Solenoidy v traktoru Massey Ferguson

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#31 Příspěvek od tiktak1953 »

Tu najdete dobre videa, ako funguju hydraulicke ventily v tomto traktore ,ci inej technike.
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... &start=330

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#32 Příspěvek od tiktak1953 »

Teraz po polnoci v posteli som rozmylal, ako som opravil na tom Fortschrichte E516 kombajte asi pred tromi rokmi hydraulicky pohon do predu a zadu co servisaci neopravili a do teraz to funguje bez problemov! Pamatate si to viaceri ,hladal som marne pomoc aj tu na EB.Servicaci menili pomocne cerpadlo,hladali chybu v upchanom potrubi,atd.Nakoniec som na to prisiel ,pre co nejde do predu ani do zadu.Tam je to robene tak,neme prevodovku ako tento traktor,ze na prednej naprave je hydromotor a chod kombajna do predu a zadu sa meni ventilom.Tu to bude podobne myslim.Takze,asi takto to tu bude na traktore: rôznym zopnutim (kombináciov)tych asi dvoch el.ventilov co su na obr. sa zapina pohon naprav v prevodovke do predu ,zadu,stop na prevodovke.Treba pozriet, ci tie trubky z cerpadla idu na prevodovku.Teraz je NORMALNE zopnutie tych ventilov blokovane podla mna tlakovym cidlom a nemoze to fungovat.BACHA,zopnut druhy ventil externym zdrojom by bolo velke riziko,ktovie co by sa v prevodovke takto zaradilo!!!!!!! Mohlo by ju uplne poškodit!!!! Ziadnom pripade to KUKULIS neskusaj!!!!Neskusaj ani toto:ze ten el.ventil co si zopol ext.zdrojom teraz (včera)odpojis a zopnes ten druhy ventil,lebo nevieme co by v prevodovke sa zaradilo.Ten obr.schemy hydrauliky co si dal je špatny,nevidiet dobre ak to je zapojene.
Naposledy upravil(a) tiktak1953 dne 13 črc 2016, 08:21, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od kulikus »

Dnes jsem si dal pozor a musim se opravit - toci i zadni naprava, jen disk na jedne strane je zablokovany.
Zmeril jsem tlak na rychlospojce, je 2400 psi tj. 160 bar. Zatim jsem nenasel, kolik tam ma byt. Pro vykonovou hydrauliku je cerpadlo druhe cerpadlo. Obe saji pres stejny filtr ze spodku vany (kovovy 160um).

to Tiktak1953: hydraulicky jsou ovladane jenom spojky (v transmisi jsou pro vpred a vzad, pro PTO, pro predni nahon), rozvod krouticiho momentu je mechanicky
Naposledy upravil(a) kulikus dne 13 črc 2016, 08:28, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#34 Příspěvek od tiktak1953 »

Pozri,ak funguje ako ma,tak by mohol byt dobry.Zalezi, ci ta spina(upchatie)o ktorom sa bavime je v ceste rychlospojky (po rychlospojku),alebo nie,je za.Nieco moze fungovat OK!

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#35 Příspěvek od davemh »

160 bar na rychlospojce na takto malý traktor zhruba odpovídá. Společný sací filtr zřejmě taky bude v pořádku.
Podle toho manuálu, co jsi naskenoval, jsem pochopil, že jedno čerpadlo je na řízení+převodovku+ostatní spojky, a druhé na vnější okruhy+zadní šavle. Zkus ještě změřit to řízení (130 bar), tím se vyloučí závada na čerpadle, krom jeho reg. ventilu.
Blokace pojezdu bývá tlakovým čidlem na převodovce, snímačem přítomnosti řidiče (váhový spínač v sedačce), mikrospínači na páce reverzu a pákách řazení, čidlem parkovací brzdy, možností je mnoho.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od kulikus »

davemh: Blokace pojezdu se uz nekona. Srovnal jsem kabely na hydraulicke ridici jednotce podle zapojovaciho diagramu a je to OK. Ventily spinaji. Ted resim nizky tlak za elmag ventily.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od kulikus »

tiktak1953 píše:Tu najdete dobre videa, ako funguju hydraulicke ventily...
Vyborne, neco takoveho jsem hledal!

