Už aby to bylo!
Moderátor: Moderátoři
Už aby to bylo!
http://ekonomika.idnes.cz/kontrolori-pr ... omika_kris
Snad jedinej rozumnej nápad MD.
Jak známo, ještě nedávno STK mohlo projít všechno, stačilo technikovi strčit do kapsičky litra, aby prošlo auto, který na STK v tu dobu fyzicky ani nebylo. Jen se do protokolu napsalo něco jako "Koroze budky, vůle na čepu ramen zadní nápravy". A bylo to.
Teď se klepou strachy, že tohle negativně ovlivní technickej stav českýho vozovýho parku.
Už dávno říkám, že kdyby nebylo STK+ME, tak se vlastně nic neděje. Je to jen jedna velká zlodějina pro vyvolený.
Stejně, interval mezi kontrolama jsou 2 roky. Během tý doby se ze slušnýho auta může stát nebezpečnej vrak, klidně po měsíci od technický. Stačí zfušovaná oprava, třeba po bouračce. Ale leccos snad dokážou odhalit dopraváci, ne? Tak na co STK?
Snad jedinej rozumnej nápad MD.
Jak známo, ještě nedávno STK mohlo projít všechno, stačilo technikovi strčit do kapsičky litra, aby prošlo auto, který na STK v tu dobu fyzicky ani nebylo. Jen se do protokolu napsalo něco jako "Koroze budky, vůle na čepu ramen zadní nápravy". A bylo to.
Teď se klepou strachy, že tohle negativně ovlivní technickej stav českýho vozovýho parku.
Už dávno říkám, že kdyby nebylo STK+ME, tak se vlastně nic neděje. Je to jen jedna velká zlodějina pro vyvolený.
Stejně, interval mezi kontrolama jsou 2 roky. Během tý doby se ze slušnýho auta může stát nebezpečnej vrak, klidně po měsíci od technický. Stačí zfušovaná oprava, třeba po bouračce. Ale leccos snad dokážou odhalit dopraváci, ne? Tak na co STK?
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Já technickou beru jako pravidelnou zevrubnou kontrolu techniského stavu svého auta. Například kontrolu náprav na vibračních plošinách a test brzd na válcích asi jen tak nějaký servis neudělá. Bohužel ani kontrolu seřízení světel neumí kdejakej servis. Takže když člověk nenarazí na technika, kterej je je prostě vůl, tak technická je dobrá věc.
Mám spíš opačnou zkušenost letos - na motorce je zajímaly jen čísla a homologace, všechno fotili. A technickej stav je nijak nezajímal (kromě osvětlení a troubení).
Mám spíš opačnou zkušenost letos - na motorce je zajímaly jen čísla a homologace, všechno fotili. A technickej stav je nijak nezajímal (kromě osvětlení a troubení).
To jako řidič nepoznáš tlučení a/nebo skřípání náprav? To nepoznáš, že má auto při brždění tendenci jet šejdrem? To nepoznáš, že Ti odcházej tlumiče? Že máš špatně vyvážený kolo? Že máš špatnou geometrii? To si neumíš seřídit světla (kolikrát za život auta to potřebuješ?)?
Ale to bys jako řidič měl poznat a ne čekat 2 roky, až Ti to řeknou na STK!
![Obrázek](http://www.evilenglish.net/wp-content/uploads/2015/07/Admin-what-the-hell-is-wrong-with-your-thumbs-they-_ba6184e54691459fece1a7c6057e4a1e.jpg)
Ale to bys jako řidič měl poznat a ne čekat 2 roky, až Ti to řeknou na STK!
![Obrázek](http://www.evilenglish.net/wp-content/uploads/2015/07/Admin-what-the-hell-is-wrong-with-your-thumbs-they-_ba6184e54691459fece1a7c6057e4a1e.jpg)
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Pak by s tím měli něco udělat, ne? Buďto preventivní prohlídky v servise (ale tam si lecjakou závadu vymyslej; i když - za blbost se platí), nebo při nejhorším vrátit řidičák. Vždyť jde o bezpečnost jejich, jejich pasažérů a těch, koho po cestě potkaj!
