Solenoidy v traktoru Massey Ferguson

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od kulikus »

davem: Kalibrace v dokumentci popsana neni, konci merenim tlaku na akumulacni nadobce u rozvadece transmise. K cemu je kalibrace a jak se dela?

tiktak1953: napadlo mne, ze chyba muze byt kolem soupatek elektromagnetickych ventilu nebo nekde v rozvadeci transmise. Mozna tam vlitlo kus papiru z filtru. Je tam i redukcni ventil. Soupatka elektromagnetickych ventilu jdou dobre demontovat aniz bych musel sundat blok rozvade, zkusim to.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#17 Příspěvek od davemh »

Tak nějak jsem očekával, že fyzický stav solenoidů jsi kontroloval na začátku.. Pro jistotu - tlak na akumulátoru doufám znamená, že jsi ho nahradil měřákem, a neměříš přes imbusový šroubek na aku?
Některé ventily mají přes šoupátko nabodovaný plechový děrovaný "filtr", doporučuji ho rovnou vyhodit, často dělá problémy. Zespoda na mokré straně ventilu bude malá segrovka, přes ni se dají vytahat vnitřnosti (pozor na pořadí). Jelikož jsou řízené PWM, při připojení na 12v nemusí být vidět pohyb jádra, i když jsou zdravé. Ublížit by jim to nemělo. Cívka a jádro jsou samostatně, nebo z jednoho kusu?

Kalibrace slouží ke zjištění prahové hodnoty pozice (průtoku) ventilu, kdy se lamely vzájemně dotknou, ale ještě nepřenáší moment. Je to dobré k hladšímu rozjezdu a řazení. Jak se dělá ale neporadím, dělám jinou značku, MF neznám.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#18 Příspěvek od tiktak1953 »

Pred vybratim ventilu,ked je tam este olej , by som predsa len skusil ziarovkov aspon 20W.ci ide na ventil dostatocne napatie ked ma.To pre to ,ak bude vonku ventil fungovat ,budes uz isty,ze napajanie ventilu je tiez OK a hladas chybu niekde inde.Take ako zaoxidovany konektor,ci zty kontakt vodica v konektore si urcite kontroloval.Uz som videl vseliako zapojene droty v konektoroch.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od kulikus »

davemh píše:Pro jistotu - tlak na akumulátoru doufám znamená, že jsi ho nahradil měřákem, a neměříš přes imbusový šroubek na aku?
Některé ventily mají přes šoupátko nabodovaný plechový děrovaný "filtr", doporučuji ho rovnou vyhodit, často dělá problémy. Zespoda na mokré straně ventilu bude malá segrovka, přes ni se dají vytahat vnitřnosti (pozor na pořadí). Jelikož jsou řízené PWM, při připojení na 12v nemusí být vidět pohyb jádra, i když jsou zdravé. Ublížit by jim to nemělo. Cívka a jádro jsou samostatně, nebo z jednoho kusu?
:)
Mezi akumulacni tlakovou nadobku a privodni hadici jsem nasrouboval T a na jeho treti nohu tlakomer.
Elektroventil je rozebiratelny tj. civka jde sundat. Soupatko je skutecne kryte plechovou trubkou s dirkama a tremi O-krouzky. Vse ciste, jadro se po privedeni napeti presune, pruzina ho vrati po odpojeni napeti.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#20 Příspěvek od tiktak1953 »

kukulis napisal: Vse ciste, jadro se po privedeni napeti presune, pruzina ho vrati po odpojeni napeti.
toto teda plati ked je ventil v traktore a napatie do neho ide z el.rozvodov traktora?Problem pretrvava.To T-ecko je za ventilom,tlak je maly aj tak.Mal by si ventil vonku vyskusat aby bolo 100% ze je dobry!Ak je dobry vonku,chyba bude dalej za ventilom.Musis ale 100% vylucit ,ze chyba nie je vo ventile,inac to neopravis.!!!!To ze funguje mechanika ventila neznamena, ze nemoze byt upchany kanalik a zanim nemas riadny tlak.Vyber ho vonka ,rozober ho a vyskusaj,ci nie je niecim ciastocne upchany.
Ani nieje este iste ak tam nieco upchate nebude,ze sa ventil riadne z neakej mechanickej zavady riadne otvori.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#21 Příspěvek od davemh »

tiktak1953> Obávám se, že najistotu se dá ventil vyzkoušet jedině tak, že ho strčíš do nějakého testovacího rozvaděče a pustíš do něj olej. Viděl jsem už hodně ventilů, které se na vnějším zdroji chovaly normálně, a na stroji nechodily vůbec, nebo jen někdy.

