Jak na VoIp, (původně Jak mě namíchl O2)

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

Jak na VoIp, (původně Jak mě namíchl O2)

#1 Příspěvek od Celeron »

Asi před 5 lety jsem s O2 sepsal smlouvu na balíček (vše s DPH)
pevná:
- internet Optimal+ za 505,-
- Volání 300 za 121,-
mobil nekonečný volání a k tomu druhej telefon s volnejma 60 minutama za cca 850,-
S mobilem mi zatím nehnuli ale na pevný mi zrušili bez jakýhokoliv upozornění Volání 300 a místo toho dali Volání ČR za 300,- Na tý Volání 300 jsem měsíčně vyčerpal tak 30-50 minut. Teď mám 10000 minut a úplně na hounou, z pevný se volá minimálně ale dost lidí volá ke mě, takže úplně zrušit ji nechci.
Tak jsem zavolal na operátora O2 a ten mě tvrdí, že žádnej jinej tarif než Volání ČR nenabízí.
Neporadíte prosím někdo nějakou lepší variantu pevný linky? Buď něco u O2 nebo jinde ale musí zůstat číslo. Kdysi bývaly tarify pro ZTP průkaz, v podstatě jen pro zavolání pro pomoc, nenabízí to někdo dál?
Koukal jsem na VoIP přes Fayn, není v tom nějaká finta?

Díky!
Naposledy upravil(a) Celeron dne 21 dub 2016, 00:43, celkem upraveno 1 x.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#2 Příspěvek od kokun »

Poradím - zrušit (a nejlépe celé O₂)! :lol:

A zrušit i toto vlákno, když už tu jedno podobné máme. :roll:
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#3 Příspěvek od Celeron »

kokun píše: A zrušit i toto vlákno, když už tu jedno podobné máme. :roll:
Nevšiml jsem si. :oops:
Naposledy upravil(a) Celeron dne 21 dub 2016, 00:44, celkem upraveno 1 x.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#4 Příspěvek od kokun »

Počti si třeba tady ať víš, kam to O₂ "dopracovalo". :cry:
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od rnbw »

Riesenie je zrusit a prejst na VOIP.

Rodicia zrusili pevnu linku (u nas Telekom), nechali len kabel kvoli ADSL. Pred telefon som zapojil VoIP gateway od D-Linku (mal som ju opravenu a nevyuzitu) a pouzil operatora VIPTel - maju nulovy pausal, plati sa len prevolany cas.

Mal by sa dat zariadit aj prenos cisla.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#6 Příspěvek od TAKJAN »

Já mám na pevnou - spolu s netem - tlf za nějakých 80,-?? Kč. Musel bych se podívat. A padesát či kolik volných minut volání. Nemám ale u nich mobil. Vlastně jo, ale na kartu, musím číslo udržet stůj co stůj provozuschopné s původní SIM.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

Jak na VoIP (původně Jak mě naštval O2)

#7 Příspěvek od Celeron »

rnbw píše:Riesenie je zrusit a prejst na VOIP.
Však jo, chci do toho jít. Ale poraď jak na to.
Mám pevnou linku, na ní spliter, jeden fous do malý ústředny pro 4 telefony, druhej do VDSL routeru 4x LAN a 1x WiFi. Ústředna má jen jedno číslo, automatický přepnutí příchozího na fax, postupný vyzvánění na třech telefonech, přepojování během hovoru na jinej telefon a možnost volání z kterýhokoliv telefonu ven.
Kdybych koupil krabičku s VoIp bránou, stačil by mě jeden FXS RJ11 poslat do té stávající malý ústředny? Tím bych měl hlasový záležitosti vyřešený.

No a co stávající VDSL router? Na těch bránách je RJ45 WAN a RJ45 LAN. To znamená, že pokud mám VDSL router, tak bránu připojím až za něj jako jakýkoliv síťový zařízení přes LAN a pokud bych neměl VDSL, tak se telefon linka zapojí do WAN a LAN slouží jen pro nastavení VoIp brány pomocí PC?
Jo a k čemu jsou ty FXO porty? To je na připojení digitálnách telefonů?
Díky
Naposledy upravil(a) Celeron dne 21 dub 2016, 08:27, celkem upraveno 1 x.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od p32 »