Ale to chce taky s tím autem jezdit dostatečně často, ne jednou tejdně 5km do okresního města do obchoďáku a jednou za rok na dušičky, pak se daj lecjaký deviace v chování auta snadno rozpoznat, pokud ten člověk není úplně blbej.
Řídit auto není jen tupě točit volantem a šlapat na pedály, autu, co by stroji, co má vliv na to, jestli dojedeme a v jakým stavu, se musí umět naslouchat a jeho potřebám musíme vyhovět stejně tak dobře, jako chceme po něm to, aby nás někam dovezlo.
Nemyslím to nijak zle, ale nerad bych někoho seškraboval z asfaltu jen proto, že mu to ulítlo díky rozkmitaným kolům vlivem špatnejch tlumičů (test prohoupnutím se alespoň za mejch mladejch let v autoškolách učil)
Ale to chce taky s tím autem jezdit dostatečně často, ne jednou tejdně 5km do okresního města do obchoďáku a jednou za rok na dušičky, pak se daj lecjaký deviace v chování auta snadno rozpoznat, pokud ten člověk není úplně blbej.
Řídit auto není jen tupě točit volantem a šlapat na pedály, autu, co by stroji, co má vliv na to, jestli dojedeme a v jakým stavu, se musí umět naslouchat a jeho potřebám musíme vyhovět stejně tak dobře, jako chceme po něm to, aby nás někam dovezlo.
Nemyslím to nijak zle, ale nerad bych někoho seškraboval z asfaltu jen proto, že mu to ulítlo díky rozkmitaným kolům vlivem špatnejch tlumičů (test prohoupnutím se alespoň za mejch mladejch let v autoškolách učil)
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
To snad pozná každej řidič, že něco není v pořádku. Na to tady snad nemusejí být takové hloupé otázky.
A od čeho je pak ta STK a to ještě každé 2 roky, když ne kvůli tomu???
Auto má přijet na STK čisté a ve stavu ještě schváleném minulou STK, tzn. před koncem platnosti STK. Ta ho právě prověří, v jakém je stavu a pokud tam auto jezdí pravidelně bez podvodů, tak zjistí začínající problémy dříve než ten řidič, který tomu i rozumí. Normální technik ho nechá bez problému prolézt, ale upozorňuje na zhoršené parametry (které jsou stejně ještě v normě) a doporučuje včasnou výměnu.
A to už záleží jen na lidech, kam jezdí na STK nebo jezdili a upláceli pro platnou STK.
Normální člověk si auto kontroluje, 🤐 na to kašlou i přes upozornění až do doby než na STK vyhoděj na opravu.
Jo a pozor, řidič není automechanik a nemusí tomu rozumět. Nebo každý řidič má umět i při havárce operovat zraněné? Prostě, kdo si to umí spravit, tak si to spraví a kdo neumí, tak si to zaplatí.
A od čeho je pak ta STK a to ještě každé 2 roky, když ne kvůli tomu???
Auto má přijet na STK čisté a ve stavu ještě schváleném minulou STK, tzn. před koncem platnosti STK. Ta ho právě prověří, v jakém je stavu a pokud tam auto jezdí pravidelně bez podvodů, tak zjistí začínající problémy dříve než ten řidič, který tomu i rozumí. Normální technik ho nechá bez problému prolézt, ale upozorňuje na zhoršené parametry (které jsou stejně ještě v normě) a doporučuje včasnou výměnu.
A to už záleží jen na lidech, kam jezdí na STK nebo jezdili a upláceli pro platnou STK.
Normální člověk si auto kontroluje, 🤐 na to kašlou i přes upozornění až do doby než na STK vyhoděj na opravu.
Jo a pozor, řidič není automechanik a nemusí tomu rozumět. Nebo každý řidič má umět i při havárce operovat zraněné? Prostě, kdo si to umí spravit, tak si to spraví a kdo neumí, tak si to zaplatí.
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
Omyl.MetalGod píše:... Ale leccos snad dokážou odhalit dopraváci, ne? Tak na co STK?
Kdo hodně jezdí, nemohl si nevšimnout toho, kolik jezdí po našich silnicích vozidel s výrazně viditelnými závadami na světlech.
