Jak najít správný ND dle VIN
Moderátor: Moderátoři
Jak najít správný ND dle VIN
Není mi jasné, jak najít číslo správného ND dle VIN. Jedná se mi konkrétně o čerpadlo + ŘJ ABS pro Opel Astra H. Když jej najdu např. na stránkách http://ecat24.com/opel/catalog, je tam pod číslem, které však vůbec nekorensponduje s číslem na dílu v autě.
Na to mají dodavatelé náhradních dílů srovnávací tabulky značení. To, že to někdo nabízí pod jiným kódem, neznamená, že jde o jiný díl, ale jen tolik, že to ve svém skladu vede pod vlastním číslováním.
Jestli chceš ale objednávat podle VIN, musíš si zaplatit přístup na technickou podporu výrobce. Až zaplatíš, dostaneš přístupové údaje a pak VIN můžeš použít.
Nebo se obrať na prodejce, který katalogy podle VIN či výše zmíněný přístup má.
Třeba tady se dá najít i náhrada podle VIN od - do.
Jestli chceš ale objednávat podle VIN, musíš si zaplatit přístup na technickou podporu výrobce. Až zaplatíš, dostaneš přístupové údaje a pak VIN můžeš použít.
Nebo se obrať na prodejce, který katalogy podle VIN či výše zmíněný přístup má.
Třeba tady se dá najít i náhrada podle VIN od - do.
Ty tabulky mají velkoprodejci ND - třeba ELIT, KELLY a samozřejmě značkový servisy. Jde o to, že na dílu je vylisovaný nebo vylitý číslo od výrobce dílu, který je jiný než katalogový číslo výrobce aut a i dodavatele ND. VIN určuje daleko přesnějc přesnou verzi sestavy auta než ročník výroby a kód motorizace - protože třeba jde o individuálně doupravenej kus na jinou kategorii atd. Mám osobní zkušenost jak z předchozího, tak současnýho auta - mám sice ročník výroby 12/07 neboli model 08 a motor 1,4 kód BXW, ale třeba sestavu brzd včetně posilovače mám odlišnou od jinech stejně omotorovanejch roomsterů. Proč? Protože jde o tovární přestavbu na kategorii N1 a ty šly z Kvasin na podvalu jako nedodělaný M1 do fabriky Metalex v Mělníku, kde se doplnily závěsy v interiéru, přidaly se kotevní body pro mřížku a kompletně se posílila sestava brzd, náprav a pružení/tlumení konstrukčně únosnějšíma částma. Ergo kladivo, i když mám "rooma style MR 08", tyhle konstrukční prvky na něm s "obyčejným" roomem identický nejsou a musím je kupovat jiný - typy vybraný buď v servise, nebo u velkoprodejce přesně podle VINka ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jdi třeba na http://ecat.ua/, (elit.cz už vyžaduje přihlášení - je potřeba poslat žádost o registraci na ecat@elit.cz)
Přepni se jazyk na angličtinu a zvol v horní liště By Car.
Ekkar má pravdu že vyhledávaní podle brandu, modelu, roku výroby a motoru není vždy 100%ní. Praxe je ale taková, že Elit i AutoKelly umožňují v nějaké době vrácení (nemontovaného) dílu bez udání důvodu.
Přepni se jazyk na angličtinu a zvol v horní liště By Car.
Ekkar má pravdu že vyhledávaní podle brandu, modelu, roku výroby a motoru není vždy 100%ní. Praxe je ale taková, že Elit i AutoKelly umožňují v nějaké době vrácení (nemontovaného) dílu bez udání důvodu.
Díky za odpovědi. Takže když se obrátím na Opla, řeknou mi, který typ ABS čerpadla tam má být ?
Ta čerpadla jsou totiž značky Ate , která má své číslování. Bude to Opel umět ?
Abych byl úplný, jak jsem na tomto foru již uvedl, mám s ABS problém - pokud se uvede v činnost, po uvolnění brzdy maká pořád.
Na diagnostice chybu v elektro části nenašli, ale zjistili že není původní - dle VIN.
Ta čerpadla jsou totiž značky Ate , která má své číslování. Bude to Opel umět ?
Abych byl úplný, jak jsem na tomto foru již uvedl, mám s ABS problém - pokud se uvede v činnost, po uvolnění brzdy maká pořád.
Na diagnostice chybu v elektro části nenašli, ale zjistili že není původní - dle VIN.
Opel ti bude podle mě nabízet originální díl (OE)
Dost možná o bude ten samý Ate díl jen s OE číslem. Pro aftermarket ty samé díly pak Ate dodává pod svým vlastním označením.
Důvod je jednoduchý - koncern si brání svůj byznys s náhradními díly a tak se snaží ztížit jejich identifikaci. Zjisti si u Opelu cenu za OE a pak u Elitu nebo AutoKelly za aftermarket. Někdy může být i OE levnější. Pokud si nejsi jistý, tak v Elitu i AutoKelly mají call centum a s identifikací pomohou.
Dost možná o bude ten samý Ate díl jen s OE číslem. Pro aftermarket ty samé díly pak Ate dodává pod svým vlastním označením.
