TESLA MODEL S

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od jiriS »

rob_brno píše:... Je ted jen otázka, kde a komu ty peníze na dotace vezmou...

Majiteli firmy Agro..., až vyprší podpora odsouhlasená touto vládou (tuším do roku 2020) přimíchávání oleje z řepky pěstované jistou firmou Agrocosi do pohonných hmot v chemičkách vlastněných jakousi firmou Agroněco...
A pokud ještě přijde o dotace na rozvoj venkova, podporu biozemědělství a vrátí dotace na projekty schválené "omylem", peníze budou přebývat...
Jirka

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#77 Příspěvek od TAKJAN »


Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#78 Příspěvek od radioelectrum »

rob_brno píše: Uvádí se zajímavá skutečnost, že jen na rafinaci 1L nafty/benzínu pro spalovák je třeba 1,2-1,5kWh. Tedy jen na rafinací paliva pro ujetí 100km spalovákem je třeba cca 9kWh EE. Na toto množství EE ujede EV asi 60km bez dalších emisí. U spalováku se vyrobí emise jak při výrobě paliva, tak ještě i při samotné jízdě.
Pokud se u rafinace nafty/benzínu spotřebuje tolik el. energie (což jsem vůbec netušil) tak by se na druhou stranu měla započítat do ekologičnosti elektromobilů ekologická zátěž při výrobě baterií. Vždy se toto zdůrazňuje ve spojení s mobily ale nikdy to nebylo řečeno u elektromobilů. Nebo to je jako s rtutí. Ta co je v kompaktkách je na rozdíl třeba od rtutových teploměrů ekologická ???

A k té dotaci, jsem přesvědčen že se postaví tak aby na ni dosáhli pouze vyvolení, a obyčejný občan co jezdí v autě 10-20let starém (které kupoval ojeté) na ni vůbec nedosáhne.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#79 Příspěvek od PixelOrgy »

radioelectrum píše: A k té dotaci, jsem přesvědčen že se postaví tak aby na ni dosáhli pouze vyvolení, a obyčejný občan co jezdí v autě 10-20let starém (které kupoval ojeté) na ni vůbec nedosáhne.
A nekteri v tom 20 let starym aute jezdi schvalne, protoze funguje a novy nechcou :-)

Jinak si myslim, ze maloktera takova dotace je ferova, protoze nikdy to nedostanou vsichni, co by na to meli mit narok - v tomhle pripade vsichni, kdo zvazujou nakup novyho auta. Jak pises, dostane to par lidi, co si to vydupou, a/nebo maji kamarady na spravnych mistech

Uživatelský avatar
Miyuki
Příspěvky: 93
Registrován: 07 led 2016, 01:00

#80 Příspěvek od Miyuki »

PixelOrgy píše: A nekteri v tom 20 let starym aute jezdi schvalne, protoze funguje a novy nechcou :-)
Třeba i ve 30 let starym a překvapivě se v Evropě ani za 30 let žádnej výrobce nenaučil dělat automatickou převodovku, která by se vyrovnala tý starý americký :lol:

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#81 Příspěvek od PixelOrgy »

to bych nerekl, koncernovej tiptronic, nebo starsi mercedes 5G-tronic funguje paradne... Na druhou stranu zadnou starou ameriku jsem nezkousel, myslis ty jejich 4 a 3 kvalty hydramatic apod?

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#82 Příspěvek od serviceman »

Jezdil jsem před dvaceti lety nějakou dobu v Dodge s automatikou a vůbec nikdy jsem nepostřehl kdy to řadilo.
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
Miyuki
Příspěvky: 93
Registrován: 07 led 2016, 01:00

#83 Příspěvek od Miyuki »

jj ty jejich Turbo-Hydramatic jsou pohádkový a nezničitelný
spojku v měniči to spíná až kolem 60-70, takže veškerá městská jízda je krásně hladká a člověk vůbec nemá vazbu s motorem, zase ale ten měnič nějakej ten litr navíc vezme, ale za to pohodlí to stojí a nemusím se bát o spojku na křižovatkách
a navíc se v tom nepodělá elektronika, když to žádnou nemá

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#84 Příspěvek od TAKJAN »

Nevím teda, ale já taky a hlavně cestující nepoznám, kdy automat řadí. Jen sluchem. Ale je taky dost starej..

