Komutátor jsem zalil voskem, osoustružil ho a vyškrabal mezery. Po sestavení a zapnutí komutátor už nešlehá plamenem, ale jen vydatně jiskří. I po několika sekundách chodu je komutátor značně nahřátý a zůstávají na něm prstence z materiálu uhlíku. Jdou setřít jen obtížně.
Může to být důsledek odrbaného povrchu uhlíků, které tak mají menší styčnou plochu.
Řeším, zda motor zapnout na nižší výkon (s předřadníkem) a počkat, až se uhlíky zabrousí podle komutátoru, nebo je zabrousit na přípravku jemným smirkem. Kupovat nové se mi jeví jako je ztráta času.
Komutátor vysavače (přesunuto)
Moderátor: Moderátoři
- Přílohy
-
- DSC00822.jpg
- Repasovaný komutátor motoru vysavače
- (165.5 KiB) Staženo 41 x
Uhlíky můžeš zabrousit smirkem (hrubost 600 nebo 800) - ustřihneš pásek široký jako komutátor a tažením pod uhlíkem ho zajedeš, nebo připojením na snížené napětí (typicky 110V) - až se bude dotýkat 75% plochy uhlíku komutátoru, tak mělo by to být v pořádku. Jestli to bude hořet i potom (a čím dál tím víc), tak to byla fakt ztráta času.
Zdar, není dobré čerstvě osoustružený komutátor ihned provozovat. Je třeba počkat až zoxiduje a vytvoří se tenká vrstvička oxidu, (myslím, že se nazývá Beilbyho vrstva) která je nutná pro správnou komutaci. V navíjárnách po přesoustružení komutátoru nechávají celý rotor týden ve stojanu (jedná se o velké motory), až pak jej montují do stroje.
Uhlíky jsem zabrousil jsemným smirkem (přes komutátor).
Plošky komutátoru jsem po vyškrabání vosku už nezaleštil.
Tak po minutě chodu motoru se na komutátoru objevil plazivec.
Je to tedy v kontíku.
Všem zůčastněným děkuju za rady a názory. Rád jsem to zkusil.
Plošky komutátoru jsem po vyškrabání vosku už nezaleštil.
Tak po minutě chodu motoru se na komutátoru objevil plazivec.
Je to tedy v kontíku.
Všem zůčastněným děkuju za rady a názory. Rád jsem to zkusil.
- Přílohy
-
- DSC00829.jpg
- Plazivec na komutátoru
- (130.6 KiB) Staženo 49 x
-
- DSC00833.jpg
- Plazivec
- (61.15 KiB) Staženo 53 x
Slyším poprvé, prosím o podrobné vysvětlení.TubeGuru píše:Zdar, není dobré čerstvě osoustružený komutátor ihned provozovat. Je třeba počkat až zoxiduje a vytvoří se tenká vrstvička oxidu, (myslím, že se nazývá Beilbyho vrstva) která je nutná pro správnou komutaci. V navíjárnách po přesoustružení komutátoru nechávají celý rotor týden ve stojanu (jedná se o velké motory), až pak jej montují do stroje.
..to bude jen ňákej odpůrek