Nazdar majstri,
poradte prosim nahradny koncovy zosilnovac (hotova osadena DPS) do tohto radioveho modulu. Uz som to raz robil, vyrabal. Fungovalo to OK. Teraz pre nedostatok casu by som chcel kupit hotovu osadenu dosku koncoveho zosilnovaca a nou by som nahradil nefunkcny povodny zosilnovac.
Dakujem.
Modul rádia BMW BM54
Moderátor: Moderátoři
Ten radiomodul jde normálně opravit. Stačí z toho dostat ty původní integráče a nahradit třeba nějakým 4kanalovým Tdáčkem. Na netu je toho mraky vč. návodu. Na ebay i hotové zesilovače. Já jsem to postavil z integráče z autorádia Pioneer, ale ještě jsem to tam nedal. Mě zatím funguje, chtěl jsem to akorát zvukově posunout drobek vejš.
Naposledy upravil(a) Rostik dne 04 kvě 2016, 10:01, celkem upraveno 1 x.
S těmi TDA7297 si autor stěžuje na menší hlasitost a vysvětluje si ji menším výkonem, ostatně tenhle šváb má výstupní proud dost na hraně, do auta bych ho raději ani nedával.
Přednostně jsem používal až TDAčka z řady 73xx, osobně mám nejraději TDA7374 a 7375, které aspoň dlouhodobě snesou o 70% vyšší výstupní proud, než 7297 (tu bych se bál dát do auta, že se neuchladí).
A že by byly "méně hlasité"? To přece závisí na rozdílu citlivostí původního a nahrazeného zesilovače. Pokud jde o trvalý maximální výkon, dají TDAčka také dlouhodobě sinus 17 W na kanál, ale řada 73xx přitom nejede na úplné hraně mezních parametrů.
Zapojení mají shodné nebo téměř shodné.
A, kdo ví, jaké šváby tam byly z výroby...
Kdysi jsem v nějakém Blaupunktu měnil TDA7385. Bez úprav, ale rozebírání kvůli tomu moc, už jsem taky uvažoval vážně o tom, přepižlat spoje a vrazit tam samostatné koncáky...
Přednostně jsem používal až TDAčka z řady 73xx, osobně mám nejraději TDA7374 a 7375, které aspoň dlouhodobě snesou o 70% vyšší výstupní proud, než 7297 (tu bych se bál dát do auta, že se neuchladí).
A že by byly "méně hlasité"? To přece závisí na rozdílu citlivostí původního a nahrazeného zesilovače. Pokud jde o trvalý maximální výkon, dají TDAčka také dlouhodobě sinus 17 W na kanál, ale řada 73xx přitom nejede na úplné hraně mezních parametrů.
Zapojení mají shodné nebo téměř shodné.
A, kdo ví, jaké šváby tam byly z výroby...
Kdysi jsem v nějakém Blaupunktu měnil TDA7385. Bez úprav, ale rozebírání kvůli tomu moc, už jsem taky uvažoval vážně o tom, přepižlat spoje a vrazit tam samostatné koncáky...
Původní konec je tento napařený nesmysl neznámého značení. Jinak před tím je klasickej operák na kterým se dá podle mě změnit libovolně zesílení pro náhradní konec. Jinak ano Hill má pravdu, proto já jsem si to postavil z integráče k tomu určenýho a okopiroval podle autorádia
- Přílohy
-
- konec bmw.jpg
- (119.04 KiB) Staženo 139 x