Fabia II, pár dotazů
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
To zní dost strašidelně, pokud to auto nemáš po někom s nalítanýma minimálně 100k. Očekával bych, že s nájezdem 55 k o motoru nebudu ani vědět. Pokud mu teda nevěnuješ až bizarní péči.EKKAR píše:To víš, když máš identickej motor sám doma sedmej rok a máš s ním najeto cca 55 000km za všech možnejch podmínek, tak už ho znáš jako svoje botky ......
Myslím to tak, že JEHO CHOVÁNÍ už znám jako svoje botky - rozebírat nebo něco opravovat na něm zatím nebylo kromě obvyklýho spotřebního materiálu nic potřeba (KLEP KLEP KLEP) - tou spotřebkou beru filtry, olej, svíčky, nějakou tu nemrzku do chladiče. Zatím jsem nepotřeboval ani měnit "klínovej" řemen a například rozvoďák se chystám preventivně nechat vyměnit napřesrok, až bude autu 10 let bez ohledu na nájezd, protože rozvoďák stárne furt, i když se nejezdí (plán údržby říká v 90 000km nechat zkontrolovat, každejch dalších 30 000km kontrolu opakovat, pokud je potřeba, řemen vyměnit - ale výrobce ozubenejch rozvodovejch řemenů garantuje životnost obvykle 6, maximálně 10 let). Veškerý starání se o něj je tak spíš preventivní, abych nezůstal někde bez varování viset - zvyk ještě z dob ježdění se šáde...
Je potřeba odlišovat od sebe motory různýho data výroby a s různým výrobním kódem - už jen při tomhle porovnání se může spotřeba lišit až o litr. Nemluvím už ani o tom, že "jednačtyřky šestnáctiventily" několika různejch verzí se montovaly do různejch aut počínaje VW golfem a jettou, přes seaty Ibiza a Cordoba až po škodovácký oktávie (v první generaci byla 1,4 16V 55kW nejzákladnější motorizace - vyrobenejch bylo ale jen pár tisíc kusů, protože se zjistilo, že pro auto velikosti a váhy oktávie je ten motor OPRAVDU moc slabej), fábie a roomstery. Pak hraje obrovskou roli v otázce spotřeby i váha auta, aerodynamickej odpor, druh a nafoukání použitejch gum, způsob jízdy, druh provozu (město - volný silnice - dálnice) a spousta dalších faktorů. Obecně ti, co vyzkoušeli VIF tvrdí, že jeho přínos je sice malej, ale rozpoznatelnej - a není to efekt typu "nenadálej kopanec do prdele", ale projeví se až při dlouhodobým používání.orlov píše:Ja mám tento priemer bez VIFu. Ja som ho tiež vyskúšal, ale nezbadal som žiadne zlepšenie ...tatramacek píše:VIF mohu jen doporučit. Ja mám dlouhodobej průměr 5.7 ltr.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 19 kvě 2016, 11:35, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
To jsem znal na šádyně - tam jsem to i využil. Ale už na motoru 781 135B ve Ferdovi (forman) jsem to krom občasný výměny svíček nepotřeboval vůbec a u Drobka zatím naštěstí taky ne.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
EKKAR: Taky diky za rozsireni obzoru
Ta vyrobni vada, kde je spatne uhel ojnice a cepu je celkem brutalni
Jinak ohledne te VW specifikace oleje, ja mel za to, ze staci dodrzet viskozitu v pripade syntetickyho oleje..
Do motoru AQF davam taky Shell, ale 0W30
Ja s VIFem zadnou zmenu nepozoroval, ale pises, ze to pri pouzivani BA98 nema smysl.
Na BA95 jezdit stejne nemuzu, RJ se to nelibi (klepani) a utahne vykon.
Jinak dalnice 140 a spotreba pres 10 je celkem masakr na 1.4l motor. To mluvis o prazdnym autu? Ja mam pri 140 kolem 9l/100km (2 lidi), a ted nedavno prumer Brno -> Zurich pres Nurnberg 12l/100km
Me nedali STK kvuli rucni brzde, a to brzdila. Pry ne na obe kola stejne....
Ohledne toho E85 - nemusi byt na to motor z vyroby pripravenej? Nezacne zevnitr korodovat napr. kdyz se s autem az tolik nejezdi?
Ta vyrobni vada, kde je spatne uhel ojnice a cepu je celkem brutalni
Jinak ohledne te VW specifikace oleje, ja mel za to, ze staci dodrzet viskozitu v pripade syntetickyho oleje..
Do motoru AQF davam taky Shell, ale 0W30
Ja s VIFem zadnou zmenu nepozoroval, ale pises, ze to pri pouzivani BA98 nema smysl.
Na BA95 jezdit stejne nemuzu, RJ se to nelibi (klepani) a utahne vykon.
