LED Samsung 40", spotřeba ve stby
Moderátor: Moderátoři
Nic se mi nepletePeteBurns píše:Mam pocit, ze by si si ich mal popozerat ty, vybijat kondiky je uplny nezmysel a zbytocne plytvanie prikonom, dokonca aj v servisnych manualoch je jasne napisane, ze po vypnuti moze byt napatie na kondikoch aj niekolko minut, tym duplom, kedze vsade su uz aktivne PFC s dalsim kondikom, nabitym na 400V...Neviem, ci sa ti tie rezistory nepletu z PC zdrojov, ale tam su pouzite kvoli rovnomernemu rozdeleniu napati na seriovo zapojenych kondikoch, nie na ich vybijanie
http://i67.fastpic.ru/big/2014/0725/b0/ ... b2b7b0.png
na obrázku R101 vlevo dole 560k/1W
Monitory nemají většinou aktivní PFC a zdroj je tam dělaný jinak jak u počítačových. Musí to vyjít co nejlevněji tak je tam jen nějaký regulátor.
Spíš by někteří měli vrátit padesátku. Takový přístroj nevyhovuje našim předpisům, který po 2s má na výstupu (tedy na kontaktech vytažené vidlice). stále náboj překračující bezpečné dotykové napětí živých částí (v prostorách bez vnějších vlivů 24V)
Naposledy upravil(a) Mira_A dne 01 črc 2016, 08:27, celkem upraveno 2 x.
Upravil jsem to možná ta formulace jasná nebyla, ale byl to výklad školitele vyhlášky, který označil kolíky vidlice za výstup živých částí což ve své logice EMI filtr je po vytažení výstup a ten musí splňovat určité předpoklady dle ČSN a evropských norem, které jsme převzali.rnbw píše:Kde ma ten televizor na vystupe napatie >24V?
Tj. že napětí (náboj) se musí zmenšit v určitém čase na určitou hodnotu.
Nikde není řečeno jak to bude provedeno.
Od sekundárních elektrolytů to určitě 4minuty svítit nebudePeteBurns píše:A co ma ten R101 spolocne s vybijanim primarnych a sekundarnych elytov, o com je cely cas rec?
jedině by tam opravář nabastlil supecapacitor.
Tedy předpokladem je prímární elektrolyt na 400V. A protože jak jsem již psal, že je věc výrobce jak vyřeší vybití EMI filtru. Ty odpory, které jsou ve schématech pak na deskách vůbec osazeny nejsou, takže je otázka jak podmínku splní. Tu lze splnit vybitím přes regulátor a odpory za usměrňovačem. Pak by ovšem nemohla svítit pohotovostní dioda 4 minuty.
Primární elyt (zdrojové části) je na 450V. Kapacitu nevím, ale cca 200uF. Ten elyt ale nemá se vstupním filtrem a EMI nic společné. Čas svitu a tedy nějaké činnosti stby zdroje můžu změřit přesně. Někdy ten zdánlivý čas běží jinak než na hodinách. V každém případě to bylo v minutách.
..to bude jen ňákej odpůrek
Že je na 450V to je irelevantní. Musíš počítat s tím na jaké U se nabije (dejme tomu 360Vss) a do jaké velikosti napětí regulátor bude ještě pracovat (dejme tomu 60V). Proud pro napájení regulátoru, obvodů a té tvé diody by muselo být dejme tomu pouhých 3,5mA. Při 20mA by to bylo za 8s. Ale uvažujeme-li, že vybíjení není lineární, ale exponenciální, tak ten čas bude o něco delší, ale stále nejsme při 20mA na 4s .mi-ro píše:Primární elyt (zdrojové části) je na 450V. Kapacitu nevím, ale cca 200uF. Ten elyt ale nemá se vstupním filtrem a EMI nic společné. Čas svitu a tedy nějaké činnosti stby zdroje můžu změřit přesně. Někdy ten zdánlivý čas běží jinak než na hodinách. V každém případě to bylo v minutách.
t=300/((360+C)*0,0035) = 238s
t=300/((360+C)*0,02) = 8s
Kapacitu lze v takových malých hodnotách zanedbat. Záleží tedy na odběru proudu a ten lze zvýšit i docela vysokým odporem.
Ale má EMI s tím společné to, že celý ten obvod s elytem vybije. Na co by tam byly ty 1W odpory na regulátoru.
Mira_A
Ale ten odpor nevbíjí kondenzátor za usměrňovačem (energie nemůže téct přes usměrňovač v opačném směru) na který svítí ta ledka. Ten odpor vybíjí pouze kondenzátor odrušovacího filtru malé kapacity na který by LEDka svítila jednotky sekund jestli vůbec.
Napětí z kondenzátoru 200uF, 400V se na vidlici přes usměrňovač nedostane i když LED svítí.
Tuším ale že je nějaká (doporučená) norma kde je uvedeno že by se mělo zařízení vybít za kratší čas než je nutný na odšroubování šroubů a otevření přístroje. Ale pokud je tam výstražný nápis ve smyslu že zařízení je pod napětím i při vypnutí a odpojení ze sítě, tak šroub stačí i jeden.
Ale ten odpor nevbíjí kondenzátor za usměrňovačem (energie nemůže téct přes usměrňovač v opačném směru) na který svítí ta ledka. Ten odpor vybíjí pouze kondenzátor odrušovacího filtru malé kapacity na který by LEDka svítila jednotky sekund jestli vůbec.
Napětí z kondenzátoru 200uF, 400V se na vidlici přes usměrňovač nedostane i když LED svítí.
Tuším ale že je nějaká (doporučená) norma kde je uvedeno že by se mělo zařízení vybít za kratší čas než je nutný na odšroubování šroubů a otevření přístroje. Ale pokud je tam výstražný nápis ve smyslu že zařízení je pod napětím i při vypnutí a odpojení ze sítě, tak šroub stačí i jeden.