oprava předřadníku 18W 1xT8
Moderátor: Moderátoři
- PetrSinger
- Příspěvky: 110
- Registrován: 11 kvě 2008, 02:00
oprava předřadníku 18W 1xT8
Zdravím zdejší odborníky.
Včera mi odešla 10-ti letá podlinka BRILUX. Myslel jsem, že odešla trubice, ale po výměně ani ťuk. Neznačková trubice po zapnutí mírně nasvětlí kraje, značková GE ani to ne.
Rozdělal jsem to a na první (velice amatérský) pohled je vše OK. Propípal jsem cesty a nic přerušeného jsem nenašel, takže bude zřejmě vadná některá součástka.
Prosím o vaše rady co a jak zkontrolovat. Disponuji pouze multimetrem a návodem od vás .
Předem díky všem za pomoc.
Foto:
Včera mi odešla 10-ti letá podlinka BRILUX. Myslel jsem, že odešla trubice, ale po výměně ani ťuk. Neznačková trubice po zapnutí mírně nasvětlí kraje, značková GE ani to ne.
Rozdělal jsem to a na první (velice amatérský) pohled je vše OK. Propípal jsem cesty a nic přerušeného jsem nenašel, takže bude zřejmě vadná některá součástka.
Prosím o vaše rady co a jak zkontrolovat. Disponuji pouze multimetrem a návodem od vás .
Předem díky všem za pomoc.
Foto:
Taky bych zkoumal v první řadě ten zelený C mezi vlákny, pokud ho budeš nahrazovat, můžeš buď něco vypárat z nějaké úsporky, nebo lépe koupit na co nejvyšší napětí seženeš a vejde se. Tyhle C jsou totiž krátkodobě namáhány dost velkým napětím, obvykle značně větším, než na jaké je C dimenzován, takže se logicky časem prorazí.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Při "zážehu výboje" se na něm nakmitává rezonancí i přes 600V. Zvlášť pokud se najde umělec, který "opravuje" trubice vyzkratováním vláken (Vlákna jsou i jako pojistka). Výboj pak hoří na visících zbytcích vlákna a při kontaktu ze sklem prasklinou vnikne vzduch. A sériová rezonance bez tlumení začne postupně likvidovat celý měnič.
- PetrSinger
- Příspěvky: 110
- Registrován: 11 kvě 2008, 02:00
Pokud jsem vás pochopil správně, tak by to měl být ten zelený kondík vedle bílých drátků z prvního obrázku. Proměřoval jsem ho na odpor (nevím jak se měří kondík) a je na rozdíl od ostatních plně průchozí - odpor 0,4 ohm. Když jsem měřil ostatní, tak odpor postupně narůstal (asi jak se nabíjely od měřáku?).
Díval jsem se do svých "zásob" součástek a mám jen elektrolytický kondík (váleček).
Dá se to použít, nebo je to blbost a raději shánět to, co tam je???
Díky.
Díval jsem se do svých "zásob" součástek a mám jen elektrolytický kondík (váleček).
Dá se to použít, nebo je to blbost a raději shánět to, co tam je???
Díky.
- PetrSinger
- Příspěvky: 110
- Registrován: 11 kvě 2008, 02:00
Takhle vypadá ten záškodník:
[img]http://alex.333.sweb.cz/Podlinka/kondík.jpg[/img]
Objednal jsem 3300pF 1000V, tak snad to bude stačit.
Ještě otázka – co by se stalo, kdybych použil jinou kapacitu, ať už nižší nebo vyšší???
[img]http://alex.333.sweb.cz/Podlinka/kondík.jpg[/img]
Objednal jsem 3300pF 1000V, tak snad to bude stačit.
Ještě otázka – co by se stalo, kdybych použil jinou kapacitu, ať už nižší nebo vyšší???
Chce to tam dát zase svitkový kondenzátor, keramický by mohl dělat problémy teplotní závoslostí. Menší kapacita znamená méně žhavená vlákna a tedy horší start a horší stabilitu svícení. Větší kapacita znamená více žhavená vlákna, více se budou opotřebovávat. Keramickému kondenzátoru s teplotou klesá kapacita, proto to s ním může po zahřátí začít blikat.
- PetrSinger
- Příspěvky: 110
- Registrován: 11 kvě 2008, 02:00
Ten první řádek je na pomezí nečitelnosti a nepochopitelnosti.
Pokud má při měření 3,3nanoFarady, tak ho použij.
Je ze zařízení stejného účelu, takže se dá očekávat, že jeho ostatní parametry budou přijatelné.
Pokud má při měření 3,3nanoFarady, tak ho použij.
Je ze zařízení stejného účelu, takže se dá očekávat, že jeho ostatní parametry budou přijatelné.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
- PetrSinger
- Příspěvky: 110
- Registrován: 11 kvě 2008, 02:00