Výroba Power banky

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#16 Příspěvek od EKKAR »

Obávám se, že tu první otáčku pédéčka ani nestačíš zaregistrovat, protože dehťáky s turbem mají tu první otočku skoro bez odporu v porovnání s atmosférickýma. Jejich pevnej kompresní poměr kolem 14-15 dělá hodně - protáčecí odpor se rapidně zvedne až v momentě, kdy se rozhejbe turbodmychadlo a nafuní do sání další vzduch ... ale to mezitím už dávno ŘJ zavelela ke startu a vstřikovače narvaly do válců v podstatě přímo na spodní konce žhavičů první vstřiky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#17 Příspěvek od misocko »

turbo so startom nic nema, pocas startu sa netoci aj keby si tocil hodinu, ten prietok vzduchu co cerpa samotny motor na roztocenie nestaci. PD nepotrebuje zhavenie (ano ma ho, koli zime a emisiam a lahsim startom ked je motor vylagrovany, chvilu som jazdil bez relatka na zhavenie, v lete necitis na starte), je to priamy vstrek , a ak riadiaca jednotka da prikaz "plny kotol" a vacka zatlaci na vstrekovac , tak to proste odpali, je to proste obcas citit ak pustim klucik velmi skoro a starter ani nedotoci do prvej uvrate tak je to supa jak hovado , jak ten motor uz skoro stoji a vtedy to vstrekne a zapali.... a uz bezi. a komresny mam 19 :D

Uživatelský avatar
sergio1989
Příspěvky: 60
Registrován: 16 črc 2010, 02:00

#18 Příspěvek od sergio1989 »

Fajn diskuze o aoutech

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

misocko píše:turbo so startom nic nema,....a komresny mam 19 :D
Tak ho změř se shozenou hadicí od turba k sání, aby motor při měření nasával opravdu jen okolní atmosférickej tlak ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 171
Registrován: 18 lis 2015, 01:00
Bydliště: Brno-venkov

#20 Příspěvek od volente »

Ale no tak, pár let jsem se živil opravama aut.
Turbo při točení motoru startérem nemá žádné otáčky ani tlak.
A kompresní poměr je daný konstrukcí motoru viz:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kompresn%C3%AD_pom%C4%9Br

je přímo uveden jako konstrukční parametr.
Takže EKKARE, s hadicí od turba , nebo bez ní je stále stejný.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

Však já vím že je pevnej - ale bez turba. Protože to turbo dělá přídavnej tlak na vstupu do válce a tím zvyšuje ten skutečnej kompresní poměr až na těch provozních 19-20, jinak by chod takovýho motoru byl tvrdej jako palba z rychlopalnýho kanónu - bez turba mají dehťáky zhruba tolik, co nejvýkonnější benzíňáky = něco mezi 14 a 15 - doslova jen taktak aby při startu dokázaly kompresním teplem a za přispění zhavení odpálit vstříknutý palivo. Pak už to je jednoduchý - jak blafne první válec, turbo chytne vyšší točky a doplní vzduch do sání = zvýší v něm tlak. Proto se taky přeplňovanejm motorům říká motory s proměnným kompresním poměrem. Jenže už i ta základní komprese 14-15 stačí na to, aby se nasátej vzduch ohřál a tím se zvednul jeho objem = i bez nafty jde ven z válce vzduch teplejší než je v sání a turbo tím dostává vyšší vteřinovej objem, než jakej se nasaje = i při startu se točí a sice maličko, ale přesto měřitelně zvyšuje tlak. Proto se má správně absolutní kompresní tlak měřit bez turba. Jenom pro porovnání válců mezi sebou to stačí i s turbem, když chceš ale machrovat s kompresním poměrem, musíš turbo vyřadit. Kdyby měl dehťák základní poměr 19 a k němu turbo, měl by provozní kompresi kolem 35 a víc ... Proto taky mají turba obtokovej ventil a ty výkonnější naklápění lopatek ve statoru, aby se dal jejich tlak regulovat = v nízkejch nechat co nejvyšší a ve vyšších točkách omezovat, aby se motor nepřefouknul a nevybuchnul ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#22 Příspěvek od misocko »

EKKAR píše:Tak ho změř
.....
a , zmeraj, tak to si myslel kompresny tlak , a ten mam podla paierov 25 - 31bar, nemeral som
kompresny tlak - v baroch
kompresny pomer - bezrozmerne cislo dane konstrukciou motora
ale mali by sme sa vratit k powerbanku.... :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

No - tak těch papírovejch 25 - 31barů který bys MĚL NAMĚŘIT (u zdravýho motoru) koriguj podle adiabatický křivky na teplotu nasávanýho vzduchu, protože to je údaj počítající už tím stlačením ohřátýho vzduchu - a dostaneš skutečnej objem do kterýho takovej motor stlačuje. A garantuju ti, že mechanicky se nedostaneš ani na 20, daleko spíš k těm 12-15 - a to je právě ten fyzickej poměr mezi objemem mezi hlavou válce a dnem pístu v polohách dolní x horní úvrať. A turbo tím dofouknutím udělá zbytek - protože na jeho výstupu je tlak zvýšenej proti okolnímu o přibližně 0,2 až 0,5 "technický atmosféry" (podle nastavení regulace i obtoku) neboli za turbem je vzduch (1+0,2)krát až (1+0,5)krát HUSTŠÍ = stlačenejší než v obyčejným okolí. Tím dostaneš i výslednej proměnlivej kompresní poměr - vzduch vstupující do válce už je předstlačenej až na 1,5násobek okolního tlaku a samotnej píst ve válci ho kompresí stlačí ještě 12x až 15x... Kurwa chlapi neučte mě tady základní fyziku motoru s vnitřním spalováním!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#24 Příspěvek od PeteBurns »

