Problém s měničem
Moderátor: Moderátoři
Problém s měničem
Zdravím,
postavil jsem si dvoukanálový měnič napětí s LTC3118 ale bohužel mi nefunguje dobře. Po připojení k baterii začne měnič slabě bzučet a na jeho výstupu není požadované napětí. Na vstupu jsem naměřil 3.79V a na výstupu je 3.88V místo požadovaných 5V. Měřil jsem to naprázdno i s mírným zatížením a bez rozdílu. Vůbec si s tím nevím rady, zapojení jsem několikrát překontroloval a žádnou chybu jsem v něm nenašel. Přikládám můj návrh dps a schéma zapojení s přizpůsobenými hodnoty odporů na vstupu mé potřebě. Jediné co mě teď napadá je že měnič by měl běžet na frekvenci přes 1Mhz a já na vstupu a výstupu mám Low ESR elektrolytické kondenzátory. Mohl by být problém v nich?
Děkuji za odpověď
postavil jsem si dvoukanálový měnič napětí s LTC3118 ale bohužel mi nefunguje dobře. Po připojení k baterii začne měnič slabě bzučet a na jeho výstupu není požadované napětí. Na vstupu jsem naměřil 3.79V a na výstupu je 3.88V místo požadovaných 5V. Měřil jsem to naprázdno i s mírným zatížením a bez rozdílu. Vůbec si s tím nevím rady, zapojení jsem několikrát překontroloval a žádnou chybu jsem v něm nenašel. Přikládám můj návrh dps a schéma zapojení s přizpůsobenými hodnoty odporů na vstupu mé potřebě. Jediné co mě teď napadá je že měnič by měl běžet na frekvenci přes 1Mhz a já na vstupu a výstupu mám Low ESR elektrolytické kondenzátory. Mohl by být problém v nich?
Děkuji za odpověď
- Přílohy
-
- schema.png
- Schéma zapojení
- (82.98 KiB) Staženo 67 x
-
- bottom.png
- Vrstva Bottom
- (39.92 KiB) Staženo 42 x
-
- top.png
- Vrstva Top
- (56.43 KiB) Staženo 56 x
Ok díky zítra je zkusím nahradit za několik 10uF keramik co mám doma http://www.gme.cz/cks1206-10u-16v-x5r-10-yageo-p905-181
Tak jsem nahradil ty elektrolytický kondenzátory za 3x 10uF keramický na vstupu i výstupu ale bohužel je to ještě horší než předtím. Bzučení je teď výrazně hlasitější a napětí na výstupu pokleslo na 3.38V, na vstupu bylo 3.83V. Měnič naprázdno odebírá asi 40mA což se mi zdá moc. Tento obvod by měl mít vysokou účinnost i při nízkém odběru, obzvláště ještě s nastaveným Burst mode. Odporový dělič k FB pinu je správně, naměřil jsem na něj 0.65V a obvod má referenci 1V. Napadá někoho co se s tím stalo?
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
Odpor FB 100k bych skuil nalepit hned vedle pouzdra.
Proč když máš pod pouzdrem nataženou zem tan na ní nejsou zapojeny nohy hned vedle FB vstupu ?
To 100k a 160k hned vedle nohy od cívky taky asi nemusí být dobrý nápad,.
Co ty vstupy run zablokovat kondíčkem aby to nereagovalo na hnoje co co tam kde lítaji ale jen na napětí baterie ?
Proč když máš pod pouzdrem nataženou zem tan na ní nejsou zapojeny nohy hned vedle FB vstupu ?
To 100k a 160k hned vedle nohy od cívky taky asi nemusí být dobrý nápad,.
Co ty vstupy run zablokovat kondíčkem aby to nereagovalo na hnoje co co tam kde lítaji ale jen na napětí baterie ?
To bude špatným návrhem plošného spoje -rozmístění, smyčky a délky cest.
Na první pohled: odporový dělič určující výstupní napětí máš jednak daleko od IO a navíc napojenej na výstupní svorku - zkus přerušit cestu mezi odporem 402k a konektorem, + cestu 402k odporu napoj co nejblíž na + kondenzátoru 47u a dej keramiku mezi +odporu 402k a zem - mínus odporu 100k tak aby ta keramika byla co nejblíž těm odporům. Chování by se mělo snad o něco zlepšit. Obdobně to udělej i s děliči u vstupu RUN 1 a2.
Odpory pro děliče zpětných vazeb Run1, RUN2 a feedback by měly být bezindukční.
Na první pohled: odporový dělič určující výstupní napětí máš jednak daleko od IO a navíc napojenej na výstupní svorku - zkus přerušit cestu mezi odporem 402k a konektorem, + cestu 402k odporu napoj co nejblíž na + kondenzátoru 47u a dej keramiku mezi +odporu 402k a zem - mínus odporu 100k tak aby ta keramika byla co nejblíž těm odporům. Chování by se mělo snad o něco zlepšit. Obdobně to udělej i s děliči u vstupu RUN 1 a2.
Odpory pro děliče zpětných vazeb Run1, RUN2 a feedback by měly být bezindukční.
- Přílohy
-
- top_623.png
- (75.18 KiB) Staženo 45 x
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
Ještě by mně zajímalo proč máš na vcc kond 10uF když tam má být 4,7uF a ještě tip krmíš ty led diody ? Nevim jestli je to rozumný. Ten regulátor uvnitř to třeba nemusí utahnout. Nebo se mu něco děje prostě. Když to běží tak ta led normálně svítí ? Jinak ta power GND a normální GND by mněla být spojena na pinu výstupního konektoru a tamtéž připojené kondy na výstupu.
