Ale kdepak, ono to souvisí až moc. Právě proto, že analogová i současná digitální TV má 25 snímků/50 půlsnímků, musí se tomu přizpůsobit i řízení LCD. Na obraz aplikuje deinterlace filtr a následně ho musí LCD vykreslit 50x za sekundu. To zajistí, aby byl pohyb plynulý a využily se oba půlsnímky, 25 snímků by bylo málo a projevilo by se to na plynulosti pohybu - vznikl by efekt filmu. Protože ale LCD zobrazuje způsobem, že je snímek zobrazen po celou dobu a pak plynule (s dobou danou odezvou panelu) přejde na snímek další, uplatňuje se zde jev podobný jako při vzorkování se širokým vzorkovacím oknem. Rozlišení v pohybu takového LCD bude nižší než u CRT i kdyby samotná odezva panelu byla nulová. Je možné to kompenzovat synchronním blikáním podsvícení, ale to bysme se dostali zpět k 50Hz CRT.PeteBurns píše:xsc, pleties to vsetko dokopy, pricom to spolu nijako nesuvisi -
Proto se to dělá tak, že se použije 100Hz panel (čemuž samozřejmě odpovídá i jeho doba odezvy). MCFI obvod podle pohybových vektorů dopočte mezilehlé snímky a zobrazuje se 100x za sekundu. Rozdíl je vidět třeba na čitelnosti běžících titulků nebo švenku kamerou.
Pokud má film 30fps, tak kromě toho, že je to nesmysl, to nebudu zobrazovat na 100Hz, ale samozřejmě na 120Hz. Příklad jsem psal pro naši normu. Tv vykresluje synchronně podle toho, co má na vstupu. Tedy 50/100Hz u nás, 24/48/96Hz pro film z BD a 60/120Hz pro US. Pokud to TV neudělá a zobrazuje například v game módu na 60Hz, je rozdíl v plynulosti pohybu patrný.