Ekkare, niekedy by ti vazne nezaskodilo vstat od toho virtualneho sveta a prejst od teoretizovania ku praxi, lebo momentalne si utieram slzy od smiechu, nakolko tvoje mudrovanie pomaly zacina konkurovat samponkovi :twisted: K tej tvojej teorii poviem len tolko, ze turbo neda prakticky ziadny tlak ani len na volnobehu, nieto pri otacani motora starterom :lol: Uvazovat o vplyve turba pri merani kompresnych tlakov chce uz poriadnu davku zmagorenosti :wink: A k tomu poctu otacok klukoveho hriadela, potrebnych na nastartovanie motora, je tiez zbytocne sa vyjadrovat, kedze je to ovela zlozitejsie, zavisi od druhu zapalovania a vstrekovania, vela motorov vstrekuje okamzite v tom valci, ktory dosahuje hornu uvrat, takze ak je vsetko OK, nastartuje okamzite bez pretacania ;)
K tej power banke tiez nema moc velky zmysel sa vyjadrovat, zalezi, ako casto ma byt pouzita, podla toho bud nahradny startovaci akumulator, alebo vykonny zdroj, schopny dodat stovky A, ktory zrovna nie je velky problem vyrobit lacno z niekolkych PC zdrojov, ktore sa daju pozhanat prakticky zadarmo, tu sa moze samponek opat realizovat :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

PeteBurns píše:Ekkare, niekedy by ti vazne nezaskodilo vstat od toho virtualneho sveta a prejst od teoretizovania ku praxi, lebo momentalne si utieram slzy od smiechu, nakolko tvoje mudrovanie pomaly zacina konkurovat samponkovi :twisted: ...
Vem si výkresy a vyčti to z okótovanejch rozměrů - až pak něco povídej. Mně bylo dovoleno změřit si ty kóty sám fyzicky na rozebraným dieselu s turbem. A spočítat rozdíl v objemu nad pístem v dolní úvrati a v horní úvrati ještě dokážu, Ludolfovo číslo mi taky z paměti ještě Dr. Alzheimer nevyhodil. A s PSDrem Šampónkem mě budeš moct srovnávat, až mi začne proud prosakovat tenkýma drátama, kde ho malá síla drátu bude zhubňovat na slabší a až začnu jiskřením kontrolovat kádéčka ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 171
Registrován: 18 lis 2015, 01:00
Bydliště: Brno-venkov

#26 Příspěvek od volente »

EKKAR si plete pojem s průjmem.
Kompresní poměr je dán a kompresní tlak se mění s opotřebením motoru a teplotou....
Mám dva výuční listy, provozní elektromontér a automechanik.
Že nerozumím elektronice ještě neznamená že nerozumím ničemu.
I mototory vybavené dvěma turby (biturbo) jsou nějaké zvýšení plnícího tlaku dosahovat až při otáčkách dost přesahujících volnoběh. Otáčky motoru při startu jsou o mnoho níž, takže turbo se ani neotočí.
EKKARE už to pochop.

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#27 Příspěvek od samponek »

Startovací zdroj z PC zdrojů samozřejmě jde. Turbo se při startéru ani nepohne, ani při 2000 otáčkách nemá žádný vliv. EKKARE sedni si do nafŤáku, dej dvojku, toč a poznáš kdy začíná fučet. Pořádně zabere až v 4000.
A ještě, kdyby měl nafťák tlak 12 nebo 15, tak to bude točit, hulit blafat, ale nikdy se to startérem neroztočí, leda roztažením za traktorem.
Vyšroubuj si žhavič, nacpi tam barometr a uvidíš, samozřejmě u nevyklektanýho motoru.

Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 171
Registrován: 18 lis 2015, 01:00
Bydliště: Brno-venkov

#28 Příspěvek od volente »

Doporučuji stáhnout první odkaz
https://www.google.cz/search?client=ubu ... 8QfP0qHQDw

SDI a TDI motor 1,9 má stejný kompresní poměr 19,5:1.

A powerbank můžu říct jen tolik že taky modelařím a auto s benzínovým motorem jde Lipolkou v pohodě nastartovat. Tedy pokud má slušnou kapacitu a není vyměklá.
Ovšem na konstrukci nějaké powerbank používané několikrát měsíčně bych ji určitě nepoužil.

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Habesan »

Pojem vyměklá vyjadřuje zvýšený vnitřní odpor ???
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 171
Registrován: 18 lis 2015, 01:00
Bydliště: Brno-venkov

#30 Příspěvek od volente »

No tak Samponku to jsi prehnal. Ve většině starších chrochtáku to turbo tak kolem 2000ot zabíralo a ve své CX jsem mel i měřák. Kolem 3000 ot už se otvírál ventil a reguloval tlak na předepsaných 0,65 atm.
Citroen CX turbo 2 měl max plnící tlak zvedlý až na 0,9atm.
Dalo se pohrát si s nastavením ventilu a přidat, většinou s fatálními následky na životnost motoru.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“