby to snad aspoň jelo a pak-bude zima:-))))

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#11 Příspěvek od denis15 »

A co spínač na pravém domečku, je v pořádku?

Uživatelský avatar
Radek156
Příspěvky: 78
Registrován: 19 bře 2008, 01:00
Bydliště: Přerov

#12 Příspěvek od Radek156 »

Tak co kluci, jak to dopadlo? Rád bych se poučil.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#13 Příspěvek od TAKJAN »

Nevolal, tak nevím. Musím se poptat. Ale počasí na moto už tenkrát moc nebylo.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“