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#85 Příspěvek od PixelOrgy »

Prave stejnej pocit mam s tiptronikem. Razeni je akorat trosku citit pri kickdownu... Pri normalni jizde radi naprosto hladce

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#86 Příspěvek od Habesan »

radioelectrum píše:Ta co je v kompaktkách je na rozdíl třeba od rtuťových teploměrů ekologická ???
Životnost kompaktky obvykle končí přepálením vlákna, zátav je neporušen a odevzdá se k recyklaci.
Životnost rtuťového teploměru končí jeho rozbitím.
(Koloběh rtuti v přírodě je mnohem větší, než to čím do něj přispěl člověk.)
PixelOrgy píše:A nekteri v tom 20 let starym aute jezdi schvalne, protoze funguje a novy nechcou :-)
Bať.
Nové auto mi nemá co nabídnout.
Automatickou převodovku nepotřebuju, a to ostatní jsou jen hezké hračky.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
rob_brno
Příspěvky: 209
Registrován: 12 říj 2012, 02:00

#87 Příspěvek od rob_brno »

radioelectrum píše:
Pokud se u rafinace nafty/benzínu spotřebuje tolik el. energie (což jsem vůbec netušil) tak by se na druhou stranu měla započítat do ekologičnosti elektromobilů ekologická zátěž při výrobě baterií.

A k té dotaci, jsem přesvědčen že se postaví tak aby na ni dosáhli pouze vyvolení, a obyčejný občan co jezdí v autě 10-20let starém (které kupoval ojeté) na ni vůbec nedosáhne.
U výroby baterie jde o jednorázovou akci, udělá se pouze jednou. Kdežto u rafinace jde o provozní-kontinuální zátěž.

Ale dobře započtěme u EV neekologii u výrobě baterek. Pak ale musíme u spalováků započítat obrovské ekologické škody vzniklé při haváriích ropných tankerů a také těžké poškozování živ.prostředí při těžbě z břidlic, kdy se do země tlačí kys.sírová.

Běžně dojíždím auta do cca 16let věku. Ale do EV půjdu, právě proto, abych ušetřil(ojeté dvouleté plnohodnotné EV se nechá pořídit již kolem 400t kč). Už si dál nechci dovolit luxus přeplácet jízdou ve spalováku. Po započtení všech nákladů (a u těch starších aut je to furt něco) mi opravdu provozování EV oproti spalováku v horizontu 7let a více výjde levněji. Podmínky dotací budou jasně dané a budou dosažitelné pro všechny kdo je budou ochotni splnit, již jsem takto využil dva dotační tituly, je potřeba jen chtít, vzít do ruky kalkulačku a počítat.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#88 Příspěvek od PixelOrgy »

To neni vzdycky o kalkulacce. Treba v mym pripade je to hlavne tak, ze zadny auto co se me libi a vyhovuje neni EV....

Rekl bych ze nejsem zdaleka sam

Uživatelský avatar
Karbus
Příspěvky: 57
Registrován: 28 říj 2008, 01:00

#89 Příspěvek od Karbus »

rob_brno píše: Uvádí se zajímavá skutečnost, že jen na rafinaci 1L nafty/benzínu pro spalovák je třeba 1,2-1,5kWh. Tedy jen na rafinací paliva pro ujetí 100km spalovákem je třeba cca 9kWh EE. Na toto množství EE ujede EV asi 60km bez dalších emisí. U spalováku se vyrobí emise jak při výrobě paliva, tak ještě i při samotné jízdě.
Existuje k tomuto tvrzení nějaký důvěryhodný zdroj? Přeci jen mi to přijde dost - za ČR za rok 2014 by to bylo za benzin a naftu dohromady někde mezi 8,7 - 10,9 TWh (1,2-1,5 kWh/l). Celková výroba byla 57,2 TWh. Nezdá se mi, že by rafinerie spotřebovaly na výrobu jen benzinu a nafty 15 až 19% elektrické energie v ČR.

Uživatelský avatar
rob_brno
Příspěvky: 209
Registrován: 12 říj 2012, 02:00

#90 Příspěvek od rob_brno »

Karbus píše: Existuje k tomuto tvrzení nějaký důvěryhodný zdroj? Přeci jen mi to přijde dost - za ČR za rok 2014 by to bylo za benzin a naftu dohromady někde mezi 8,7 - 10,9 TWh (1,2-1,5 kWh/l). Celková výroba byla 57,2 TWh. Nezdá se mi, že by rafinerie spotřebovaly na výrobu jen benzinu a nafty 15 až 19% elektrické energie v ČR.
Je to 6kWh na galon.

Třeba tady: http://gatewayev.org/how-much-electrici ... f-gasoline

Je to údaj přímo od člověka z DoE (ministerstvo energetiky USA), těch 6 kWh je jen na rafinaci. Kolik další elektřiny spotřebuje ropovod Družba si netroufám ani odhadovat. A to číslo platí pro konvenční ropy, třeba ropa z břidlic nebo z ropných písků se musí nahřívat, aby vůbec tekla.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“