vrtá mi hlavou jedna věc - přesnost GPS v závislosti na rychlosti.
Ňákej ten pátek dělám mapy, pár let to bylo pro Googla, teď jsem ho poslal do řiti (kvůli 🤐 restrikcím a miliónu bugů v editoru, na který nikdo nešáhne) a věnuju se mnohem pokročilejším OpenStreetMap (OSM).
Je tam možnost upnout GPX soubor, tedy záznam trasy z GPS, a podle něj kreslit/dolaďovat trasu. Moc šikovná věc.
Ale všiml jsem si jednoho paradoxu:
* Když zaznamenávám pěškobusem, záznam je nepřesnej, body lítaj vocamcaď pocamcaď, klidně 15m šejdrem. Nepoužitelný.
* Když zaznamenávám během pomalý jízdy, třeba kolem třicítky, body lítaj tak 5-10m šejdrem
* Ale když tomu dám na prdel, deviace je kolem 2 metrů.
To jsem si před chvílí vyzkoušel - dal jsem 2 průjezdy jednou lesní cestou, tam a nazpátek, 4m šířka, válcovanej jemnej štěrk, chtěl jsem co nejvyšší přesnost. Co se stalo? Čáry kolikrát 5m od sebe, někde se křížily, i když neměly (snažil jsem se, aby byl telefón, co to zaznamenával, uprostřed cesty). I nasral jsem se, probudil v sobě Šumachra a dal si se svým kombíčkem lesní rally - až 80km/h na rovině, zatáčky přes ručku, opět jedna cesta tam, druhá nazpátek. Výsledek? Ty čáry byly tam, kde měly bejt, skoro na sobě, chyby minimální.
Tak mi vysvětlete ten paradox, proč je GPS přesnější při vyšší rychlosti, než při rychlosti pomalý?
Zejtra budu mapovat cyklostezku, tak snad pumpičkáři uskočej
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)