Tím jsme se tu zabývali už v únoruNakadah píše:A to víte, že když v Rakousku vjedete do emisní zóny s vozidlem kategorie N1,2 nebo 3 a nebudete mít vylepenou ekologickou plaketu, že riskujete pokutu přes 2000EUR? Tož tam v Rakousích pozor, ať vás ty přepážky na odpočet DPH nevyjdou draho.
Zase ty nový značky
Moderátor: Moderátoři
Mě taky kdysi překvapilo to, že se dá z auta pod 3,5t udělat náklaďák. Myslím si, že kdo si to udělal, tak si teď může nadávat jen na sebe. Ona to zase taková výhoda nebyla na odpočtu DPH. Jsou problémy? Tak stačí s toho zase udělat M1 a je po problémech, ne?Celeron píše:Od tý doby jsem na žádným přezkoušení nebyl a tak mě změna významu celkem překvapila.
Takže nejsi sám, i mě překvapilo to, že osobní auto má možnost změnit význam jen přepisem v techničáku na náklaďák i když nemá zdaleka 3,5t.
- vasilceral
- Příspěvky: 380
- Registrován: 09 led 2011, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové
No a proč by to nešlo? Šlo to tam, jde to i zpět. Jen to chce chtít.hafca píše:Mám pocit, že zpět už to nejde. Někde psali, že při úpravě na náklaďák jsou zavařené nebo jinak nevratně upravené držáky na pasy.
http://www.mtx.cz/prestavby-nakladnich- ... -osobni-m1
p32 píše:...
Mě taky kdysi překvapilo to, že se dá z auta pod 3,5t udělat náklaďák. Myslím si, že kdo si to udělal, tak si teď může nadávat jen na sebe. Ona to zase taková výhoda nebyla na odpočtu DPH. Jsou problémy? Tak stačí s toho zase udělat M1 a je po problémech, ne?...
Změna z M1 (osobní do 9 míst včetně řidiče) na nákladní N1 (do 1,5tuny) se dělala kvůli odpočtu DPH - auto se koupilo na živnosťák a DPH se odečetla jako u investice do podnikání. Běžný osobní auto se tak kupovalo o 21% lacinějc (v době kdy tohle vstoupilo do platnosti). Auto muselo mít sedadla od zavazadlovýho prostoru oddělený pevně instalovanou mřížkou. Pozdější novela tu mřížku změnila na pohyblivou a následující ji dokonce dovolila úplně vyjmout a nevozit. Změna na kategorii N s sebou zároveň vedla u aut přímo objednávanejch jako N u prodejců k úpravám - dávaly se silnější brzdy, měnila se povolená váha na nápravy a povolená váha brzděnýho i nebrzděnýho přívěsu - podle předpisů výrobce auta. U některejch typů vedla změna z M na N i ke snížení počtu míst k sezení - speciálně se to týkalo fábule první i druhý generace, kde nosnost zadní nápravy nedovoluje zároveň mít 5 míst k sezení a předpokládanou nosnost v "nákladním" prostoru, takže u fábulí se demontovaly pásy u zadního prostředního místa, to se tím změnilo na neobsaditelný - a aby si tam někdo ty pásy nenamontoval potajmu zpátky, tak se musely zavařit jejich úchyty. U oktávek a roomsterů (mají stejnou zadní klikovou nápravu s vyšší nosností než fábule) zůstává obsaditelnost 5 míst, ostatní značky se řídily předpisem výrobce auta. A právě proto, že ty úpravy jsou u většiny aut nevratný nebo vratný jen s daleko většíma nárokama na práci a přesnost, tak se prostě zakázalo zpětný převedení už jednou převedenýho auta - z M1 na N1 je možno, zpátky už nikoliv. Většina takhle upravenejch aut ale dál vypadala a vypadá jako M1 a rozdíl je po vyndání mřížky jen v dokladech. Přestavět ale "zpátky na osobní" jde jedině vozidlo, který už přímo z výroby vyjelo jako nákladní. Druhá (zpětná) přestavba už není legislativně možná ...hafca píše:Mám pocit, že zpět už to nejde. Někde psali, že při úpravě na náklaďák jsou zavařené nebo jinak nevratně upravené držáky na pasy.
