radioelectrum píše:
Pokud se u rafinace nafty/benzínu spotřebuje tolik el. energie (což jsem vůbec netušil) tak by se na druhou stranu měla započítat do ekologičnosti elektromobilů ekologická zátěž při výrobě baterií.
A k té dotaci, jsem přesvědčen že se postaví tak aby na ni dosáhli pouze vyvolení, a obyčejný občan co jezdí v autě 10-20let starém (které kupoval ojeté) na ni vůbec nedosáhne.
U výroby baterie jde o jednorázovou akci, udělá se pouze jednou. Kdežto u rafinace jde o provozní-kontinuální zátěž.
Ale dobře započtěme u EV neekologii u výrobě baterek. Pak ale musíme u spalováků započítat obrovské ekologické škody vzniklé při haváriích ropných tankerů a také těžké poškozování živ.prostředí při těžbě z břidlic, kdy se do země tlačí kys.sírová.
Běžně dojíždím auta do cca 16let věku. Ale do EV půjdu, právě proto, abych ušetřil(ojeté dvouleté plnohodnotné EV se nechá pořídit již kolem 400t kč). Už si dál nechci dovolit luxus přeplácet jízdou ve spalováku. Po započtení všech nákladů (a u těch starších aut je to furt něco) mi opravdu provozování EV oproti spalováku v horizontu 7let a více výjde levněji. Podmínky dotací budou jasně dané a budou dosažitelné pro všechny kdo je budou ochotni splnit, již jsem takto využil dva dotační tituly, je potřeba jen chtít, vzít do ruky kalkulačku a počítat.