Jinak dalnice 140 a spotreba pres 10 je celkem masakr na 1.4l motor. To mluvis o prazdnym autu? Ja mam pri 140 kolem 9l/100km (2 lidi), a ted nedavno prumer Brno -> Zurich pres Nurnberg 12l/100km
Me nedali STK kvuli rucni brzde, a to brzdila. Pry ne na obe kola stejne....
Ohledne toho E85 - nemusi byt na to motor z vyroby pripravenej? Nezacne zevnitr korodovat napr. kdyz se s autem az tolik nejezdi?
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Tak auto bylo od jara párkrát v servisu. Brzdy "nějak vyčistili" a je to trochu lepší, ale pořád nic moc. Rozvody jsou nové, měnil se i drážkový řemen, obojí už bylo pěkně zpuchřelé. Během provozu jsem si začal všímat podivného dunění jakoby z vnitřku palubní desky, zní to jako vymlácený čep na nápravě. V servisu na nic nepřišli.
Dnes jsem auto vzal na rampu a ošetřil spodek. Díly náprav byly rezavé jako liška, ze zadní nápravy se loupaly pláty rzi. Kamarádova Toyota z roku 1998, kterou jsme ten den dělali taky a na kterou předtím celou dobu nikdo nesáhl, byla v podobném stavu, ačkoliv má najeto dvakrát tolik. Taky začíná sáknout olej z motoru a převodovky. Kastle samotná se zdá být v zánovním stavu.
Spotřeba je docela příjemná, před čtrnácti dny jsem za den ujel přes 400 km s udávaným průměrem 5,1. Jinak mě ale motor moc neoslovil, musí se na to dupat a musí se to hodně točit, aby to trochu jelo, ale ani pak to asfalt zrovna netrhá. Lecjaký kopec se jede v otáčkách na plný plyn. Nejtišší taky není. Ale ta spotřeba je sympatická, i když palubní počítač je pěkný optimista.
Dnes jsem auto vzal na rampu a ošetřil spodek. Díly náprav byly rezavé jako liška, ze zadní nápravy se loupaly pláty rzi. Kamarádova Toyota z roku 1998, kterou jsme ten den dělali taky a na kterou předtím celou dobu nikdo nesáhl, byla v podobném stavu, ačkoliv má najeto dvakrát tolik. Taky začíná sáknout olej z motoru a převodovky. Kastle samotná se zdá být v zánovním stavu.
Spotřeba je docela příjemná, před čtrnácti dny jsem za den ujel přes 400 km s udávaným průměrem 5,1. Jinak mě ale motor moc neoslovil, musí se na to dupat a musí se to hodně točit, aby to trochu jelo, ale ani pak to asfalt zrovna netrhá. Lecjaký kopec se jede v otáčkách na plný plyn. Nejtišší taky není. Ale ta spotřeba je sympatická, i když palubní počítač je pěkný optimista.
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Ekkar má silnější verzi 16V než já. Naučil mne, že není třeba šlapat, stačí vic točit. Za tepla řadím okolo 3300 ot, někdy i pri 4000 ot a vše zvladam do půl plynu. Spotřebu máš super, já mám dlouhodobě 5.8 ltr. Je to prostě 16V motor a musi se točit aby jel. Bohuzel ale jeho charakteristika nesedne každému. Mám na tacho skoro 200t km a sem spokojen. I když mám už hlucnejsi rozvodovy mechanizmus
Audaces fortuna iuvat
Drobeček byl 2 tejdny zpátky "ve špitále", podstoupil tam následující "operace":
- výměnu hlavního i sekundárního rozvodovýho řemenu;
- výměnu wasser pumpy
- výměnu nemrzky za novou G12++
- výměnu oleje v motoru (Shell Helix HX8 5W-40) + filtr
- výměnu všech ostatních filtrů (sání, kabinovej s uhlíkem)
- převaření vlnovce na vejfucku
Celkově jsem za díly a za práci zaplatil něco málo přes 9 600 českejch kulatejch ...
- výměnu hlavního i sekundárního rozvodovýho řemenu;
- výměnu wasser pumpy
- výměnu nemrzky za novou G12++
- výměnu oleje v motoru (Shell Helix HX8 5W-40) + filtr
- výměnu všech ostatních filtrů (sání, kabinovej s uhlíkem)
- převaření vlnovce na vejfucku
Celkově jsem za díly a za práci zaplatil něco málo přes 9 600 českejch kulatejch ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Díly byly od kámoše (pracovníka ELITu) a mechoš byl známej, ne zrovna kamarád, ale má firmu jako specializovanej NE-tovární servis (specializace na koncern, ale nemá tovární zastoupení) = je o 50% lacinější při stejný kvalitě... Dát to přímo do značkáče, platil bych minimálně 12-13 litrů ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!