A k těm předpisům - naprosto běžně se ve světě předpokládá, že N do 3,5 tuny mají stejný vlastnosti jako osobák a pokud se někam instaluje značka u nás označovaná jako B4, automaticky se doplňuje dodatkovou tabulkou nebo nápisem přímo na ploše značky. Pokud má platit i pro "nákladoosobáky", musí na dodatku bejt údaj "1,5t" - menší "enka" než s nejvyšší povolenou váhou prostě kategorizace nezná, i rikši s maximální váhou menší patří prostě "do 1,5 tuny" - jinak je nejobvyklejší údaj 3,5t. V opačným případě mají v zákonech klauzuli, že tato značka platí až od nejvyšší povolený váhy vozidla 3,5 tuny. To jenom naši ču.ráci pos.ranci z prdlamentu zase odsouhlasili zparchantělej zmetek, pod kterej by se měli podepisovat za úsvitu před odchodem na pískem vysypanej roh nádvoří...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Já nemám Ekkare na ty C4 nic změněnýho, vymontovanýho ani zavařenýho a prodejce ji sám dobastlil přepážku a zalepil zadní trojůhelníky skla asi tak 20x30 cm, z fabriky tedy vyjela jako M-ko. Tohle taky nejde vrátit?
Ale spíš mám obavu i když to auto je už účetně odepsaný, jestli by se při vrácení na M-ko nemusela finančáku doplatit DPH. Samozřejně že ne z současný odhadní ceny ale jak jinak, z původní kupní.
Ale spíš mám obavu i když to auto je už účetně odepsaný, jestli by se při vrácení na M-ko nemusela finančáku doplatit DPH. Samozřejně že ne z současný odhadní ceny ale jak jinak, z původní kupní.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Já kupoval zabavenej lízák - lízingovka si ho zabavila po osmi měsících od poskytnutí lízáku kvůli nesplácení prvním majitelem (spíš nájemcem a provozovatelem), pak řešil soud kdo komu vlastně kolik dluží - a ve finále se auto prodalo mně a protože nevlastním ŽL, tak jsem DPH doplácel ...
Jirko, u citróna netuším, u škodifky je to tak jak píšu - jedna přestavba jde, druhá zpětná už ne - i proto, že právě roomstery sjížděly každopádně z linky jako M1 (a bylo jedno jestli v Kvasinách nebo ve Vrchlabí) a na N1 je upravoval Metalex Mělník. Pokud by byly už homologovaný z linky jako N1, pak by samozřejmě přestavba na M1 byla možná = byla by první...
Jirko, u citróna netuším, u škodifky je to tak jak píšu - jedna přestavba jde, druhá zpětná už ne - i proto, že právě roomstery sjížděly každopádně z linky jako M1 (a bylo jedno jestli v Kvasinách nebo ve Vrchlabí) a na N1 je upravoval Metalex Mělník. Pokud by byly už homologovaný z linky jako N1, pak by samozřejmě přestavba na M1 byla možná = byla by první...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- radioelectrum
- Příspěvky: 2055
- Registrován: 11 lis 2011, 01:00
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele:
Mě v ČR chybí nějaký zaměstnavatel co by zaměstnával poslance, senátory, ministry a kontroloval jejich činnost. Všichni by museli mít v pracovní smlouvě neomezenou hmotnou zodpovědnost za své činy. Takový institut zaměstnavatele by musel být nezávislý právě na státní moci, a mohl by kteréhokoli svého zaměstnance postihovat stejně jako náš zaměstnavatel kohokoli z nám obyčejných smrtelníků. Pokud by některý udělal chybu a dokonce svého volebního období poté musel pracovat za minimální mzdu tak by ostatní pořádně rozmysleli jestli bude zákon dotažený do funkčnosti či nikoli.
Třeba v bankovnictví nebo v pojišťovnictví.... Zavedení do politiky by asi hooodně narušilo cash-flow některým lidem... už aby to bylo!!!!!xsc píše:Ve kterém zaměstnání máte neomezenou hmotnou zodpovědnost?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!