Ne není. Stejný pokus můžeme udělat ve 100V technice. Při ohmickém zapojení dám v serii odpor 1kohm a reprák nehraje. Pokud ho dám před reprák 100V/10W tak bude hrát cca polovičním výkonem.Habesan píše:A není to porušení Ohmova zákona, jen jeho "využití" nebo obejití.
Fyzika 9.třída transformátory
Moderátor: Moderátoři
Aby nebyly dohady: vlákno jsem už podruhé rozdělil, protože zejména Šamponkovy příspěvky značně přesáhly rámec zadání, tedy úlohy pro ZŠ.
První část skončila v koši, druhá zde. V té můžete pokračovat.
Snažte se prosím vyjadřovat k zadnému školnímu příkladu, ať v tom není zbytečně čurbes.
První část skončila v koši, druhá zde. V té můžete pokračovat.
Snažte se prosím vyjadřovat k zadnému školnímu příkladu, ať v tom není zbytečně čurbes.
Naposledy upravil(a) Hill dne 03 led 2016, 21:39, celkem upraveno 1 x.
Dovoluji si upozornit, že kolektiv autorů onoho zadání napsal, že souprava obsahuje: "sadu cívek 6 závitů, 60 závitů, 300 závitů, 600 závitů, 1200 závitů", a očekává, že žák ZŠ při řešení nepoužije cívku, která není v sadě.
Takže: "1500 závitů na primáru" znamená, že už jsou použity cívky 300 a 1200 závitů.
Takže: "1500 závitů na primáru" znamená, že už jsou použity cívky 300 a 1200 závitů.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Je mi opravdu líto těch žáků, které by to zajímalo a vyfasují takovéhleho pseudofyzikáře. Když učitel řekne dětem, že něčemu v učebnici nerozumí, OMG!!! Vždyť je to prakticky jen trojčlenka, fyzikář neovládá učivo základní školy. Vzpomínám na naši fyzikářku na zš, byla to stará babka po obrně, učila matematiku a fyziku a oba tyhle předměty mě fakt bavily, protože ona to nejen uměla, ale uměla i zaujmout a naučit. Když někdo něco neuměl, její oblíbená hláška byla "já se musím smát, ale šla bych do kabinetu zvracet"
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nerad Hilla opravuju, ale spletl si sekci pro přesun. To oddělené vlákno patří spíš do HP. Tam ať si řádí, jak chtějí...Hill píše:V té můžete pokračovat zde
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Není problém, přesouvám a opravuji původní odkaz.
Myslím, že fyzikář, stejně jako děcka a my, nerozuměl zfušovanému zadání úlohy, ne fyzice.Zaky píše:Je mi opravdu líto těch žáků, které by to zajímalo a vyfasují takovéhleho pseudofyzikáře. Když učitel řekne dětem, že něčemu v učebnici nerozumí, OMG!!!...
Schopnost vyjadřovat se u mladých upadá s ústupem tištěného slova/knih. Proto, kdo můžete, podporujte svoje ratolesti v četbě literatury!!
Číst jen SMSky zjevně nestačí k vytvoření dostatečné slovní zásoby a schopnosti se vyjadřovat.
V úkolu bylo použito pravděpodobně tohle trafo: 1 nebo 2
Souprava pro školy
Souprava pro školy
- Přílohy
-
- trafo2.jpg
- (145.72 KiB) Staženo 29 x
-
- trafo1.jpg
- (28.84 KiB) Staženo 30 x
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00