Důvod je jednoduchý - koncern si brání svůj byznys s náhradními díly a tak se snaží ztížit jejich identifikaci. Zjisti si u Opelu cenu za OE a pak u Elitu nebo AutoKelly za aftermarket. Někdy může být i OE levnější. Pokud si nejsi jistý, tak v Elitu i AutoKelly mají call centum a s identifikací pomohou.
Pro ilustraci přikládám foto - je vidět, že Ate to vyrábí pro GM.
- Přílohy
-
- DSCN0768.jpg
- (295.66 KiB) Staženo 17 x
Pokud máš v Oplu slevu (desítky procent), tak by ses divil, co je nakonec levnější. Zkus oslovit tohoto člověka, někdy umí originál díly s 20% slevou.
P.S. Jinak tvůj poslední příspěvek jde odstranit, takže si je měl zavčasu ubrat.
P.S. Jinak tvůj poslední příspěvek jde odstranit, takže si je měl zavčasu ubrat.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Tak tak, Vojta umí sehnat na naše Astřice všechnoStanda99 píše:... Zkus oslovit tohoto člověka, někdy umí originál díly s 20% slevou.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tak ten Váš člověk mi poslal toto :
https://www.doopla.cz/vyhledavani.html?q=93191453
U Opla v Trutnově jsou o něco milosrdnější - 26.325 Kč,.-
Nechávám bez komentáře .....
https://www.doopla.cz/vyhledavani.html?q=93191453
U Opla v Trutnově jsou o něco milosrdnější - 26.325 Kč,.-
Nechávám bez komentáře .....
Ale 20% slevu má
Dobrá ťafka, škoda že tohle nefrčí jako altíky nebo startéry tzv. výměným způsobem.
P.S. Já mám jéčko teprve rok a když jsem sháněl disky na zimní kola (5x105), tak jich moc nebylo a ceny byly všelijaké. Nakonec by mě origo v Oplu vyšly levněji, díky kamarádově 20% slevě, jenže už bylo pozdě, ale TPMS čidla už vyšly se slevou.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
P.S. Já mám jéčko teprve rok a když jsem sháněl disky na zimní kola (5x105), tak jich moc nebylo a ceny byly všelijaké. Nakonec by mě origo v Oplu vyšly levněji, díky kamarádově 20% slevě, jenže už bylo pozdě, ale TPMS čidla už vyšly se slevou.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Také jsem našel specializované opravy na ABS čerpadla a řídící jednotky, tam to vychází do 10.000 Kč.
Ta čísla dílu jsem od Opla obdržel, ale jsou to samozřejmě OE nebo GM, takže nic. Nebo že by někdo měl srovnávací katalog Opel - Ate ?
Nebo, a to asi bude nejjednodušší, kdyby někdo, kdo má také ASTRU Z 14 XEP z konce r. 2007 resp. počátke 2008 se podíval, jaké číslo je na tom čerpadle.
Jak jsem již možná psal, ty problémy s funkcí ABS možná vycházejí z nesprávného typu, protože ten můj je podle katalogu bazarových dílů Automedika určen pro 1.7 cdti....
http://bazar.automedik.cz/AMD3789838995/opel/astra-h
Ta čísla dílu jsem od Opla obdržel, ale jsou to samozřejmě OE nebo GM, takže nic. Nebo že by někdo měl srovnávací katalog Opel - Ate ?
Nebo, a to asi bude nejjednodušší, kdyby někdo, kdo má také ASTRU Z 14 XEP z konce r. 2007 resp. počátke 2008 se podíval, jaké číslo je na tom čerpadle.
Jak jsem již možná psal, ty problémy s funkcí ABS možná vycházejí z nesprávného typu, protože ten můj je podle katalogu bazarových dílů Automedika určen pro 1.7 cdti....
http://bazar.automedik.cz/AMD3789838995/opel/astra-h
Zkus se objednat do servisu k Jirkovi = "GeorgeB", minimálně by ti mohl poradit po čem se má servis podívat nebo i za kým jít, pokud bys to k nim do servisu měl daleko nebo u nich bylo moc nazděno (to tam je skoro setrvalej stav). Já mám taky brzdy včetně ABS odlišný od typu příslušejícího k mojí motorizaci a je možný, že u tebe to je podobnej "bremze tuning" jako u mýho Drobka (přestože je 1,4 16V, tak má brzdy i s ABS příslušný k motorizaci 1,9TDi). Je možný, že jiný čerpadlo bylo použitý spolu s nesprávnou ŘJ ABS a problémy vyřeší náhrada tý elektroniky nebo že jsou jen v zádeli některý snímače - prostě potřebuješ specialistu autotronika, kterej prověří i ty zdánlivě nesmyslný možnosti - a TŘEBA pomůže daleko levnějším způsobem, než je výměna hydropumpy.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Na diagnostice to bylo již několikrát, snímače jsou v pořádku. Ale jsem zas o něco chytřejší - ten přítel od Opla mi potvrdil, že já mám měněné ABS, správně musí být pro můj modelový rok označeno BK, ne EW - to je rok 2005. Také mi sdělil, že mezi benzinem a dieselm rozdíl v tomto není.
Ještě zkusím před výměnou poslední zoufalý krok - vyměním kapalinu a řádně odvzdušním systém. Třeba to je v tom.
Ještě zkusím před výměnou poslední zoufalý krok - vyměním kapalinu a řádně odvzdušním systém. Třeba to je v tom.