Pokud se bude ventil dále jevit jako dobrý, zbývá sundat blok rozvaděčě a tlakovým vzduchem fouknout do výstupu plnění spojky. Když se tlak neudrží vůbec, je problém prokazatelně uvnitř ve spojkách. Při natlakování na cca 8 bar by měl tlak pomalu padat aspoň 10 sekund.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od kulikus »

Tak jsem misto elektroventilu na kapel pripojil zarovku, a elektroventil pripojil naprimo na baterii ve chvili, kdy se rozsvitila zarovka. Kola predni napravy se roztocily, zadni jeste ne. To hlavni - tlak za elektroventilem byl asi na 80 psi, coz je vice nez pri rizeni pocitacem, kdy to lezlo jen na 20 psi !! Zaroven klesl tlak pred ventilama z 250 psi na 100 psi. A to je spatne.
Hlavni olejovy filtr mezi ceradlem a ovladacima ventilama transmise je prazdny (chybi), takze to brzdi ucpany olejovy filtr v trubce sani cerpadla. Trubka vede ze spodku vany s prevodovkou.
Naprosto stejne se to chovalo i kdyz jsem totez zkusil s filtrem pro revers, jen predni kola se tocila na druhou stranu.
Potrebuju to rychle otestovat tj. vyprat ten puvodni filtr nebo ho provizorne necim nahradit. Je na to nejaka finta?

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#23 Příspěvek od tiktak1953 »

Napisal som ti ,ze s tou pripojenou ziarovkov miesto ventila a externym zdrojom aby si dal pozor .... napr. aj to co si napisal ,ze moze sa to rozbehnut.
Ziarovka sa ti rozsvietila ,ked si stlacil to tlacitko pri volante asi modre ovladanie spojky nie.
----------------------------------
Takze to bude asi takto,niekde v systeme nemas dobry tlak,tlakove cidlo ma kontakt rozopnuty , tak ti pocitac neotvori ten ventil ,ako ked nan pripojis ext.zdroj mimo pocitaca..Bud je filter spinavy velmi ,mozno je na cerpadle sitko zasrate,alebo spina v systeme.
Naposledy upravil(a) tiktak1953 dne 12 črc 2016, 19:22, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od kulikus »

tiktak1953 píše:Ziarovka sa ti rozsvietila ked si stlacil ovladanie spojky nie.
Lenze to napatie na priamo na ventil moze byt len na kratku chvilu ,pokial sa nepohnu kola ,je zaradena rychlost.
----------------------------------
Ne, kdyz jsem dal pod volantem na Powershuttle z Neutral na Forward a sviti travale po celou dobu zarazeni Forward nebo Reverse. Zhasne jenom v Neutral nebo pri stlaceni tlacitka Declutch (otevreni spojky), coz je ekvivalentni stlaceni pedalu spojky.

Co ta nahrada/vycisteni filtru?

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#25 Příspěvek od tiktak1953 »

Zalezi z akeho materialu je filter.podla toho.Technicky benzin ?!Najpr by som z filtru neako odstredil stary olej,napr v staraj Romocomby pracky tak ze s nim rovnomerne po obvode nieco vlozis a vyvazis to.Ja tak odstredujem aj ine veci napr.suč.z elektroniky po vyplachnuti vo vode po prani.Hned po rozbehnuti motor vypnem ,aby to nemalo velke otacky a zase zapnem a vypnem.Zalezi kolko casu mas na opravu.Aky cisty je olej,ak zasraty tak vymena oleja ,precistenie systemu.Ono asi bude lepsie vycistit cely syystem ,vymenu oleja.Pozri na google ,ako druhi cistia olejove filtre.Pre mna za chvilu pridu,odchadzam.Mozes ho odstredit aj rucne,obalis ho do viacerrych handier ,toaletneho papiera,potom das do pevneho vreca aby sa neroztrhlo a tociz to dookla v ruke.potom neviem ci skusis do toho benzinu preplachnut a znovu odstredit,nakoniec vyfukat vysavacom!!!! Ten benzin si rozmysli ,spytaj sa niekde v servisoch nan!!!Aj ako to oni cistia v neznackovych servisoch.Mozno borec EKKAR ti poradi.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#26 Příspěvek od tiktak1953 »

