Kompresor LIDL Parkside PKO 270 B2, spálený stator

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
radovanhlavacek
Příspěvky: 413
Registrován: 08 kvě 2007, 02:00

#136 Příspěvek od radovanhlavacek »

sis2 píše:Máš to pěkně proložené a zabandážované! ... na udělení mazácké pochvaly!
Děkuju za pochvalu. Ale podstatné bude, pouze finále.. Dneska doufám proběhne úspěšně první malé finále, zkusím to namontovat do kompresoru a spustit. Když se povede, půjde stator do laku. Cenu zatím nevím...

Uživatelský avatar
radovanhlavacek
Příspěvky: 413
Registrován: 08 kvě 2007, 02:00

#137 Příspěvek od radovanhlavacek »

Zkouška provedena a tady jsou smíšené výsledky:
1) rotor se točí obráceně - řešení, otočit propojení pomocných cívek

2) klepaly se mi ruce a lehce sem drbnul vinutí při vkládání statoru na rotor - řešení, přemotat vinutí???

3) proud protékající rotorem se pohybuje dle zátěže 6,8 - 7,4A (originální vinutí 5,5 - 5,8A) - řešení, přemotat vinutí, zřejmě způsobeno mezizávitovými zkraty???

4) vinutí je oproti originálu v čelech na těsno - řešení, při dalším převíjení zmenšit obvod vkládaných cívek cca o 15-20mm, obzvláště u těch velkých

5) nedrží drážková izolace - řešení určitě to chce lak a příště použít plastové izolace vinutí

6) teplota vinutí je po cca 5minutách běhu v pohodě. Dle položené dlaně, cca 35-40st C

7) svod na kostru není, 20mA chránič drží v pohodě, oproti kostře není izolační odpor měřitelný na 500V i 1000V.

Děkuji za názory a další rady. Osobně bych to nejraději přemotal, protože drát mám. Použil plastovou izolační folii. Zmenšil popsaným způsobem navíjecí trny. Před vkládání statoru si dát panáka aby se mi neklepaly ruce. :)

nebo to nechat být a věřit, že lak to zpraví....
Přílohy
P_20160617_170825.jpg
pohled na testovanou sestavu
(290.92 KiB) Staženo 57 x

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#138 Příspěvek od PeteBurns »

No to teda bola detektivka :D Ale s uspesnym koncom, vzhladom na tu piplacku - klobuk dole ;) Rozdiel 1A pri takom napati je uplne v pohode, tym duplom, ak je teplota OK, ja by som nemal nervy sa s tym znova drbkat :lol: Tak teda nech dlho a dobre sluzi ;)

Uživatelský avatar
radovanhlavacek
Příspěvky: 413
Registrován: 08 kvě 2007, 02:00

#139 Příspěvek od radovanhlavacek »

no počkej a co ten drbanec? On je rozdíl bezmála 2A...

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#140 Příspěvek od danhard »

Tím, že je to v mědi, tak je menší i dc odpor na kterém je normálně nějaký úbytek. Jaký je teď odpor vinutí ?
A naprázdno to asi pustit nemůžeš, když je tam na fest ten kompresor.
Jestli se to nehřeje, tak bych to nepředělával, až to shoří :D
Na prohřátí ale potřebuješ tak 30minut a klidně bez tlaku.
Na tom nadrbnutým vinutí snad vidíš, jestli dělá záviťák.

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#141 Příspěvek od varok »

Záleží jak to majitel kompresoru zkoušel. Jestli jen tak na prázdno, tak ten motor bude v pohodě a nehřeje se. Nejvíce dostává zabrat, když už kompresor tlačí na max. povoleny tlak, než to vypne tl. spínač. A taky se u takových kompresorů elektromotory moc nehřejí ani po delším provozu, nejvíce se hřeje válec a hlava kompresoru. Navíc je elektromotor ofukován ventilátorem.