Dopravní policie to neřeší, někde stojí a číhá, ale taková vozidla nechává pokračovat v jízdě, přestože jsou nezpůsobilá k provozu na veřejné pozemní komunikaci.
Zkoušel jsem na to upozornit. Mám tu vyjádření šéfa krajské dopravky v Plzni, kde mj. píše, že hlídka nerozezná takovou závadu...
Nejen vyčuzenou járofku, ale i světla "seřízený" tak, že svítí šejdrem = řidičům v protisměru do xichtu místo správně doprava na krajnici nebo každý světlo švidrající někam jinam... Kurwa když to poznám já jako protijedoucí řidič, tak to musí PaCh jako bezpečnostně školenej ORGÁN poznat taky - ale v praxi je pravdou spíš to, že ti uniformovaní sedící v nevoznačenejch TSI ochcávkách s majákovým osvětlením na horní hraně čelního i zadního okna a s kamerama na palubce jsou opravdu hlavně ORGÁNY a ne normální osoby mající důležitou dozorovací a kontrolní funkci. Oni umějí akorát buzerovat (a případně i mlátit) za často bezvýznamný překročení §§§ (měření rychlosti 30m před cedulí "konec uzavřený obce" 150m od nejbližšího obydlí, sražení motocyklisty bez ŘP na motorku služebním autem - i když ten motocyklista platnej ŘP měl, ovšem "jenom" na auto, zabránění skupině skautíků zazpívat na nádvoří Pražskýho hradu národní hymnu ... a podobně), ale někomu skutečně pomáhat nebo někoho chránit je snad neviděl nikdo od začátku věků. To s těma světlama je natolik zjevná ojebávka z jejich strany, že to sahá možná až k zanedbání povinnosti veřejnýho čunitele...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jo - a hlavně na polskejch, tureckejch nebo ukrajinskejch kamiónech, který mají napůl urvaný světla klimbající se na jednom šroubu nebo do obyčejnejch parabol narvaný HIDky ... To samý platí pro přetížený kamióny, kvůli kterým jsou některý úseky silnic postavený s menší únosností zvlněný doslova jak roleta anebo který jezdí po silničkách III. třídy přes dědiny do kterejch ani nezajíždí normální autobus, jen aby se vyhnuly placení mýtnýho na "jedničkách" nebo dálnicích - tam takovou krávu potkat znamená mnohdy i pro cyklistu až spadnout do pangejtu ... Střílel bych takový parchanty, minimálně hrubě sekanou dobytčí solí do příslušný partie těla (nejlíp do tý zadní zepředu)...GeorgeB píše:...Kmitající světla. Oslňující xenony.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Nechci se tu s nikým hádat, podle mého názoru ale vývoj aut právě směřuje k tomu, aby se jejich řízení redukovalo na tupé točení volantem a šlapání na pedály, což není úplně nejlepší. Auta jsou v dnešní době naprosto masovou záležitostí a tak nelze zaručit, že budou všichni autu naslouchat a jakmile bude něco v nepořádku, budou to řešit. To platilo možná tak v době Škody 120, kdy měl auto málokdo. A když už ho měl, tak jej dovedl i z velké míry opravit. Nebyly autoservisy na každém rohu a hlavně se to dalo udělat doma. Co chcete na dnešních autech doma opravovat? Kromě výměny pojistek a žárovek (i s těmi je kvůli špatnému přístupu kolikrát problém), dolévání a kontroly provozních kapalin, kontroly tlaku v pneu, případně výměny kol toho člověk moc neudělá. A i na vyjmenované spousta lidí sejří. Stejně tak není v dnešní době možné, aby každý, kdo má auto, tomu autu rozuměl. Nebo snad chceš, MetalGode, aby sluníčkáři a GreenPissáci rozuměli autům? (Ze své podstaty by auta neměli používat, skutečnost ovšem bývá často jiná.) Televizorů má dneska každá rodina několik a taky jim přitom hodně lidí nerozumí. Stejné je to i u aut. Stalo se z nich spotřební zboží a jakási samozřejmost. Řidičák dneska dostane každý, kdo má do pr... otvor. Jestli je to dobře nebo ne, o tom nebudu spekulovat. Takový je prostě vývoj.