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od kulikus »

Objevila se jeste jedna "zavada":
Stale toci zadni mnohohran (PTO) bez ohledu na stav ridiciho solenoidu. Podle diagramu zapojeni hydrauliky je PTO rizene opet pres mokrou hydraulicky rrizenou spojku, zaroven se stejnym olejem odtlacuje brzda PTO.
I kdyz jsem sundal civky z elmag ventilu (s napetim dost drzely), PTO toci dal. Ze by zadrhnuta sepnuta spojka pro PTO? Bez tlaku v hydraulice ma byt v rozpojenem stavu.
Jinak zarovka misto civky se rozsviti, kdyz zapnu PTO. Zaroven se rozsviti indikace na palubce.

Hydraulika PTO jde pres elektrorventil napojeny na vystupni olej z transmise.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#39 Příspěvek od tiktak1953 »

Kolko je tych el.ventil ,dva,tri,za vsetkymi je nizky tlak?Nakresli rukov cely system .a uvidime co by to mohlo robit este.Ono to moze robit ta pulzna regulacia ventilov,ze ich neotvori uplne!Skus zmerat tlak za niektorym ventilo kde je nizky tak, ze das znovu ziarovku pre oklamanie pocitaca a napoj ventil z ext.zdroja kde bude plne nefalsovane napatie 12V.Daj ale pozor pri tom.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#40 Příspěvek od tiktak1953 »

Tiktak1953: hydraulicky jsou ovladane jenom spojky (v transmisi jsou pro vpred a vzad, pro PTO, pro predni nahon), rozvod krouticiho momentu je mechanicky
Ja viem ze prevodovka je obycajna ako v starych traktoroch.Ja som napisal ze akurat radenie stupnov ,pohonov naprav v tej tvojej prevodovke ja ovladane z toho hydraulickeho systemu.A ze ten kombajn ma pohon kolies vpred a vzad hydromotorom a smer vpred a vzad je ovladany ventilom, ako v tomto traktore mnohe veci..To pisem len pre to, ak si ma vtedy zle pochopil.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#41 Příspěvek od tiktak1953 »

BACHA ,kukulis to co som pisal vyskusat ten ventil zo ziarovkov a ext.zdrojom robte to dvaja.a napatie 12V pripojte cez vypinačt az zasvieti ziarovka,NIE INOKEDY.Nemuselo by to byt inokedy to iste.Ked by si meral ten tlak za ventilom inokedy,nez ked svieti ziarovka,ten ventil by nemusel mat tlak ako ma mat aj pred ventilom.Ten tlak ,el.ovladanie ventilov.atd.ide vseliakymi cestami ,PRESNE podla miesta urcenia.Vsetko je to zladene el.a mechanicky.Mozno niecom sa mylim lebo to do detailov nepoznam,ale tak neako to musi byt!!!!
Mozno bude este treba skontrolovat plosak,riadiacu jednotku ,ci tam nie su ako skoro vsade ........?

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#42 Příspěvek od davemh »

Nezastavitelný PTO je celkem častá závada, viděl bych to na nefunkční brzdu. Ta bude buď pásová (ocelový pásek s nalepeným obložením, bývá spálené nebo pásek prasklý), nebo jen mosazný špalek tlačící na koš spojky. Vezmi násadu od lopaty, nebo podobný kus dřeva, a zapřením o konzolu zadního závěsu zkus ten hřídel zabrzdit. Nepoužívat boty nebo ruce!! Jestli půjde zastavit, tak se jen unáší, a je vadná brzda.
Pokud zastavit nepůjde, je zablokovaná spojka, ale s takovým případem jsem se ještě nesetkal.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od kulikus »

Dekuju za link na lekce o hydraulice, neco jsem prosel a dovolilo mi to sestavit si usudek, ktery predkladam ke kontrole. Neznam ceske nazvoslovi ventilu, tak mne prosim opravte, je-li neco nespravne.