Uživatelský avatar
radovanhlavacek
Příspěvky: 413
Registrován: 08 kvě 2007, 02:00

#142 Příspěvek od radovanhlavacek »

Detaily poškození hlavního a pomocného vinutí.
Odpory a indukce na současném novém vinutí (Cu):
hlavní vinutí: R=2,2ohmu , L=18mH
pomocné vinutí: R=3,4ohmu , L=22mH

zdravý kompresor (asi Al):
hlavní vinutí: R=2,7ohmu , L=16mH
pomocné vinutí: R=3,1ohmu , L=19mH

p.s.: hodnoty jsem opravil, neb sem na novém vinutí měřil bez rotoru.. takto jsou i s rotorem.
Přílohy
pomcne vinuti.jpg
(46.35 KiB) Staženo 43 x
P_20160617_203434.jpg
(101.64 KiB) Staženo 51 x

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#143 Příspěvek od Habesan »

Body 6) a 7) říkají, že je to úspěch.
Zbytkem se netrap.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
radovanhlavacek
Příspěvky: 413
Registrován: 08 kvě 2007, 02:00

#144 Příspěvek od radovanhlavacek »

Čili mám přepojit pomocné vinutí a hodit stator na lak? Existuje něco na opravení laku na drbancích?

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#145 Příspěvek od Celeron »

Jestli to není vyloženě mědí na sobě tak na to kašli, lak to zaleje a zafixuje. Pokud si někde nejseš jistej, zkus ty dráty oddálit třeba kuchyňskou klínovou plastovou stěrkou a zbytek zase vyřeší lak.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#146 Příspěvek od stasek »

O mezizávitovém zkratu nemůže být řeči, už by to dávno shořelo. Odřenou izolaci zapatlá lak, do kterýho to namočíš. S tím si hlavu nelámej.
Jinak gratuluji a věř, že mám velkou radost, jak jsi to zvládl. Moc jsem ti to přál. Jsi opravdu šikula.

Uživatelský avatar
radovanhlavacek
Příspěvky: 413
Registrován: 08 kvě 2007, 02:00

#147 Příspěvek od radovanhlavacek »

Moc vám všem děkuji jak za rady, tak i za to, že jste mě neposlali doháje....:)
Odřeniny se nedotýkají v žádném místě, co jsem mohl posoudit. Příště doplním jen info ohledně lakování a 30min testu chodu, jak mi tu bylo raděno. Slíbil sem měření teploty motoru. Zapomněl sem v práci si půjčit infrateploměr....Doplním po zalakování motoru v rámci 30min testu.

Dále sem slíbil vyzkoušet výpočet pomocí té práce z VŠ. To už asi nedám.
Pokud motor odejde, doplním to sem, aby bylo zřejmé, že tato cesta je slepá a snahy marné

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#148 Příspěvek od danhard »

Ony jsou ty indukčnosti trochu zavádějicí, protože je to u stojícího motoru a klec rotoru dělá závit nakrátko.
To by se tam musel strčit rotor bez klece a pak by jsi to viděl jako o řád větší magnetizační indukčnost a taky by se podstatně zmenšily ztráty, takže by jsi mezizávitový zkrat hned poznal na poklesu indukčnosti.
To by musel říct někdo z výroby, jak se ty statory testujou.

Uživatelský avatar
radovanhlavacek
Příspěvky: 413
Registrován: 08 kvě 2007, 02:00

#149 Příspěvek od radovanhlavacek »

Sem se snažil zachovat stejné podmínky měření, tj. oba motory stejně sestavené. Ale asi to prostě nechám psovi. Dnes sem otočil propojení cívek aby se to točilo tak jak potřebuji. Švagr mi snad zjistí cenu laku. Asi budou dvě možnosti S1901 - vypalovací při 125st C a S1903 s termosetickou složkou, polymerující při 100stc. Civilně se pohybuje cena cca 230kč/kg laku. K tomu je nutné připočítat samozřejmě pec a práci obsluhy.. Škoda, že nám lak odešel... jak by se teď hodil. :( Ještě se pozeptám jinde abych měl cenové porovnání.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#150 Příspěvek od fredis »

Taky gratulace a klobouk dolů! :lol: :lol: Já bych se toho bál už proto, že jsem to nikdy nedělal ani neviděl.. Tak ať to běhá dalších x let!
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“