Š Felicia 1,6i- vyšší volnoběh- VYŘEŠENO

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#31 Příspěvek od BOBOBO »

Ale ne slova o tom , jak diagnostikovat (rozumem a zkušeností - ne počítačem ) , jaké jsou souvislosti dějů , příčiny , následky poruch , jejich projevy , provázanost a další podobné "nesmysly" . Knihu Jak na to také vlastním , ale v 90% platí nápis - dejte do servisu ..... :D :D

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Habesan »

Proč to v dnešní době odstraňovat, když se to dá přetřít . Než se to zde pořeční, mohlo být dávno hotovo.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#33 Příspěvek od denis15 »

Mám 1,3MPI a otáčky jsou prozměnu moc nízko (600rpm) a motor se na volnoběh klepe. Předpokládám, že toto je klapkou. Po staru drží 1200, dokud neklepnu po plynu, pak spadne na dno a třepe se jako osyka. Ty zvýšené otáčky ale opravdu způsobuje většinou přisávání vzduchu pod sání-dá se to zjistit fouknutím start spreje k sacímu potrubí-to jsem někde načetl. Klapu na 1,3 jsi měl taky otevřenou?

Uživatelský avatar
pavel71
Příspěvky: 96
Registrován: 08 úno 2011, 01:00
Bydliště: Karlovarsko

#34 Příspěvek od pavel71 »

vyčistit klapku a nastavit programem od motordiag :idea:
http://www.skoda-club.net/forum-tema/ci ... -mpi-10140

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#35 Příspěvek od BOBOBO »

DOPRDELE už jednou pro vždy : KLAPKA SE NENASTAVUJE , NENÍ NA NÍ CO NASTAVIT . Ta zabedněnost mne někdy vytáčí ............. Ne , s 1,3kou zkušenost nemám .

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#36 Příspěvek od Standa99 »

Tady se mimo jiné píše:
Díky přímému zásahu do do paměti EEPROM, dokáže tento program nastavit adaptační hodnoty řídící jednotky do stavu, který odpovídá nové jednotce.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#37 Příspěvek od BOBOBO »

Víš co jsou to adaptační data ? Ta , která se v reálném provozu toho jedinečného stroje postupně dostávají do paměti a nahrazují UMĚLÁ data , se kterými jednotka pracuje , aby se motor poprvé rozběhl ! Nelze na stole vytvořit data , která budou platit akorát pro reálný stav motoru , použitá paliva , použité oleje , režimy práce motoru dle uživatele atd. Jednotka si akorát přečte ohmické odpory snímacích potenciometrů v "nulové" poloze 5° a koncové polohy v reálné klapce .

Uživatelský avatar
kova
Příspěvky: 18
Registrován: 14 dub 2015, 02:00

#38 Příspěvek od kova »


Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#39 Příspěvek od BOBOBO »

jo z toho vyberu dva zásadní příspěvky :
a)já to věděl že se v tom motoru nemám hrabat.jsem dnes vyčistil klapku a je to tady.zvýšený otáčky něco okolo 1000 na volnoběh a když řadím tak mi ještě otáčky vysočej výš než jak byly před přeřazením.pak se zasekávaj na 2000 a musím ťuknout do plynu aby spadli.teď jsem se vrátil od chlapa co to měl připíchlý na komp a nezlepšilo se.jsem z toho na větvy.teď nevím jestli těch 1000 až 1500 km mám najezdit na beznín nebo plyn.je v tom nějakej rozdíl?nebo můžu jezdit na plyn a čeakt jestli se to srovná?díky moc vláďa
b)Sice neporadím, ale ulevím si - všimněte si, že klapka je na tomto foru hit. Svědčí to o tom, že se škodovce podařilo vyrobit zmetek a měla by se stydět - slušný výrobce by auta stáhl a předělal to, protože se záhy ze servisů dozvěděl, co vlastně spáchal, ale dělal mrtvého brouka. Nechci spekulovat, jestli za to převážně může mechanika klapky nebo idiotský software v ŘJ - proboha jaképak pořád resetování a nastavení adaptací a další hovadiny, auto není na hraní ale na jěždění. Jen pár šťastlivců o klapce neví, ostatním z toho padají vlasy.
a uždibnu z jednoho asi z 5ti , které lze v celém považovat za rozumné :
Tyto informace mají pouze informativní charakter, není to oficiální verze opravárenských postupů fy Škoda-Auto a.a.s. Jsou to shrnuté informace a zkušenosti z jednotlivých poruch těchto systémů a jejich oprav s použitím nejmodernějších postupů a diagnostických přístrojů.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#40 Příspěvek od BOBOBO »

Jo a ještě jeden pro zábavu , možná patří jinam :
Ahojte.
Čo vlastne znamená pojem zlá škrtiaca klapka???
Nejaké mechanické chyby ako zodratá odporová dráha, vôľa v uložení alebo si len prestala rozumieť s RJ ???

Lebo ja som už skúsil všetko a výsledok nič moc. Keď je studený motor mám otáčky 800 a na jednotke pri 1500 ot. to trhá ako sviňa. Sem tam sa stane že to ide normálne.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#41 Příspěvek od PixelOrgy »

No taky me o vikendu ceka pruzkum klapek. Zvlast na zacatku plynu to obcas neudela nic a pak to najednou skoci, jako by klapky zadrhavaly. Je to dost nahodne, vetsinou se to nedeje. Doufam ze to neni potakem na pedalu... Kdyztak hodim foto z utrob klapky, snad bude stacit vycistit a promazat :-)

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#42 Příspěvek od breta1 »

BOBOBO
To za b) jsem psal já.
S čím tam zásadně nesouhlasíš?

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#43 Příspěvek od BOBOBO »

Kde je tam můj nesouhlas ? Naopak , to jsou dva zásadní příspěvky . Tím jenom chci popsat , že tam recept nikdo nenajde . Když přečteš vše , tak zjistíš , že tam rada není . Prostě lidé mění bezmyšlenkovitě všechno a na konci je věta-stejně to nejede ..... Ale třeba zásadní body k popsání klapky , třeba jako jsem dal sem já , tam nikde nenajdeš ... A vovovo tom to je .

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#44 Příspěvek od BOBOBO »

Typ odpovědi , který mne vytáčí :
a)lbda jen pokud je to auto zahrate , snimace vody vzduchu, klapka hlavne klapka tam bych se zameril - skusil bych to byt tebou nejprve na pc pripojit a zkontrolovat hodnoty. Mozna i vstriky /1 vstrik apod.
b)v každém případě nabodnout na diagnostiku a budeš chytřejší. Ale viděl bych to na škrtící klapku popřípadě snímač otáček.

Ti nejsou schopni diagnostikovat (rozumem) !

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#45 Příspěvek od denis15 »

Na ty symptomy v bodě A mi opravdu pomohlo provést nastavení pomocí popsaného programu. Dá se to uměle vyvolat tak, že odpojíš za běhu klapku-při dalším startu se vše rozhasí do popsaného stavu. Pak zásah pomocí SW pomůže. V tom SW jsou dokonce nějaké 2 varianty toho výmazu těch hodnot a zabrala až ta druhá. Většina problémů totiž vzniká delší dobu a až po fatálním zhoršení si toho člověk všimne. Ve většině případů ten reset hodnot zabere z toho důvodu, že člověk jezdí jako jelito a jednotka se postupně učí jeho návyky-notoričtí podtáčeči motoru, většinou. Toť mé zkušenosti.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“