Tlačítko, pěti-klik, on/off

Diskuze a poradna o programátorech a programování různých obvodů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
paycz
Příspěvky: 282
Registrován: 13 říj 2014, 02:00

Tlačítko, pěti-klik, on/off

#1 Příspěvek od paycz »

Ahoj, programuji jednoduchou aplikaci kterou jsem chtěl zapínat a vypínat pomocí tlačítka pěti-klikem, ale bohužel žádné mé snažení nepřineslo ovoce nejdříve jsem zkoušel cyklovat a přesně nastavit delay abych se trefil do kliku a nic pak jsem to zkoušel nějakou metodou odčítání apod. ,ale také nic nemáte někdo nápad jak v C udělat nějaký cyklus který po pěti klikách vykoná nějakou akci a když budou třeba jen čtyři kliky tak se to vyresetuje a bude čekat znovu na dalších 5 kliků

Název vlákna upraven. ZdenekHQ

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od ZdenekHQ »

Já jsem nedávno zkusil zhasnout světlo pomocí čtyř dřepů, a ani tohle nepřineslo žádný ovoce, i když jsem měl v ruce hrušku a za zády jabloň. Možná to byl jen špatně zvolený postup - spoléhal jsem na dostatek vitamínu C....
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
dobrman
Příspěvky: 1470
Registrován: 12 srp 2012, 02:00
Bydliště: J H

#3 Příspěvek od dobrman »

to mi dost připomíná zamykání/odemykání e-gripu (e-cig) :D

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od workhard »

No vida, tak nějak to jít musí :)
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
Honza_dy
Příspěvky: 2172
Registrován: 20 srp 2004, 02:00
Bydliště: Brno-venkov

#5 Příspěvek od Honza_dy »

Paycz: Přeložím Ti Zdenkovu odpověď: Dej sem tvůj kód ať vidíme co jsi vymyslel. Jinak to bude na blbou otázku blbá odpověď.

Uživatelský avatar
paycz
Příspěvky: 282
Registrován: 13 říj 2014, 02:00

#6 Příspěvek od paycz »

ZdenekHQ píše:Já jsem nedávno zkusil zhasnout světlo pomocí čtyř dřepů, a ani tohle nepřineslo žádný ovoce, i když jsem měl v ruce hrušku a za zády jabloň. Možná to byl jen špatně zvolený postup - spoléhal jsem na dostatek vitamínu C....
dobře pochopil jsem že mě asi neporadíte, ale pokusím se napsat část kódu co by mohl fungovat jestliže by se to nějak vylepšilo

Kód: Vybrat vše

start:
while(1);
{
if(klik == 01)
{
asm goto 0x001
}
delay_ms(500);
goto 0_1

0_1:
if(klik == 01)
{
asm goto 0x001
}
delay_ms(500);
goto 0_2
}
a takhle by do pokračovalo do 0_4 ale bohužel to nelze přesně načasovat
druhá možnost by byla srovnání dvou stavu konstrukce by obsahovala obvod který by měl T1=cca 500ms a T2=100ms
tím pádem by stisk tlačítka nemusel být tak přesný

Kód: Vybrat vše

while(5 == 0_1);
{
if(klik == timer)
{
0_1++;
}
}
.
.
.
.
.

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#7 Příspěvek od Cowley »

U Arduina na to používám upravenou knihovnu OneButton,
koukni na to ...

Uživatelský avatar
paycz
Příspěvky: 282
Registrován: 13 říj 2014, 02:00

#8 Příspěvek od paycz »

Cowley píše:U Arduina na to používám upravenou knihovnu OneButton,
koukni na to ...
nevím jestli jsem to pochopil správně díval jsem se i na knihovnu arduino ale moc se v tom nevyznám ale přijde mi velký delay 1000ms na klik když si to vyzkouším jen tak se stopkama tak mi pěti klik zabere cca 3s a když bude čekat vždy 1s tak celkem ten program předběhnu

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od GeorgeB »

Já bych to udělal jako čekací rutinu. Cyklus for()...
Prvním stiskem tlačítka bysme se dostali do cyklusu for(unsigned char i=0;i<5;i++))...
V cyklu bych čekal například max. 1500ms na další stisk.
Pokud nenastane(předčasně ukončit cyklus), tak výsledek rutiny by bylo FALSE.
Pokud nastane další stisk (čekat dokud stisk není uvolněn), tak bych čekal dalších max. 1500ms- a celkem bych tedy čekal 4x (první stisk byl ten úvodní-inicializační).
Je-li splněn počet stisků v cyklu 4x, tak výsledek je TRUE.

Výhody tohoto jsou: maximální čekací doba 1,5s, délka stisku může být libovolná, rychlost pěti stisků naopak libovolně krátká.