Rozmyslal som nad cistenim filtra ked som bol prec a urcite ti kazdy povie ze len novy,ziadne cistenie na chvilu.
Ked to budes rozoberat,tak vsetky veci,spoje rozobrat.skontrolovat,prefuknut!Urcite niekde je sitko zasrate mozno na neakom rozvadzaci oleja,alebo aj vo vnutri rozvadzaca.Ak uplne vsetko nerozoberes tak aby si to aj zlozil,nenajdes to miesto kde je spina,asi si zbytocne s tym robil,moj nazor.Servisaci vedia kde je to miesto mozno sitko kde sa to uchava si myslim.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#27 Příspěvek od davemh »

Co to je za převodovku, že se přední kola točí nezávisle na zadních? Myslel jsem, že všude se pohon předku bere až na výstupu před hruškou. Nebylo by celkové schéma převodů?

Filtry se obecně nedají moc čistit, záleží na materiálu. Jestli to je jen sací koš z husté plechové síťky, tak jde vymýt. Papírové vložky už jsou horší, v pár návodech k obsluze jsem viděl praní sacích filtrů motoru, u hydrauliky bych to asi neriskoval. Hlavně nechat vyschnout. Celoplechové spin-on šroubovací filtry jsou úplně beznadějné, ty jdou jedině flexou.

Dokázal bys změřit tlak do řízení (T-kus na pístnici, katalogových 130 bar)?

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#28 Příspěvek od tiktak1953 »

Nenapisal nahodov ze traktor po pripojeni ext.zdoja na ventil ide do predu a nie ,ze sa predne kolesa tocia nezavisle od zadnych?pozri to poriadne co napisal,mozno sa pomylil iba.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od kulikus »

Skutecne se pri popsanem postupu tocej jen predni kola. A smer prednich se zmeni podle ventilu. Zapinani predni napravy je taky elektrohydraulicke. Jeste jsem v dokumentaci nehledal, jak to maj udelany.

Ta masina jim stala par roku na spalkach, olej ani filtr nemenily celych 1920 motohodin. Kdyz to prestalo jezdit, udajne nasli v hlavnim olejovem filtru kovove castice. Kdyz jsem k tomu prisel uz tam ten hlavni olejovy filtr nemel a na dne nadobky pro filtr byla jakasi suspenze/emulze dosti odlisne barvy.

Vycisteni cele hydrauliky je urcite potreba, jen na transmisi je to 38 litru. Jak to nejlip vycistit?

EDIT: tocej se i zadni kola. Kolo na me strane bylo bloknute.
Naposledy upravil(a) kulikus dne 13 črc 2016, 08:23, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#30 Příspěvek od davemh »

Ehm, tak to tedy nechápu. Zadní náprava by neměla jít vyřadit. Není ještě něco se zadním diferákem? Tipuju že Powershuttle bude jen na spojky směru, které budou zároveň rozjezdové, a zbytek bude mechanika. Stejně to ale nedává smysl. Spojkový pedál jen hýbe poťákem, nebo z něj jde nějaké táhlo?

Neměněný olej by tak nevadil, my třeba máme interval 1200mth, jsou lidi co na to kašlou a dosud jezdí. Částice z filtru by chtělo vidět. Může to být z hřídele spojek (železo), čerpadla (hliník) nebo třeba z brzd (šupiny jako ze soustruhu)... Ojeté lamely dělají takový černý šlem, a spíš se rozpustí v oleji. Jestli to stálo bez oleje, je možné že nějaké vnitřnosti orezly a teď nedělají co mají.

Na výplach bych asi vzal olej pro hydrauliku SAE 32 nebo 46, je řidčí, a nechal 15-30min cirkulovat, s novými filtry. Ventily a jiné mechanické věci ideálně demontovat a vymýt ručně.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“