Ty konntakty jsem tam nezapojoval protože pod čipem vede výkonová zem a zapojil je na logickou zem vedle. Ty země mám pak propojené na začátku u konektoru. Přiložím obrázek, z kterého je to patrné jak mám ty země natažené.HiGhLaNdEr píše:Odpor FB 100k bych skuil nalepit hned vedle pouzdra.
Proč když máš pod pouzdrem nataženou zem tan na ní nejsou zapojeny nohy hned vedle FB vstupu ?
To 100k a 160k hned vedle nohy od cívky taky asi nemusí být dobrý nápad,.
Co ty vstupy run zablokovat kondíčkem aby to nereagovalo na hnoje co co tam kde lítaji ale jen na napětí baterie ?
Ten kondenzátor jsem tam dal protože jsem myslel že mírně větší nemůže uškodit a byl zrovna po ruce. Vcc pin je výstup vnitřního stabilizátoru 3.8V a podle datasheetu má povolený výstupní proud 60mA při VIN > 6V takže myslím že 3 diody s proudem cca 1.5mA každá by mu vadit nemělo. Jinak ty diody mají ukazovat stavy, který kanál má dostatečné napětí a zda je výstupní napětí správné ale zatím je nemám osazené.HiGhLaNdEr píše:Ještě by mně zajímalo proč máš na vcc kond 10uF když tam má být 4,7uF a ještě tip krmíš ty led diody ? Nevim jestli je to rozumný. Ten regulátor uvnitř to třeba nemusí utahnout. Nebo se mu něco děje prostě. Když to běží tak ta led normálně svítí ? Jinak ta power GND a normální GND by mněla být spojena na pinu výstupního konektoru a tamtéž připojené kondy na výstupu.
- Přílohy
-
- img.png
- (90.01 KiB) Staženo 48 x
Naposledy upravil(a) jozef51 dne 13 úno 2016, 21:45, celkem upraveno 2 x.
Takže další postup, připájel jsem tam kondenzátory na všechny 3 děliče a osadil diody. Mimojiné jsem zjistil že sem otočil piny k diodám takže vstup 2 mi ukazuje power good výstupu a výstup zase power good vstupu 2 ale to je nepodstatné. Měnič už aspoň nebzučí a dle diod je vstupní i výstupní napětí v pořádku ale na výstupu jsem naměřil pouze 1.04 V a na feedbacku je 1.02 V. Testoval jsem to naprázdno i s mírnou zátěží pár desítek mA. Při provozu naprázdno docházelo k postupnému navyšování napětí na feedback pinu až někam ke 3V kdy jsem to odpojil. Na regulátoru je 3.75V takže ten funguje v pořádku.
" feedback pinu až někam ke 3V kdy jsem to odpojil"
Takže rostlo i výstupní napětí? jinak čím si to měřil -tady když se řeší takovýhle duchařiny tak je ideální mít zátěž na kterej je vidět jestli tam skutečně teče proud - ledka s odporem, žárovička atd. Digitální multimetr může ukazovat kvůli rušení hovadiny.
Skusil bych nabastlit dělič feedbacku co nejblíž k IO, a zem a + dělič napojit co nejkraším drátkem přímo na nohy kondenzátoru 47u a dělič samozřejmě zablokovat ještě keramikou.
Pokud to nepomůže tak skus připojit zem děliče co nejkratším drátkem přímo na nohu IO GND nebo PGND.
Pokud to nepomůže skusil bych eště rozříznout měď jak v top tak v bottom nad cívkou-tak aby zemní plocha netvořila smyčku. Na bottomu dál rozříznout měď poblíž levého spodního rohu čtverce bez mědi.
Takže rostlo i výstupní napětí? jinak čím si to měřil -tady když se řeší takovýhle duchařiny tak je ideální mít zátěž na kterej je vidět jestli tam skutečně teče proud - ledka s odporem, žárovička atd. Digitální multimetr může ukazovat kvůli rušení hovadiny.
Skusil bych nabastlit dělič feedbacku co nejblíž k IO, a zem a + dělič napojit co nejkraším drátkem přímo na nohy kondenzátoru 47u a dělič samozřejmě zablokovat ještě keramikou.
Pokud to nepomůže tak skus připojit zem děliče co nejkratším drátkem přímo na nohu IO GND nebo PGND.
Pokud to nepomůže skusil bych eště rozříznout měď jak v top tak v bottom nad cívkou-tak aby zemní plocha netvořila smyčku. Na bottomu dál rozříznout měď poblíž levého spodního rohu čtverce bez mědi.
- Přílohy
-
- top_623.png
- (75.31 KiB) Staženo 38 x
Ano rostlo i výstupní napětí ale hodně pomalu a jen na prázdno. V zátěži se výstupní napětí drželo na 1V.
Zkusil jsem teď připojit ten dělič blíž a přerušit zemi u cívky ale od té doby začal měnič zase bzučet. Výstupní napětí se teď naprázdno drží na 3.56V a v zátěži 300mA na 1V. Tak už fakt nevím co s tím je, jestli mám tedy špatně rozvedenou zem nebo velké proudové smyčky. Dříve jsem si postavil měnič z 12V na 19V s tl494. S chladičem zvládá dodávat i 5A na výstupu a žádný problém s ním není ale je pravda že běží asi jen na 30 kHz.
Zkusil jsem teď připojit ten dělič blíž a přerušit zemi u cívky ale od té doby začal měnič zase bzučet. Výstupní napětí se teď naprázdno drží na 3.56V a v zátěži 300mA na 1V. Tak už fakt nevím co s tím je, jestli mám tedy špatně rozvedenou zem nebo velké proudové smyčky. Dříve jsem si postavil měnič z 12V na 19V s tl494. S chladičem zvládá dodávat i 5A na výstupu a žádný problém s ním není ale je pravda že běží asi jen na 30 kHz.