Ale ne slova o tom , jak diagnostikovat (rozumem a zkušeností - ne počítačem ) , jaké jsou souvislosti dějů , příčiny , následky poruch , jejich projevy , provázanost a další podobné "nesmysly" . Knihu Jak na to také vlastním , ale v 90% platí nápis - dejte do servisu .....
Mám 1,3MPI a otáčky jsou prozměnu moc nízko (600rpm) a motor se na volnoběh klepe. Předpokládám, že toto je klapkou. Po staru drží 1200, dokud neklepnu po plynu, pak spadne na dno a třepe se jako osyka. Ty zvýšené otáčky ale opravdu způsobuje většinou přisávání vzduchu pod sání-dá se to zjistit fouknutím start spreje k sacímu potrubí-to jsem někde načetl. Klapu na 1,3 jsi měl taky otevřenou?
DOPRDELE už jednou pro vždy : KLAPKA SE NENASTAVUJE , NENÍ NA NÍ CO NASTAVIT . Ta zabedněnost mne někdy vytáčí ............. Ne , s 1,3kou zkušenost nemám .
Víš co jsou to adaptační data ? Ta , která se v reálném provozu toho jedinečného stroje postupně dostávají do paměti a nahrazují UMĚLÁ data , se kterými jednotka pracuje , aby se motor poprvé rozběhl ! Nelze na stole vytvořit data , která budou platit akorát pro reálný stav motoru , použitá paliva , použité oleje , režimy práce motoru dle uživatele atd. Jednotka si akorát přečte ohmické odpory snímacích potenciometrů v "nulové" poloze 5° a koncové polohy v reálné klapce .
jo z toho vyberu dva zásadní příspěvky :
a)já to věděl že se v tom motoru nemám hrabat.jsem dnes vyčistil klapku a je to tady.zvýšený otáčky něco okolo 1000 na volnoběh a když řadím tak mi ještě otáčky vysočej výš než jak byly před přeřazením.pak se zasekávaj na 2000 a musím ťuknout do plynu aby spadli.teď jsem se vrátil od chlapa co to měl připíchlý na komp a nezlepšilo se.jsem z toho na větvy.teď nevím jestli těch 1000 až 1500 km mám najezdit na beznín nebo plyn.je v tom nějakej rozdíl?nebo můžu jezdit na plyn a čeakt jestli se to srovná?díky moc vláďa
b)Sice neporadím, ale ulevím si - všimněte si, že klapka je na tomto foru hit. Svědčí to o tom, že se škodovce podařilo vyrobit zmetek a měla by se stydět - slušný výrobce by auta stáhl a předělal to, protože se záhy ze servisů dozvěděl, co vlastně spáchal, ale dělal mrtvého brouka. Nechci spekulovat, jestli za to převážně může mechanika klapky nebo idiotský software v ŘJ - proboha jaképak pořád resetování a nastavení adaptací a další hovadiny, auto není na hraní ale na jěždění. Jen pár šťastlivců o klapce neví, ostatním z toho padají vlasy.
a uždibnu z jednoho asi z 5ti , které lze v celém považovat za rozumné :
Tyto informace mají pouze informativní charakter, není to oficiální verze opravárenských postupů fy Škoda-Auto a.a.s. Jsou to shrnuté informace a zkušenosti z jednotlivých poruch těchto systémů a jejich oprav s použitím nejmodernějších postupů a diagnostických přístrojů.
Jo a ještě jeden pro zábavu , možná patří jinam :
Ahojte.
Čo vlastne znamená pojem zlá škrtiaca klapka???
Nejaké mechanické chyby ako zodratá odporová dráha, vôľa v uložení alebo si len prestala rozumieť s RJ ???
Lebo ja som už skúsil všetko a výsledok nič moc. Keď je studený motor mám otáčky 800 a na jednotke pri 1500 ot. to trhá ako sviňa. Sem tam sa stane že to ide normálne.
No taky me o vikendu ceka pruzkum klapek. Zvlast na zacatku plynu to obcas neudela nic a pak to najednou skoci, jako by klapky zadrhavaly. Je to dost nahodne, vetsinou se to nedeje. Doufam ze to neni potakem na pedalu... Kdyztak hodim foto z utrob klapky, snad bude stacit vycistit a promazat
Kde je tam můj nesouhlas ? Naopak , to jsou dva zásadní příspěvky . Tím jenom chci popsat , že tam recept nikdo nenajde . Když přečteš vše , tak zjistíš , že tam rada není . Prostě lidé mění bezmyšlenkovitě všechno a na konci je věta-stejně to nejede ..... Ale třeba zásadní body k popsání klapky , třeba jako jsem dal sem já , tam nikde nenajdeš ... A vovovo tom to je .
Typ odpovědi , který mne vytáčí :
a)lbda jen pokud je to auto zahrate , snimace vody vzduchu, klapka hlavne klapka tam bych se zameril - skusil bych to byt tebou nejprve na pc pripojit a zkontrolovat hodnoty. Mozna i vstriky /1 vstrik apod.
b)v každém případě nabodnout na diagnostiku a budeš chytřejší. Ale viděl bych to na škrtící klapku popřípadě snímač otáček.
Na ty symptomy v bodě A mi opravdu pomohlo provést nastavení pomocí popsaného programu. Dá se to uměle vyvolat tak, že odpojíš za běhu klapku-při dalším startu se vše rozhasí do popsaného stavu. Pak zásah pomocí SW pomůže. V tom SW jsou dokonce nějaké 2 varianty toho výmazu těch hodnot a zabrala až ta druhá. Většina problémů totiž vzniká delší dobu a až po fatálním zhoršení si toho člověk všimne. Ve většině případů ten reset hodnot zabere z toho důvodu, že člověk jezdí jako jelito a jednotka se postupně učí jeho návyky-notoričtí podtáčeči motoru, většinou. Toť mé zkušenosti.