Zdravím, koupím motorek do kazetového magnetofonu na 12V. Musí mít čtyři vývody pro dvojitou mechaniku. Případně poradíte, kde koupit? V KTS AME nemají. Rozebral jsem již několik vraků, ale všechny mají 9V motor. Anebo by se dala udělat úprava na takový motor?
Děkuje amatér, obdivovatel starých strojů
Sice mi ta havířovská adresa připomíná dvě jiné firmy, ale ověřovat to nebudu: tady ještě ty motorky mají.
Nepíšeš, jestli potřebuješ CW nebo CCW (pravo- či levotočivý), nakonec i dvourychlostní bys mohl oželet - jak často ještě budeš provozovat zrychlený přepis?
Zkus je.
Jestli chceš dostat rozumnou odpověď, musíš dát i rozumné otázky, na které se dá rozumě odpovědět. Co je to za magnetofon, typ značka? Jaké označení má ten Tvůj motorek? Proč je potřeba ten motorek měnit? Prostě se trochu o tom rozepiš. Jinak Ti asi nikdo neodpoví, když neví to, co víš Ty(možná ani Ty) nevíš, nejsou tu vševědoucí. Měj pochopení.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Magnetofon je Toshiba RT 7077. Je v bílé barvě, takže vypadá o dost lépe, než v klasické černé. Kromě této závady vypadával zvuk při jakémkoliv posunutí, nebo cvrnknutí do kastle či tišťáku. Studené spoje jsem našel na integrovaném obvodu, který je připájen k desce spolu s chladičem tak blbě, že s ním můžete kývat volně sem tam, takže není divu, že zrovna tam byly studené spoje. Některé Toshiby z 80tých let trpěly na špatně vyřešené upevnění zdířky pro síťový kabel. Zdířka byla přímo napojena na základní desku bez jakékoliv opory. Častým vytahováním a zastrkováním kabelu docházelo k postupnému vyviklávání z desky a následovalo přerušení obvodu.
Motorek bude pravděpodobně levotočivý - v mechanice je upevněn hřídelkou k čelu přístroje. Je spálený, již jsem se s tím setkal jinde - staré gumičky spadnou a utáhnou se kolem hřídelky tak, že motor odejde.
Díky za tip, tuto firmu neznám, tak je oslovím.
Jojo. Tak to nemusel odejít motorek, ale jen regulace. Svého času jsem docela často podobné motorky opravoval. Vëtšinou díky otřesům odešel regulační trimr.
To je tak půl na půl - stejně často to dělají opotřebované lamely a kartáčky - se změnou přechodového odporu automatika přestane správně fungovat. Vyčištění sice někdy pomohlo, ale na nijak dlouhý provoz, rozhodně výsledek nevyvážil tu práci s tím. Ale dalo to nějaký čas na sehnání vhodného náhradního motoru.