Pokud je podmínkou,že musí být přesně 5 stisků, tak nechat cyklus udělat celkem 5x a pokud po čtvrtém stisku (čtvrtý + inicializační = 5x) nastane i další stisk, tak výsledek je opět FALSE.

Uživatelský avatar
paycz
Příspěvky: 282
Registrován: 13 říj 2014, 02:00

#10 Příspěvek od paycz »

mě napadlo něco v tomto stylu: viz příloha
že by to srovnávalo dva stavy timer = button
a pokaždé když by bylo napětí v log. nule funkce by znovu porovnávala tím pádem by zmáčknutí nemusela být tak časově přesná
Přílohy
puls.PNG
(14.37 KiB) Staženo 44 x

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od ZdenekHQ »

Honza_dy píše:Paycz: Přeložím Ti Zdenkovu odpověď: Dej sem tvůj kód ať vidíme co jsi vymyslel. Jinak to bude na blbou otázku blbá odpověď.
Dík. Velmi přesně napsáno.
Naposledy upravil(a) ZdenekHQ dne 12 črc 2016, 22:30, celkem upraveno 1 x.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#12 Příspěvek od Cowley »

paycz píše:... 1000ms na klik
Sekundu tam má na přidržení tlačítka - pro vyvolání menu apod.
Prostuduj si ten diagram s kroužky (jednotlivými fázemi) 0 až 3 a také 6 s těmi šipkami a pochopíš :)

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od ZdenekHQ »

V assembleru to dělám tak, že čtu stav tlačítka ve smyčce po cca 10ms, tři stejný po sobě jdoucí stavy = výsledek, jinak návrat na začátek čtení. Je tady nebezpečí zacyklení, v praxi se to ale nestává.

Pak stačí jen počítat stavy s tím, že nad tím celým procesem běží timeout, například 5 vteřin.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
paycz
Příspěvky: 282
Registrován: 13 říj 2014, 02:00

#14 Příspěvek od paycz »

nevím jak přesně by to mělo s tím cyklem for vypadat něco jsem zbaslil ale moc tomu nedávám ;)

Kód: Vybrat vše

   if(RA1_bit == 01)
    {
    goto timer;
    }



timer:

void InitTimer0(){
  T0CON	 = 0x85;
  TMR0H	 = 0x48;
  TMR0L	 = 0xE5;
  GIE_bit	 = 1;
  TMR0IE_bit	 = 1;
}
 
void Interrupt(){
  if (TMR0IF_bit){ 
    TMR0IF_bit = 0;
    TMR0H	 = 0x48;
    TMR0L	 = 0xE5;
    
while(RA1_bit == 01)
    {
    delay_ms(100);
    for(unsigned char i=0;i<4;i++)
      }
      if(for == true )
    {
    }

  }
} 


Uživatelský avatar
frpr666
Příspěvky: 1051
Registrován: 28 pro 2009, 01:00

#15 Příspěvek od frpr666 »

Assembler a goto vůbec nepoužívej. Celou akci lze napsat v C. Snadněji to snad už ani nejde. Já bych to řešil nějak takto:

Kód: Vybrat vše

// priklad 1. pozor neni odzkouseno

void loop()
{
  time = millis();
  if ((time-lasttime)>100)
  {
    stisknul5x = readbutton5(); // akce kazdych 100ms
    lasttime = time;
  }

  if (stisknul5x)
  {
    printf("stisknul 5x");
    stisknul5x=0;
  }
}


uint8_t readbutton5( void)
{
  // krok 1, cteme tlacitko, hodnotu ulozime do promenne button_flag

  if(DigitalRead())
  {
    if(button_cnt<5)
    {
      button_cnt++;
    }
    else
    {
      button_flag=1; // reagujeme pouze, je-li tlacitko zmackle vic nez 500ms
    }
  }
  else
  {
    if(button_cnt!=0)
    {
      button_cnt--;
    }
    else
    {
      button_flag=0;
    }
  }

  // krok 2, vyroba "nastupne" hrany, hodnotu ulozime do promenne button_fp 

  button_fp = button_flag & ~(button_mem);
  button_mem = button_flag;

  // krok 3, "softwarovy casovac ton1" je spusten od "nastupne" hrany
  
  if ((ton1_status==0)&&(button_fp))
  {
    ton1_status=1;
    ton1_value=50; // 5 sekund je max. time, dokdy se musi prijit 5 kliknuti 
  }
  if (ton1_value!=0)
  {
     ton1_value--;
     if(ton1_value==0) ton1_status=0;
  }

  // krok 4, pocitani stisku tlacitka

  if ((ton1_status==1)&&(button_fp))
  {
    button_push_cnt++;
    if (button_push_cnt==5) return(1);
  }
  if (ton1_status==0)
  {
    button_push_cnt=0;
  }
  return(0);
}

Odpovědět

Zpět na „Programování PIC, ATMEL, EEPROM a dalších obvodů“