pawka píše:ekere ta varta 44 by nesla odsulfatovat?
Šla, ale já potřebuju denně jezdit a auto "garážuju" u chodníku, takže než bych se zdržoval s desulfatací baterie, která už má nárok na to "bejt slabší", koupil jsem typ, se kterým budu mít navíc nějaký ty ampérhodiny kapacity právě pro snadnější studený starty v době, kdy nemám možnost denně dobíjet baterku buď delší jízdou, nebo ji tahat z auta a napojovat na externí nabíječ. Už poslední zimu, která ani žádnou zimou nebyla, bylo jasně znát že při ranních teplotách pod nulou (a to nebyly nijak výrazný mrazy) už se jí nechce a že točí tak-tak, navíc na volnoběh zřetelně problikávaly světla při točení volantem, jak se spínalo servo - prostě abych předešel "náhlý smrti" se vším co k tomu patří (odtah nebo minimálně pozdní příjezd někam, kde potřebuju bejt na čas), koupil jsem novou.
Shodou okolností tejden potom mi volal tatík: "hele, nenatočil jsem fábuli, startér ani necvakne, potřebuju aby ses mi mrknul na baterku!" - má F1 kombi 1,4MPi 50kW. Přijel jsem k rodičům, otevřel jsem kapotu, vyndal z kapsy "indikátor" C830D - a na baterce 44Ah v klidu naměřil s bídou 11,2V, centrál ani neťuknul, světla mžouraly jak bludička Julča, rádio samozřejmě taky nic. Říkám - "je to mrtvolka, máš u sebe aspoň 1500 nebo 2 litry oběživa? Je zkratovanej 1 článek, potřebuješ novou baterku, týhle už nepomůže ani svěcená voda...". Vzal jsem Golu, vyndal baterku z fábule, strčili jsme ji za sedadlo do Drobečka, popojeli kilák k místní prodejně ND a motosoučástek, tam si tatík vybral taky Bannerku Starting Bull, ale dávat přes 2 litry za 62Ah se mu zdálo moc, tak koupil "jen" 55Ah za asi 1730,- českejch - tu jsem mu vstrčil do kastlíku, zašrouboval klemu a svorky - tatík otočil klíčkem a fábule spokojeně bafla ... A to ještě z těch 1730 dostal 140 kaček slevu jako protiúčet za tu 44Ah mrtvolku - vykupujou je tam po 10Kč za kilo ...