Vysavač Vorwerk Kobolt 140

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MATYCH
Příspěvky: 602
Registrován: 16 úno 2006, 01:00

Vysavač Vorwerk Kobolt 140

#1 Příspěvek od MATYCH »

Zdravím.Známá natáhla tímto vysavačem trochu vody,hned ho vypnuli,vyhodili hlavní filtr,HEPA filtr před motorem byl mokrý minimálně,ovšem hlavní bezkomutátorový 4-pol.motor je bez života,rotační kartáč jede a reguluje.Rozebral jsem vysavač,nic na pohled poškozeného,napětí do něj jde,zdroj 5V s Viperem jede,zatím jsem se dostal až k Mosfetům,napětí na nich je,nespínají.Nějaké info o tomto zázraku jsem nikde nenašel.
Mám dotaz,zda-li má někdo bližší informace,opravuje to někdo nebo je ochoten opravit.
je to tato elektronika i motor-
http://www.welt-shop.net/de/fur-staubsa ... t-150.html
http://www.welt-shop.net/de/fur-staubsa ... t-150.html
Díky za radu M.

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Habesan »

Bezkomutátorový znamená, že má elektronickou komutaci statoru a permanentní magnet na rotoru, nebo je v tom schovaný asynchronní motor???
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
MATYCH
Příspěvky: 602
Registrován: 16 úno 2006, 01:00

#3 Příspěvek od MATYCH »

Ano,permanentní rotor o průměru cca 30mm,příkon 900W,celý průměr motoru 90mm,délka cca 90mm včetně vnitřní turbíny

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Habesan »

A je ta elektronická komutace umístěna vně toho motoru, nebo uvnitř ?
(Na té fotografii je vidět nějaké vinutí, které nevypadá jako vinutí motoru, spíš jako toroidní tlumivka umístěná pod jeho krytem.)
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
MATYCH
Příspěvky: 602
Registrován: 16 úno 2006, 01:00

#5 Příspěvek od MATYCH »

Veškerá elektronika je umístěna na tom plošňáku
http://www.saugerservice-ostfriesland.d ... ronik.html
motor má pouze 4 cívky s vyvedenými konci a na konci rotoru je plechová clona s dvěma výřezy-součástí připojovacího konektoru je fotosnímač-asi na konstantní rychlost a natočení rotoru.Celý motor je tak do velké hrstě-velký pomeranč.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#6 Příspěvek od Artaban001 »

Ta divná "vrtulka" na konci je od rozdělovače? - To je mazec. Já myslel, že budou používat Hall sondy, podobně jako u běžných elektronicky komutovaných motorů. Ta clona je z plechu, nebo z plastu?
Plast by napovídal optické závoře - Motor je synchronní většinou 3F, nebo 1F z pevně udaným směrem otáčení pomocí tvarování pólových nádstavců a "předstihu z rozdělovače". Frekvence motoru je synchronizovaná pomocí rozdělovače v závislosti na otáčkách.
Pokud je součástí ty elektroniky ten plastový dekl, bude v něm nejspíš ta optozávora (3X) a výkonový polovodiče. Analogií mi to přijde podobný, jako řízení motorku jednoho českýho gramofonu, kdy podobná plechová zmagnetovaná vrtulky drží v zablokovaným stavu dva ze tří přenosových transformátoru rozdělovače.

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“