Š Felicia 1,6i- vyšší volnoběh- VYŘEŠENO
Moderátor: Moderátoři
Mám 1,3MPI a otáčky jsou prozměnu moc nízko (600rpm) a motor se na volnoběh klepe. Předpokládám, že toto je klapkou. Po staru drží 1200, dokud neklepnu po plynu, pak spadne na dno a třepe se jako osyka. Ty zvýšené otáčky ale opravdu způsobuje většinou přisávání vzduchu pod sání-dá se to zjistit fouknutím start spreje k sacímu potrubí-to jsem někde načetl. Klapu na 1,3 jsi měl taky otevřenou?
vyčistit klapku a nastavit programem od motordiag
http://www.skoda-club.net/forum-tema/ci ... -mpi-10140
http://www.skoda-club.net/forum-tema/ci ... -mpi-10140
Víš co jsou to adaptační data ? Ta , která se v reálném provozu toho jedinečného stroje postupně dostávají do paměti a nahrazují UMĚLÁ data , se kterými jednotka pracuje , aby se motor poprvé rozběhl ! Nelze na stole vytvořit data , která budou platit akorát pro reálný stav motoru , použitá paliva , použité oleje , režimy práce motoru dle uživatele atd. Jednotka si akorát přečte ohmické odpory snímacích potenciometrů v "nulové" poloze 5° a koncové polohy v reálné klapce .
jo z toho vyberu dva zásadní příspěvky :
a)já to věděl že se v tom motoru nemám hrabat.jsem dnes vyčistil klapku a je to tady.zvýšený otáčky něco okolo 1000 na volnoběh a když řadím tak mi ještě otáčky vysočej výš než jak byly před přeřazením.pak se zasekávaj na 2000 a musím ťuknout do plynu aby spadli.teď jsem se vrátil od chlapa co to měl připíchlý na komp a nezlepšilo se.jsem z toho na větvy.teď nevím jestli těch 1000 až 1500 km mám najezdit na beznín nebo plyn.je v tom nějakej rozdíl?nebo můžu jezdit na plyn a čeakt jestli se to srovná?díky moc vláďa
b)Sice neporadím, ale ulevím si - všimněte si, že klapka je na tomto foru hit. Svědčí to o tom, že se škodovce podařilo vyrobit zmetek a měla by se stydět - slušný výrobce by auta stáhl a předělal to, protože se záhy ze servisů dozvěděl, co vlastně spáchal, ale dělal mrtvého brouka. Nechci spekulovat, jestli za to převážně může mechanika klapky nebo idiotský software v ŘJ - proboha jaképak pořád resetování a nastavení adaptací a další hovadiny, auto není na hraní ale na jěždění. Jen pár šťastlivců o klapce neví, ostatním z toho padají vlasy.
a uždibnu z jednoho asi z 5ti , které lze v celém považovat za rozumné :
Tyto informace mají pouze informativní charakter, není to oficiální verze opravárenských postupů fy Škoda-Auto a.a.s. Jsou to shrnuté informace a zkušenosti z jednotlivých poruch těchto systémů a jejich oprav s použitím nejmodernějších postupů a diagnostických přístrojů.
a)já to věděl že se v tom motoru nemám hrabat.jsem dnes vyčistil klapku a je to tady.zvýšený otáčky něco okolo 1000 na volnoběh a když řadím tak mi ještě otáčky vysočej výš než jak byly před přeřazením.pak se zasekávaj na 2000 a musím ťuknout do plynu aby spadli.teď jsem se vrátil od chlapa co to měl připíchlý na komp a nezlepšilo se.jsem z toho na větvy.teď nevím jestli těch 1000 až 1500 km mám najezdit na beznín nebo plyn.je v tom nějakej rozdíl?nebo můžu jezdit na plyn a čeakt jestli se to srovná?díky moc vláďa
b)Sice neporadím, ale ulevím si - všimněte si, že klapka je na tomto foru hit. Svědčí to o tom, že se škodovce podařilo vyrobit zmetek a měla by se stydět - slušný výrobce by auta stáhl a předělal to, protože se záhy ze servisů dozvěděl, co vlastně spáchal, ale dělal mrtvého brouka. Nechci spekulovat, jestli za to převážně může mechanika klapky nebo idiotský software v ŘJ - proboha jaképak pořád resetování a nastavení adaptací a další hovadiny, auto není na hraní ale na jěždění. Jen pár šťastlivců o klapce neví, ostatním z toho padají vlasy.
