Dobíjení Honda CB750F
Moderátor: Moderátoři
Dobíjení Honda CB750F
Známý kluk dovezl nakonec tuto mašinu (paráda, 1981) na konzultaci. Odešla "černá skříňka" jednotka dobíjení. Sehnal jinou, opět vadná po pár minutách. Zkoušel tam tedy vrazit stator (diody, regulátor) z alternátoru auta. Chvilku to fungovalo. Pak odešel regulátor, pak další. Změřil jsem teda proud rotoru (buzení), je cca 26A, což je trošku moc. Vinutí proti kostře odpor nekonečný, viditelně nepoškozené. Je to asi blbost, ale nemohli to nějak regulovat tyristorem? Neviděl jste někdo něco podobného?
Tak mašina jezdila pěkně, ale dnes jsem se byl na ní zas kouknout:-)) Ale je to hezká stará práce, tak mně to nevadí.. Co mi kluk líčil: natočí, jede. Po pár km 10-20? po ohřátí začne cukat, jako když vypadávají válce. Po stisknutí spojky okamžitě chcípne, stejně po ubrání plynu. Teď ta největší záhada, kterou jsem mu odmítal věřit. Kontrolky svítí, ale starter ani nuťukne, tj ani elektromagnet. Po vychladnutí naskočí a zas jede. Není to žádný pitomec, má hromadu zrestaurovaných motorek. Co to sakra je? Změřil jsem co se dalo, všechno OK. Snímače na klice, cívky, dobíjení, přechoďáky-ty nejsou. Zapalování je vlastně dvojité, dva a dva válce, svoje snímače, elektronické zapalování také dvoje. Na některé svíčky to dávalo menší jiskru (dává to do dvou válců naráz). Svíčky ale měnil taky. Je mi divné tohle všechno. Mechanicky to má být v pořádku, najeto 80kkm. Karbece nové. Shodli jsme se, že koupí nové cívky, přece jen je tomu 29 let. Proto je to ale nádherná práce, 16 ventilů, OHV. Nemáte náhodou s tímto nějakou zkušenost?