Myslím si, že bys měl řešit jinou možnost připojení k internetu, dnes je poskytovatelů dost. Jak ti může někdo poradit něco o 4 linkách přes ústřednu, když jsi je nepopsal. To mají každá své číslo nebo se jeví z venku jako jedno číslo?
U Voip brány RJ45 WAN slouží jako vstup od poskytovatele internetu (pro pevnou linku je to nesmysl) a RJ45 LAN je výstup internetu dál, např. na router se 4 LAN a Wifi. Výstupy na telefony jsou pak dva, takže dvě různá čísla.
Lze to samozřejmě i obrátit, takže vstup internetu na WAN routeru, na jeden výstup LAN připojit VOIP pro 2 telefony a na druhý výstup LAN připojit další VOIP pro další 2 telefony. Přitom přes VOIP na výstupech LAN můžeš připojit 1x PC, takže dohromady tam bude možné připojit 4x PC a 4 telefony s různými čísly. Nastavení VOIP se dělává přes ten jejich LAN výstup na tom PC, které je tam připojené. Další věc v tomto zapojení je zesíťování těchto PC. Z venku se potom do PC dostaneš jen přes nastavení přístupu v routeru, např. bys chtěl jedno PC používat pro webové stránky nebo kameru na LAN pro kontrolu zvenku atd. Vřazená VOIP mezi internet a router by to komplikovala. Pokud bys to nepotřeboval, tak je jedno, kterou kombinaci použiješ. Jen si musíš určit vnitřní adresy správně. Myslím tím 192.168.x.x

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#9 Příspěvek od Celeron »

Už jsem to doplnil, ústředna je spíš přepojovač, má jen jedno číslo.
U O2 mám VDSL, která chodí (tedy podle měření) 18-20/2 za pětikilo. Zatím nevidím důvod proč měnit. Optika v dosahu není a bezdrát se stejnou a hlavně zaručenou rychlostí za 500,- asi nenajdu. No a s připojením přes Wifi mám takovou zkušenost, že již nikdy více.
Použil bych tedy tu jak píšeš "obrácenou variantu". Stávající VDSL a bránu VoIp připojit za ní jako jedno zařízení LAN. Je potřeba na tom VDSL routeru něco přenastavit pokud přidám VoIp bránu? A co IP adresa, mám ji u natovanou, je to problém?
Na VoIp bránu připojím tu malou ústřednu a mělo by to snad chodit. Nebo je ještě nějakej problém?
No a hlavně se mě vůbec nechce předělávat drátařinu po dvou propojených barácích, mám ji jak po stránce telefonu, tak po stránce LAN dost složitou, kromě 3x PC a 1x LPT, ještě další 4 zařízení typu regulace.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od p32 »

Pokud připojuješ VOIP bránu za router, tak router zůstává stejně nastavenej a u VOIP brány nastavíš dynamické (automatické) připojení, které se nastaví samo podle přidělené adresy routrem na výstupu (LAN).
Na VOIP si pro telefonní linku nastavíš parametry dané od poskytovatele (např. od Odorik.cz) a ústředna by měla jít automaticky.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#11 Příspěvek od rnbw »

Splitter vyhodis, pevna linka pojde rovno do VDSL routeru. Do jedneho LAN portu VDSL routeru pripojis VOIP branu a do brany ustrednu. V brane nastavis parametre tvojho VOIP operatora.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#12 Příspěvek od Celeron »

Tak jo, díky za info. Problém je, že tak jak to mám nadrátovaný teď, tak mi chybí mezi dvěma baráky 30 metrů Cat5 kabelu. A je to pod betonem v zemi a asi se zbortila chránička, protože se stávajícíma kabelama nejde hnout tudíž nic přidat. A vzduchem to nedostříkne. :cry:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#13 Příspěvek od Celeron »

p32 píše:Pokud připojuješ VOIP bránu za router, tak router zůstává stejně nastavenej a u VOIP brány nastavíš dynamické (automatické) připojení, které se nastaví samo podle přidělené adresy routrem na výstupu (LAN).
Na VOIP si pro telefonní linku nastavíš parametry dané od poskytovatele (např. od Odorik.cz) a ústředna by měla jít automaticky.
Jak píšes o přidělení adresy, to u mě nepůjde protože kvůli jedný regulaci která umožňuje jen IP adresu 10.0.0.38 musím mít podmasku 255.255.255.0 a výchozí bránu 10.0.0.138. Takže vše mám napevno v rozsahu 10.0.0.30 až 10.0.0.49.
Doufán, že ta VoIp brána jde nastavit na pevnou IP v rozsahu 30 až 49 a bude to chodit. Už nevím, jak mám nastavenej VDSL Comptrend, možná tam jsou rezervovaný pevný adresy od 30 do 49 a nad je povolený DHCP ale nejsem si jistej, jestli si to nepletu s jiným routerem.

A propo, jaky jsou zkušenosti s operátorama VoIp?
Na lince Faynu byli vcelku fajn jak Voip za směšnej paušál tak VDSL po drátě. Na Mikrotech se ani nedá dovolat. Odorik mě tvrdí, že neumí VDSL .
Zkušenost s někým dalším?
Díky
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Petrus2
Příspěvky: 101
Registrován: 05 zář 2005, 02:00
Bydliště: Doubek

#14 Příspěvek od Petrus2 »

xphone

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#15 Příspěvek od Celeron »

Tak jsem byl varován technikem jednoho operátora. Používat jen kredit s nabitím pár korun, už měli případy, kdy někdo zneužil VoIp linku a majitel pak dostal fakturu přes 100 papírů.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“