a uždibnu z jednoho asi z 5ti , které lze v celém považovat za rozumné :
Tyto informace mají pouze informativní charakter, není to oficiální verze opravárenských postupů fy Škoda-Auto a.a.s. Jsou to shrnuté informace a zkušenosti z jednotlivých poruch těchto systémů a jejich oprav s použitím nejmodernějších postupů a diagnostických přístrojů.
Jo a ještě jeden pro zábavu , možná patří jinam :
Ahojte.
Čo vlastne znamená pojem zlá škrtiaca klapka???
Nejaké mechanické chyby ako zodratá odporová dráha, vôľa v uložení alebo si len prestala rozumieť s RJ ???
Lebo ja som už skúsil všetko a výsledok nič moc. Keď je studený motor mám otáčky 800 a na jednotke pri 1500 ot. to trhá ako sviňa. Sem tam sa stane že to ide normálne.
Ahojte.
Čo vlastne znamená pojem zlá škrtiaca klapka???
Nejaké mechanické chyby ako zodratá odporová dráha, vôľa v uložení alebo si len prestala rozumieť s RJ ???
Lebo ja som už skúsil všetko a výsledok nič moc. Keď je studený motor mám otáčky 800 a na jednotke pri 1500 ot. to trhá ako sviňa. Sem tam sa stane že to ide normálne.
Kde je tam můj nesouhlas ? Naopak , to jsou dva zásadní příspěvky . Tím jenom chci popsat , že tam recept nikdo nenajde . Když přečteš vše , tak zjistíš , že tam rada není . Prostě lidé mění bezmyšlenkovitě všechno a na konci je věta-stejně to nejede ..... Ale třeba zásadní body k popsání klapky , třeba jako jsem dal sem já , tam nikde nenajdeš ... A vovovo tom to je .
Typ odpovědi , který mne vytáčí :
a)lbda jen pokud je to auto zahrate , snimace vody vzduchu, klapka hlavne klapka tam bych se zameril - skusil bych to byt tebou nejprve na pc pripojit a zkontrolovat hodnoty. Mozna i vstriky /1 vstrik apod.
b)v každém případě nabodnout na diagnostiku a budeš chytřejší. Ale viděl bych to na škrtící klapku popřípadě snímač otáček.
Ti nejsou schopni diagnostikovat (rozumem) !
a)lbda jen pokud je to auto zahrate , snimace vody vzduchu, klapka hlavne klapka tam bych se zameril - skusil bych to byt tebou nejprve na pc pripojit a zkontrolovat hodnoty. Mozna i vstriky /1 vstrik apod.
b)v každém případě nabodnout na diagnostiku a budeš chytřejší. Ale viděl bych to na škrtící klapku popřípadě snímač otáček.
Ti nejsou schopni diagnostikovat (rozumem) !
Na ty symptomy v bodě A mi opravdu pomohlo provést nastavení pomocí popsaného programu. Dá se to uměle vyvolat tak, že odpojíš za běhu klapku-při dalším startu se vše rozhasí do popsaného stavu. Pak zásah pomocí SW pomůže. V tom SW jsou dokonce nějaké 2 varianty toho výmazu těch hodnot a zabrala až ta druhá. Většina problémů totiž vzniká delší dobu a až po fatálním zhoršení si toho člověk všimne. Ve většině případů ten reset hodnot zabere z toho důvodu, že člověk jezdí jako jelito a jednotka se postupně učí jeho návyky-notoričtí podtáčeči motoru, většinou. Toť mé zkušenosti.