Naskenoval jsem schema hydrauliky a vlozil komentar. Mam par otazek na prvky v hydraulice.

Olej jde z cerpadla 11cm3/ot pres posilovac rizeni a olejovy filtr (s detekci zaneseni) do bloku ventilu rizeni transmise. Na vstupu P je skrtici ventil (A) omezujici prutok na 6 litru/min. Pak je ochranny elektroventil (B), ktery bez napeti nebo pri ucpanem filtru preklene ostatni ventily transmise a pusti vsechen olej primo na vystup S. Jinak jde na S jen prebytek nad 6L/min. Jestli spravne pocitam, cerpadlo dodava pri 1000 ot/min 11L/min tj. prebytek je 5L/min.

Normalne pri sepnutem elektroventilu (B) jde olej na hydr. vedeni s vystupem A, na kterem je teplomer, tlakovy spinac pA, a akumulacni nadrzka a dalsi ventily - redukcni ventil (C) udrzuje na vedeni tlak 18bar, prebytek pousti na vystup C kde je i vystup z hydraulickych spojek VPRED a VZAD.
Mezi vystupem C a Sanim/vanou je jeste jeden ventil na 5 bar. Tlak 5 bar je tedy i na vystupech hydraulickych spojek.
Predpokladam, ze spojky funguji jako jednosmerny ventil, jinak by se pres ne dostal tlak 5 bar na tlakove spinace pF a pR. A tam je nula baru pri nebuzenych elektroventilech.

Kdyz je neutral, oba ventily (D,E) jsou bez napeti.
Kdyz zaradim Forward, sepne (PWM) ventil (D) a na jeho vystupu (pF) namerim asi 20 psi (1,4bar).
Kdyz zapojim odpojeny ventil (D) na 12V, je na jeho vystupu (pF) tlak asi 80 psi (5bar) a na vedeni A klesne tlak z 260 psi na 150 psi. Tech 5 baru odpovida tlaku na ventilu v sani.

Znamena to tedy, ze obe spojky maji maly hydraulicky odpor tj. protekaji a nesepnou. Totez tvrdi i chybove hlaseni.
---------------
Je sance, ze je problem jinde, treba v pridrenem prutokovem ventilu 6L/min?

---------------
Je mi totiz divne, ze ty spojky nepustej tlak 5 bar z vystupu C na tlakove spinace pF a pR, kde merim tlak nasroubovanyma budikama pri zarazenem Neutral tj. (E,E) bez napeti.

Spojka je mokra tj. protekana olejem privadenym kanalky ve stredu hridele. Vypada jako bubinek, ve kterem jsou lamely, pruzina a pistek.

Zajimavosti je, ze je naopak zatuhla/zadrena spojka PTO ktere toci trvale, neni zabrzdene (linearni hydraulicka brzda), a ze jde trvale i predni nahon (linearni hydraulicke sepnuti).

Nemelo to filtr, v oleji jsou asi namlete lamely spojek VPRED a VZAD, tak to mozna funguje jako brusna pasta...

Zkusim do spojek pustit jsete tlakovy vzduch, jak radite, a sledovat pokles. Pro zmereni tlaku v rizeni zatim nemam potrebne redukce.

Je u hydraulickych spojek odvod voleje nebo to volne odteka do skrine? Z diagramu to vypada na odvod.
Přílohy
Hydraulika MF3625 1z2.gif
Hydraulika MF3625 - ovladaci okruh
(169.5 KiB) Staženo 64 x

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#44 Příspěvek od davemh »

To není odvod, píst spojky je utěsněný (teda teď už asi ne). Na 98% to je druhý vstup pro mazání/chlazení lamel (L jako Lube). Olej je tlačen od středu koše mezi lamelami, a vytéká volně dírami v koši spojky. Píst žádný odvod nemá, do základní polohy je vracen pružinou, olej se vrací až do ventilu. Zítra pošlu nějaký obrázky, dnes už jsem opotřeben..

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od kulikus »

Ta informace posouva muj nahled na vec! Diky, diky!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“